Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raskauden ensi oireet?

Vierailija
17.08.2011 |

Siis mitä teillä on ollut ennen kuin tiesitte olevanne raskaana.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pahoinvointi. Kahdesta lapsesta olen oksentanut jo ennen kuin menkat on ollu edes myöhässä.

Vierailija
2/15 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oon ollut kuukauden ilman ehkäisyä ja taas huomaan rintojen tuntuvan, mutta eivät ole kipeät. Lisäksi tulee kuvottava olo aina kun on syönyt ja välillä kun ei ole syönyt, mutta voi mennä psykosomatiikankin piikkiin ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikon olin oksennellu duunissa kunnes rupes hiipii mieleen karmea totuus.eli tää oli ensi oire raskaudesta jota en mitenkään osannu odottaa ja viikkoja tuolloin jotain 8.muista ollu menkkamaista kipua alavatsalla ja arat rinnat,pahoinvointi tullu sitten kun jo plussannu.

Vierailija
4/15 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lämpöä mutta vähän on noussut lämpö normaalista, siis alle 37.

Ja tukkonen olo. Nokka on tukossa, ei tule räkää mutta sen huomaa.

Seuraavana tulee rinnat oudoiksi. Omat rinnat ei särje mutta ne tuntuu jotenkin painavemmilta, kiinteämmiltä. En osaa kuvailla, ne tuntuu siltä että on raskaana.

Suussa on rautanen maku mutta minusta tämä on tullut vähän testaamisien jälkeen, samaan aikaan alkaa syljen eritys ja pahoinvointi. Sitten väsymys! ;)

Vierailija
5/15 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtu juurikin tuo tunne että menkat alkaa ja vatsalla särky. Se ulottuu minulla sisäreisiin saakka, mutta menee ohi muutaman viikon jälkeen.

6

Vierailija
6/15 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos jo vastanneille! Ihanan samanlaisia mutta silti niin erilaisia juttuja kaikilla.

Lisää vastauksia. -ap-

Vierailija
7/15 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja öisin myös :/ siis ennen kuin menkkojen olis pitäny edes alkaa..

Vierailija
8/15 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihkussa oli inhottava käydä, kun vesi osui kipeisiin nänneihin, ja pyyhkeellä kuivaaminen oli tuskaisaa. Jollain muulla olikin ollut tämä ihan sama oire! Olin satavarma tämän takia, että olen raskaana, koska ikinä muulloin ei ole ollut vastaavaa. Tämä tosiaan jo ennen kuin tein testin, jonka tein heti kun se oli mahdollista.

Vierailija
9/15 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja oudot tissituntemukset, ei kipua mut sellaista "painon" tunnetta. Ja armoton väsymys mulla alkanu aina jo ennen pahoinvointia.

mamma 2 lasta + 3 keskenmenoa

Vierailija
10/15 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pissalla käynnit alkoi yhtäkkiä, kun en muuten käy koskaan yöllä vessassa, samoin hengitystä ei voinut pidätellä yhtään esim, suihkussa, hapen tarve kasvoi. Nuo oireet ainakin ennen testin tekoa, samoin myös etova olo syömisen jälkeen tuli nopeasti kuvioihin.

Vierailija
11/15 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikko ennen kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa, aloin yhtäkkiä herätä joka aamu tosi virkeenä tasan klo 5.00 ja tätä jatkui rv 6+0 asti.

Rv 4+0 olin ihan varma, että menkat alkaisi, kun selkää ja alavatsaa jomotti ja viilsi.

Vierailija
12/15 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokaisen raskauden alussa minulle tullut lievää kurkkukipua ja kamala yskä, mikä kestänyt pari viikkoa!

Vierailija
13/15 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

arat rinnat ja menkkamainen kipu. Ja välillä outoa raudan makua suussa.

Vierailija
14/15 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkkamaiset jomotukset alkoivat n. viikkoa ennen kuukautisia, vihlonnat, repäisykivut ja "varma olo", että nyt on tärpännyt. Ehkä hetkittäisiä öklötyksen aaltoja. Olisin yllättynyt jos testissä ei olisi näkynyt kahta viivaa, niin varma olo oli!

Vierailija
15/15 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosi väsynyt olo, ei tehnyt karkkia, suklaata tai mitään herkkuja mieli ( mikä on todella outoa), luulin että johtui joulun aiheuttamasta ähkystä, kunnes oloa oli kestänyt yli viikon aloin epäillä raskautta. Rinnat arat, nännit varsinkin, suihkussa käynti ja pyyheeseen kuivattaminen tuntui inhottavalta. Repäisykipuja oli kun teki äkkinäisiä liikkeitä. Kerran kun join vettä tuli raudan maku suuhun. Nälkä oli koko ajan, mutta siitä huolimatta ei tehnyt ruokaa kunnolla mieli. Tukkoinen nenä aamuisin. Nännipihat oli tummemmat ja suuremmatkin. Ja vahva tunne että nyt ollaan raskaana