lähdettekö koskaan miehesi kanssa extempore matkalle
jos se vain lastenhjoidon kannalta on mahdollista? En tarkoita mitään etelänmatkoja vaan kotimaisia kaupunkiyöpymisiä
Kommentit (9)
extemporet on pois suljettu vaihtoehto mun miehen kanssa.
Matkustamme kyllä mielellämme, mutta suunnitelusti.
Viimeksi oltiin ihan kauppareissulle menossa, ja saatiin päähänpisto ajella eteenpäin yhteen kaupunkiin missä ei olla ennen käyty. Soitettiin matkalta lapsille että käykää kaupassa tai tilatkaa safkaa, me ollaan yötä pois. Ja olikin hauska reissu!
Viimeksi oltiin ihan kauppareissulle menossa, ja saatiin päähänpisto ajella eteenpäin yhteen kaupunkiin missä ei olla ennen käyty. Soitettiin matkalta lapsille että käykää kaupassa tai tilatkaa safkaa, me ollaan yötä pois. Ja olikin hauska reissu!
kuulostaa ihanalta =), ap
Kyllä reissut on aina suunniteltava niin paljon etukäteen, ettei ne mitään ex tempore -reissuja enää sitten ole :D
koirista on huolehdittava. Työnpuolesta ei myöskään voi ottaa esim arkivapaita.
Mutta sensijaan minä saatan lähteä extempore lasten kanssa. Viimetalvena soitin eräs ilta lapsen opettajalle ja sanoin että olisi tiedossa viikon Egyptinreissu, jos vain ope antaa luvan. Ope toivotti hyvää matkaa ja tilasin heti netistä minulle ja toiselle lapselle äkkilähdön. Yön pakkasin ja heti aamusta lähdettiin.
Nyt kesällä tilasin päivän varotusajalla minulle ja toiselle lapselle matkan Kreikkaan enkä muistanut edes miehelle soittaa ja kysyä onko ok :D Mies tuli töistä ja lapset juoksi kertomaan, että äiti ja toinen lapsista lähtee huomenna kreikkaan. Mies ei ensin meinannut uskoa, (koska yleensä kyllä kysyn onko ok), mutta totesin, että oli niin hyvä tarjous, että unohtui. Mies vaan naureskeli.
Kerran sain aamulla päähäni lähteä tallinnaan lasten kanssa ja ostin matkat netistä ja varasin hotellin. Lähdettiin reissuun ja viiden aikaan puhelin soi.. Mies soittaa ja kysyy missä ollaan, kun ei olla kotona.. HUPS :D Öö.. me ollaan tallinnassa, tullaan huomenna..
Yleensä siis kyllä kysyn on ok, mutta miehellä ei ole koskaan menoa ja viihtyy kotona sekä nauttii jos saa vähän "lomaa" meistä tai jos on vain kaksin toisen lapsen kanssa. Siksi en aina muista ilmoittaa, varsinkin jos tulee joku huipputarjous eteen, niin tuppaan unohtamaan, että olisi kohteliasta kysyä toiselta sopiiko..
vain toisen lapsen mukaan? Onko se aina sama lapsi?
Otan yleensä lyhyemmille reissuille mukaan molemmat lapset. Jos lähtö on etelän suuntaan, otan vain toisen lapsen ja vuorotellen. Siksi, että saa nauttia sen toisen kanssa ihan kahdenkeskeistä laatuaikaa, kun äiti on vain hänen käytettävissään. Lapset pitävät myös itse huolen siitä kuka ollut viimeksi ulkomailla ja kuka menee seuraavaksi ja mietitään mihinköhän sitä joudutaan. Katselen siis äkkilähtöjä netistä ja kun tulee huipputarjouksia niin mennään sinne minne halvimmalla pääsee.
Juurikin käytiin parin vuorokauden/2000km:n pyrähdys. (Terkkuja tutuille ;) )
Tai ei se aivan extempore ollut, vaan viikon "suunnittelun" tulos.