Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

9-vuotiaalle ei maistu MIKÄÄN aamulla

Vierailija
17.08.2011 |

ok, maistuu yksi: kellogg'sin riisimuropatukka

MITÄÄN muuta ei syö aamulla, hiukan maitoa ja sanasolin vitamiinit, siinä se

sillä sitten sinnittää kouluruokailuun, myöntää että nälkä ehtii tulla mutta kun mikään ei aamulla kelpaa

mitä teillä koululaiset syövät aamulla?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se koulumatka 400 metriä, että ei siinä varmaan kovin isoa evästä tule syötyä :)

ap

Vierailija
22/32 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

syönyt aamupalan.

Mä en todellakaan saa mitään alas just herättyäni. Eli voin juoda jotain ja sitten matkaan. Ja syön sitten parin-kolmen tunnin päästä.

Jos yritän syödä jotain, niin vatsa tulee kipeäksi. Näin on ollut aina.

Esim. koulussa söin ekan kerran lounaalla, vaikka olisin herännyt jo kuudelta, että ehdin seitsemältä tulleeseen bussiin. Siinä olisi ollut kaksi tuntia aikaa syödä ennen koulun alkua, mutta ei..

En mä ota siitä stressiä eikä mulle edes tuputettu aamulla ruokaa, vaikka ala-asteikäisenä meillä asui mamma, joka oli aamulla hereillä ja mamman kuoltua isäni oli yleensä keittiössä juomassa aamukahvia ja tarkistamassa, että herään ajoissa ja vasta sen jälkeen lähti auttamaan äitiäni navettatöissä.

Olen huomannut, että meillä kaksi isompaa ovat samanlaisia, päiväkodissa yksi täti yritti aamulla pakottaa pojat syömään aamupuuron, ei uskonut, kun mies ja minä sanottiin, ettei pojille kelpaa aamulla mikään muu kuin joku banskun pala tms. pieni juttu.

Uskoi vasta sitten, kun toinen poika oksensi puurot lattialle.. Ovat nyt 8v ja 9v ja syövät aamulla banskun tai juotavan jugurtin, mutta ei muuta.

Kolme pienempää taas syövät kuin hevoset aamulla, esim. tänään pienemmät söivät ison lautasellisen puuroa ja päälle vielä viiliä ja banskua, keskimmäinen söi viiliä, vadelmia ja kolme leipäpalaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös huono syömään tuo koululainen aamulla, mutta smoothiesta tykkää kun on juotava. Yleensä laitan vain maustamatonta jogurttia, maitoa ja banaania, vähän kauraleseitä ja joskus vähän kaakaota. Minä en ole myöskään aamusyöjä, juotava menee helpommin alas.

Vierailija
24/32 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta olen ostanut myslipatukoita, niitä syö yhden + juo lasin maito tai kaakaota.

Näillä pärjää koulussa ruokaan asti.

Ei ehkä niin terveellistä mutta edes jotain.

Vierailija
25/32 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

8-16v ja kaikki syövät yleensä kulholliset suklaamuroja. Joskus mysliä, leipää tai jotain muuta. Mutta yleensä muroja.

Vierailija
26/32 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että muroista on niin helppo jättää puolet syömättä, se patukka menee kokonaan, eli ehkä kuitenkin parempi kuin kolme lusikallista muroja

ap

Vierailija
27/32 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten näitä mitä syö iltapalaksikin; pala porkkanaa, pätkä kurkkua ja paprikaa, näkkäri, pieni jugurtti ja maitoa.

Tai pala omenaa, valmiiksi lohkottuina.

Tyttärelleni 11v ei myöskään oikein maistu ruoka aamuisin, varsinkaan kasin aamuina. Yritän kuitenkin jotain tyrkätä suuhun ;-)

kuten esim. pari hörppäystä luomusmootia tai puolikas omena lohkoina. Ei aina onnistu, enkä väkisin ala tyrkyttämään.

Vierailija
28/32 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jotain pitää ehtiä syömään. Vaikka vain lasillinen juotavaa jogurttia tai hedelmä.

Muuten verensokeri ehtii aika alas ennen lounasta.

Eväitä voi kokeilla. Tai sitä, että lapsi herätetään hiukan aikaisemmin, että nälkä ehtii kehittyä. Tai sitä, että lapsi saa katsoa vaikka piirrettyjä samalla kun syö - meillä ainakin se leipäkin uppoaa, jos samalla katsotaan piirrettyjä Nickelodeonilta.

Vierailija
29/32 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty itekään.

Vierailija
30/32 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

8-16v ja kaikki syövät yleensä kulholliset suklaamuroja. Joskus mysliä, leipää tai jotain muuta. Mutta yleensä muroja.

Vierailija
31/32 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan normaali vuorokausirytmi mulla on, mut aamulla ei vaan saa alas mitään, enintään kahvin.

Vierailija
32/32 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokerinen ja suolainenkin on parempi kuin olla täysin syömättä puolelle päivin.