Miksi niin moni vetoaa lapsiin.
Kun ei liiku. Ei kai se lapsi ole este liikkumiselle. Kyllä kai lapsen voi ottaa mukaan liikkumaan.
Aikoinaan hoidin viittä lasta yhdessä perheessä ja tein pitkiä päiviä. Me liikuttiin ihan joka päivä! Lapsista nuorin oli alle vuoden ja vanhin 6-vuotta. Ei minusta ollut ongelma lähteä lasten kanssa ulos esim. vaunuilemaan. Vanhimmat tuli pyörillä ja usein talvella meillä oli vaunujen lisäksi pulkkakin mukana.
Nyt minulla on oma lapsi ja kyllä liikun edelleen hänen kanssaan ja aion tulevaisuudessa liikkua useammankin lapsen kanssa.
Kommentit (21)
Itse en vaunujen ja lapsilauman kanssa paikasta toiseen siirtymisiä pidä liikuntana - siinä ei kohoa kuin korkeintaan tuskanhiki ;-)
minäkin lasten kanssa touhuan päivittäin, mutta onhan nyt vaunulenkkeily vähän eri asia kuin äidin oma urheilu.
mä käyn miehen kanssa salilla jolloin sukulaiset hoitaa lapsia. tai sittne käyn kaverin kanssa, jolloin lapset on isällään. ymmärrän että kaikilla ei oo miestä ja sukulaisia jotka auttaa, mutta kotona jumppa sujuu erilaisten jumppa dvd:n kanssa ja wiillä.
meillä pienempi lapsi rattaisiin ja isompi pyörän päälle niin pääsee reippaalle lenkille :)
mitä 2 ja 3 ei pidä liikuntana. Ei aina tarvitse urheilla hiki päässä. Ainakaan minusta. Ja voihan niiden taaperoidenkin kanssa siirtyä vaunuilla reippaasti esim. paikasta A paikkaan B ja sen jälkeen liikkua taaperon tahtiin.
Minusta te siis liikutte, ette urheile mutta liikutte. Ja kai se on tyhjää parempi.
ap
sohvalla toinen käsi kaukosäätimellä ja toinen sipsipussissa.
voin avautua ja saada haukut niskaani: Mulla on 1-vuotias, joka ei anna jumpata dvd:n tahtiin. Alkaa kiljua ja kiipeää päälle, jos yrittää vaikka tehdä vatsoja. Vauhdikkaammassa jumpassa tulee jalkoihin ja joko sitten sattuu tai minä en liiku. Meillä on myös kahvakuula ja muita liikuntavälineitä, mutta niitä ei voi käyttää taaperon läheisyydessä, tulee onnettomuuksia.
Vaunulenkeillä toki käydään ja kanniskelen lasta kotona, mutta eihän se mitään liikuntaa ole! Meidän lähisali menee klo 21 kiinni, joten sinne en arkena ehdi ja jos ehdin, niin harvoin jaksan. pitää mennä klo 22 kuitenkin nukkumaan, jotta jaksaa herätä kuudelta.
Liikkua toki voi, vaikka olisi lapsia, mutta tietynlaisen tai -ikäisen kanssa se ei vain onnistu. Tai sitten ihmiset laskevat urheiluksi erilaisen toiminnan kuin minä.
jatkaa. Toki hyötyliikunta on hyväksi, mutta endorfiinihuuman saa vain hikiliikunnasta. En ole lihava, mutta todella kaipaan liikuntaa, kunnollista, ihan henkisistä syistä.
voin avautua ja saada haukut niskaani: Mulla on 1-vuotias, joka ei anna jumpata dvd:n tahtiin. Alkaa kiljua ja kiipeää päälle, jos yrittää vaikka tehdä vatsoja. Vauhdikkaammassa jumpassa tulee jalkoihin ja joko sitten sattuu tai minä en liiku. Meillä on myös kahvakuula ja muita liikuntavälineitä, mutta niitä ei voi käyttää taaperon läheisyydessä, tulee onnettomuuksia.
Vaunulenkeillä toki käydään ja kanniskelen lasta kotona, mutta eihän se mitään liikuntaa ole! Meidän lähisali menee klo 21 kiinni, joten sinne en arkena ehdi ja jos ehdin, niin harvoin jaksan. pitää mennä klo 22 kuitenkin nukkumaan, jotta jaksaa herätä kuudelta.
