Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Gallup: Kuinka nukutat lapsesi/kuinka lapsesi nukahtaa illalla? Lapsen ikä mukaan.

Vierailija
07.08.2011 |

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

5v. menee sänkyyn itse unilelunsa kanssa, siinä se.

1v. laitetaan pinnikseen tuttipullon kerran. Nukahtaa sitten itsestään.

Vierailija
2/51 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1v., tutti suuhun, unipupu kainaloon, pinnasänkyyn.

Siellä nukahtaa itsekseen ja nukkuu aamuun asti.6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan tissiä, jonka jälkeen nostan lapsen pinnasänkyyn ja laitan tutin suuhun. Poistun huoneesta ja sinne nukahtaa. Näin on ollut koko vauva-ajan.

Vierailija
4/51 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikaa, viikonloppuna myöhempään. Nukahtaa itsekseen kun olen käynyt sanomassa, että nyt on aika lopettaa. Nuorempi on 4 kk ja nukahtaa uniriepunsa syleilyyn periaatteessa itsekseen. Olen kyllä samassa huoneessa ja käyn tarvittaessa lohduttelemassa ja antamassa tutin takaisin. Ei yleensä pitkään valvoskele.

Vierailija
5/51 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autan lasta iltapesuissa ja sen jälkeen menen lapsen mukana hänen huoneeseen.

Peittelen ja saatan laulaa tai hipsuttaa hetken aikaa, jos lapsi pyytää. Annan pusun ja sanon hyvän yön toivotukset.

En tiedä miten yleistä on, että tuon ikäinen vielä peitellään ja "laitetaan" nukkumaan, mutta meillä lapsi selvästi kaipaa vielä tuon iltarutiinin :)

Vierailija
6/51 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikaa, viikonloppuna myöhempään. Nukahtaa itsekseen kun olen käynyt sanomassa, että nyt on aika lopettaa. Nuorempi on 4 kk ja nukahtaa uniriepunsa syleilyyn periaatteessa itsekseen. Olen kyllä samassa huoneessa ja käyn tarvittaessa lohduttelemassa ja antamassa tutin takaisin. Ei yleensä pitkään valvoskele.

7 vuotias ei tarvi tuttia enään eikä tissiä.

Vierailija
7/51 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 vuotias ei tarvi tuttia enään eikä tissiä.

Vierailija
8/51 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

samalla kaavalla menty jo pari vuotta: jompi kumpi vanhemmista lukee iltasadun, annetaan pusut ja sanotaan hyvät yöt. Valot pois, ovi raolleen ja mahdollisesti lauletaan unilaulu. Nukahtaa itsekseen.

Vierailija
9/51 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmat nukahtavat itsekseen sankyyn. 3v kuuntelee iltasadun, 7v saa lukea sangyssa ja nukahtaa itsekseen.

Vierailija
10/51 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltapesut, sitten mennään sänkyyn ja luetaan iltasatu. Sen jälkeen lapsi haluaa yleensä tulla vähäksi aikaa syliin, ja saattaa kysellä/jutella päivän aikana tai lähiaikoina tapahtuneista asioista. Siinä sitten rauhoitutaan, lopuksi annan pusut ja halit ja peittelen. Joskus laulan iltasadun sijasta.

Jos lapsi ei selvästikään ole väsynyt, annan luvan pitää jonkun aikaa yövalot päällä ja katsella kirjaa. Itsekseen se yleensä sen lopettaa ja sammuttaa valot, huutelee hyvää yötä.

Vierailija
11/51 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-iltapesut ja pisut

-mies ja minä luemme iltasadut (kumpikin omalla äidinkielellään)

-laulamme iltalaulut (vrt. ed)

-halaus, suukkoja, hyvänyöntoivotukset

-valot pois ja vanhemmat pois

Vierailija
12/51 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdään iltatoimet, vien sänkyyn, annan pusun ja toivotan hyvää yötä, sitten unitutti suuhun ja unipupu kainaloon ja vauva nukahtaa itsekseen.

Vierailija
13/51 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitetaan unilelun kanssa omaan sänkyyn, myöhemmin käyn katsomassa että on nukahtanut (n.5 min kuluttua).

Vierailija
14/51 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi käy iltapesulla ja pisulla ja tulee viereeni parisänkyyn. Mä otan läppärin syliin, laitan unilaulu cd:n päälle ja lapsi nukahtaa parin ekan unilaulun aikana. Siitä kieritän sen omaan sänkyynsä joka on parisänkymme jatkona. Oma huonekin hänellä on mutta en tiedä miksi hänet pitäisi sinne siirtää kun tämä on ihan mukava ratkaisu kaikille. Isoveli halusi omaan huoneeseen alle viisi vuotiaana.

Vierailija
15/51 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset 3- ja 5-vuotiaat.

Iltapesut, huoneeseen sänkyihin, pusut ja halit. Luen 2 satua, molempien pitää saada valita yksi. Sen jälkeen seuraavat 2-3 tuntia menee siinä, että ravaan sänkyjen väliä paijaamassa molempia. Pienempi yleensä aloittaa sellaisen temppuilun johon ei ole tulla loppua laisinkaan (ei kuuntele normaaleja kehoituksia, hermostuminen ei auta laisinkaan on vaan itsellä paha olla hermostuneena). Sitten vaan toivon, että jompikumpi nukahtaa ensin ja keskityn hereilllä olevan paijaamiseen niin kauan kuin nukahtaa. Lapsia ei voi jättää kahdestaan huoneeseen illalla, että kävisivät nukkumaan.

Oma nukkumaan meno meneekin sitten yömyöhään ja olen aina väsynyt.

Vierailija
16/51 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

5v, luetaan satu ja nukahtaa kun nukahtaa.

2,5v, nukkuu itsekseen sänkyyn alta viiden minuutin.

Vierailija
17/51 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suihku, iltapala, hammaspesu ja iltapisu, iltasatu, iltalaulu päänsilityksellä, nukkuu itse unikaveri vieressä.

6 vee

Vierailija
18/51 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-vuotias otetaan syliin ja juotetaan pullo lämmintä maitoa, nukahtaa siihen ja kannetaan pinnasänkyyn.

Kuukaudenikäinen imetetään ja hän nukahtaa siihen tai siirretään äitiyspakkauksen laatikkoon odottelemaan unen tuloa.

Vierailija
19/51 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

7v pesut ja pisut ja isi lukee sadun.

10v sänkyyn pseujen jälkee, lukee itse

11v sänkyyn pesujen jälkeen, lukee itse

2v nukahtaa useimmiten vielä syliin olohuoneessa iltasatua lukiessa, joskus nukutetaan sänkyyn makaamalla vieressä lukien satua.

Meillä on kaikki lapset nukutettu syliin n2v asti, eikä ole ollut ongelmaa siirtyä muihin nukutus/ei-nukutustapoihin-

Vierailija
20/51 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suihku, iltapala, hammaspesu ja iltapisu, iltasatu, iltalaulu päänsilityksellä, nukkuu itse unikaveri vieressä.

6 vee