Onko teillä muilla juoksemista harrastavilla vastaavaa ongelmaa
Eli äkillinen vessahätä kesken juoksun. Ja juuri kun olet päässyt riittävän pitkälle lähimmästä vessasta.
Mulla tätä ilmenee joskus, mutta joka kerta saa pelätä että mites tänään.
Juosta en uskalla metriäkään jos on tullut syötyä 2 tunnin sisään.
Mikä auttaisi??
Kommentit (21)
On joo. Parikin kertaa olen paskonut metsään kun iskenyt hätä niin äkisti kesken lenkin.
Kerran olen paskonut housuihini lenkillä.
Ei kuulema ole ihan älyttömän harvinasita.
Eipä kyllä ole tällaista ongelmaa tullut vastaan. Pitäisi olla jo lähtiessä hätä, että muodostuisi ongelmaksi.
Mä myös juoksen peruslenkit aamuisin ennen aamupalaa. Pidemmät lenkit sitten illemmalla. Ei ole tullut ongelmia, tosin mulla ummetusta ja juoksemalla saan suolen toiminnan pidettyä hyvänä.
Sama juttu. Juokse jonkun verran hitaammin, mutta pitempiä lenkkejä. Se ainakin auttanut mulla.
Mulla ei onneksi ole tällaista ongelmaa. En kylläkään voi juosta tuntiin-pariin syömisestä, koska maha kipeytyy.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2011 klo 13:33"]
Minulla ei ole tuota ongelmaa. Ehkä siksi, että juoksen aamuisin heti herättyäni. Käyn vain vessassa ja puen lenkkivaatteet päälle.
nuorimmainen nimittäin on kärppänä hereillä heti kun minäkin, vaikka miten yrittäis hiipiä, miehenin pitäiss sitten sen takia nousta aikaisemmin.
Kuinka paha asia olis kokeilla jotain imodiumia? vaikka tosi pienen annoksen?
ap.
Miksi sun miehesi ei voi pitää nuorimmaisesta huolta silloin kun juokset? Oletko kotiäiti, tunnetko että lasten vahtiminen on enemmän sinun hommaasi?
Ihan sama ongelma, vie juoksemisesta aika paljonkin iloa kun tarttee pelätä asiaa jo lähtiessä. Luin jostain, että kannattaisi lämmitellä hyppimällä 10 minuuttia hyppynarulla (hätä tulee jos tulee), käy vessassa ja lähtee vasta sitten juoksemaan. En ole itse kokeillut, mutta voiai toimiakin.
Viime kesänä oli ongelma, kun lomalla ruokailurytmi oli eri kuin arkena. Onneksi oltiin mökillä... Vessapaperia tiesin varata ekan kerran jälkeen mukaan.
Kerran on pitäny pusikossa käydä, onneksi lenkkeilen tuolla syrjässä.
10 min lenkin alusta tulee hätä, mutta käyn puskassa. Iltaisin tätä ongelmaa ei ole!
jos juoksen, niin juoksen yleensä metsäautotiellä tai muilla syrjäisillä seuduilla, niin että puskaan hyppääminen onnistuu ihan hyvin
jos juoksen, niin juoksen yleensä metsäautotiellä tai muilla syrjäisillä seuduilla, niin että puskaan hyppääminen onnistuu ihan hyvin
Kai se liittyy siihen, että liikkuessa suolen oma motiliteetti vilkastuu. Ummetuksenkin hoidossa liikunta on tärkeää. Silti tosi viheliäinen vaiva.
Minulla ei ole tuota ongelmaa. Ehkä siksi, että juoksen aamuisin heti herättyäni. Käyn vain vessassa ja puen lenkkivaatteet päälle.
Juoksen noin tunnin lenkkejä eri aikoihin päivästä, myös melko pian ruoan jälkeen. Ei ole koskaan tullut vessahätää.
En tosiaankaan voi lähteä syömisestä tai (kahvin tai teen) juomisesta parin tunnin sisään juoksemaan, en pääse sieltä takaisin kuin kiemurtelemalla tai konttaamalla. Ennen aamupalaa taas olo on liian heikko. Mutta suunnittelen lenkkini sen verran etukäteen, että voin ajoittaa syömiseni oikein ja juoksu kulkee.
Up