Liikkua toki voi, vaikka olisi lapsia, mutta tietynlaisen tai -ikäisen kanssa se ei vain onnistu. Tai sitten ihmiset laskevat urheiluksi erilaisen toiminnan kuin minä.
eikö isä voi olla lapsen kanssa toisessa huoneessa? Meneekö se 1v klo 22 nukkumaan,ei yhtään aikaisemmin?
Minusta te siis liikutte, ette urheile mutta liikutte. Ja kai se on tyhjää parempi.ap
Ja niin liikkuu sekin, joka olkkarista vaeltaa jääkaapille useamman kerran illassa.
Mutta jos kysytään vaikka, harrastanko liikuntaa, niin arkiliikuntaa en laske harrastukseksi. Toki, jos en yhtään harrastaisi varsinaista liikuntaa, kertoisin liikkuvani paljon lasten kanssa ;-)
on tosiaan töistä tultuaan eri huoneessa välillä, mutta isä tekee pitkää päivää enkä raaski heti töiden jälkeen työntää hänelle lasta vahdittavaksi. Hänkään ei ehdi juuri harrastaa töidensä takia. Lapsi menee nukkumaan yhdeksältä, minä kymmeneltä. Yhdeksän ja kymmenen välillä voi tietysti urheilla, mutta silloin on omatkin iltatoimet vielä...
Vika ei siis ole lapsen, vaan töiden ;)
7
mielenkiintoista, jos joku väittäisi, ettei ehtisi liikkua lasten takia lainkaan. Kai jokainen nyt kaupassa käy ja vessassakin joskus. En usko, että ne valittajat ihan tuollaista liikuntaa kuitenkaan tarkoittavat :D
on tosiaan töistä tultuaan eri huoneessa välillä, mutta isä tekee pitkää päivää enkä raaski heti töiden jälkeen työntää hänelle lasta vahdittavaksi. Hänkään ei ehdi juuri harrastaa töidensä takia. Lapsi menee nukkumaan yhdeksältä, minä kymmeneltä. Yhdeksän ja kymmenen välillä voi tietysti urheilla, mutta silloin on omatkin iltatoimet vielä...
7
Vai sunko harteilla se lapsi on, vaikka itsekin olet ilmeisesti töissä?
ehdottajat eivät liene kokeilleet kotijumppaa kahden vilkkaan taaperon kanssa...
7
munkin mies käy töissä, tekee tosi fyysistä työtä. kuitenkin käy mun kanssa salilla töiden jälkeen ja kotona kattoo että lapset ei mua häiritse ja tuu jalkoihin ja hoitaaa niitä että saan telkkarin ääressä jumpata ihan rauhassa. meidän kuopus kans vähän päälle vuodne ikäinen joka helposti tulee muuten "koppotikoppoti" mun päälle ku jumppaan. siks mies ne siitä pitää pois
Itse en vaunujen ja lapsilauman kanssa paikasta toiseen siirtymisiä pidä liikuntana - siinä ei kohoa kuin korkeintaan tuskanhiki ;-)
sanoa sitä kun mentiin pulkkamäkeen tai vauva vaunuissa ja muut pyörillä tms. kokoonpanolla kävimme kaupassa tai puistoissa päivittäin.
Mutta jos sen hitaan etenemisen kokee liikunnaksi niin asiahan on ok:)
ehdottajat eivät liene kokeilleet kotijumppaa kahden vilkkaan taaperon kanssa...
-jumppa dvd jumppaaja :D
osa-aikaista työtä. Mies tekee myös, mutta iltapainotteisesti, jotta lapsen ei tarvitse olla hoidossa. Mies siis tulee kotiin kahdeksan tai yhdeksän aikaan.
Lapsi on siis molempien vastuulla.
7
7
ne lapset siinä ihan mukana menossa? ja ketään ei satu? Ja sulle tulee hiki? Vinkit kehiin, jos näin on!
-jumppa dvd jumppaaja :D
osa-aikaista työtä. Mies tekee myös, mutta iltapainotteisesti, jotta lapsen ei tarvitse olla hoidossa. Mies siis tulee kotiin kahdeksan tai yhdeksän aikaan.
Lapsi on siis molempien vastuulla.
7
7
4
Mä koitin tässä taannoin zumbailla kotosalla! 2,5- ja 5-vuotiaiden kanssa. No, ei oikein tullut mitään, se meni sellaiseksi lasten kanssa tanssimiseksi.