Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

selittäkää joku huumereseptikäytäntö noviisille

Vierailija
17.08.2011 |

Eli lapsi on ilmeisesti saamassa concerta-lääkkeen ja se ilmeisesti on juuri tuollainen huumereseptilääke?

Miten se systeemi toimii? PItääkö resepti jättää apteekkiin? Onko silloin siis käytettävä aina jotain samaa tiettyä apteekkia? Kuinka pitkiksi ajoiksi noita reseptejä kirjoitetaan? Kuinka pitkiksi ajoiksi lääketää saa/o npakko ottaa kerralla kotiin?(Luulisi että on helpompi pysyä selvilä käytösä jos sitä on vain esim kuukaudeksi?)

ENtä kun matkustaa ja lääkettä pitää ottaa mukaan? Miten rajalla/tullissa menetellään? Tai jos syystä tai toisesta joskus joutuu huumetestiin niin miten todistaa, että tuloos on sellainen kuin pitääkin?

Juu varmaan lääkäri selittää tämän minulle, mutta siellä on paljon muutakin puhuttavaa ja olisi helpompaa ymmärtää kaikki, jos sen kuulisi useampaan kertaan.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Resepti tosiaan jää apteekkiin. Ihan samalla tavalla voi saada 3 kk annoksen lääkettä kerralla, jos reseptillä muuten vaan saa. Tuohon matkustushommaan en osaa sanoa.

Vierailija
2/3 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Resepti jää apteekkiin ensimmäisellä kerralla ja sinun täytyy käyttää aina samaa apteekkia. Resepti on voimassa vuoden, mutta toimitettava lääkemäärä riippuu tietysti lääkärin määräämästä määrästä. Voit ottaa 30 tablettia minimissään ulos. Matkalle lähtiessä pyydän apteekkia kirjoittamaan Schengen-todistus ja pyydä kopio reseptistä. Kuljeta lääkkeet alkuperäisessä pakkauksessa. Samalla reseptikopiolla voi todistaa, että lääke on sairauteen määrätty, eikä huumausainetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

googlaaminen kertoikin jo paljon.Mutta entä kun matkustetaan ei-schengen-maihin meidän tyypillisimpiä matkakohteita kun on kuten Iso-Britannia ja Australia?

SInänsä tämä taitaa olla turha kysely. MÄ en ikinä saa jo aika vanhaa ja muutenkin äärimmäisen epäluuloisesti lääkkeisiin suhtautuvaa lasta syömään näin monimutkaista lääkettä. Johan tuo kirkuu joka suuntaan että "olen vaarallista"...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän