Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Thaimyyjät toreilla - onko riistettyjä?

Vierailija
17.08.2011 |

Haluaisin tukea ahkeria marjanpoimijoita ja sienestäjiä, ja olenkin ostanut torilla tuotteet aina näiltä iloisilta aasialaisilta naisilta. Olen ajatellut, että he käyvät itse poimimassa marjat lähimetsistä ja tulevat myymään ne torille. Ilman ahneita välikäsiä ja tukkureita.

Mutta onkohan todellisuus se, että nämä ressukat saavat vain riistopalkan joltain lihavalta suomalaiselta äijältä, joka itse kerää härskisti voitot? Kellään tietoa?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai poimiiko kaikki av mammat itse omat marjansa? Vai eikö ihmisoikeudet paina mitään ostopäätöksessä? Sieltä ostetaan mistä halvimmalla saadaan, niinkö?

Vierailija
2/5 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On suomalaisen (mukavan) miehen kanssa naimisissa ja todella ahkera.

Mutta voihan olla että suuremmissa kaupungeissa on jotain "marjamafioita".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On suomalaisen (mukavan) miehen kanssa naimisissa ja todella ahkera.

Mutta voihan olla että suuremmissa kaupungeissa on jotain "marjamafioita".

Toivottavasti meidän torilla on samanlaisia myyjiä. Eikös ne kuitenkin ole lähinnä isot marjatukkurit, jotka ulkomaalaisia poimijoita riistää? Ja hehän myyvät tuotteensa ensin isoissa erissä vakiintuneille torikauppiaille. Tuskin siis nämä muutaman litran kanttarelleja ja mustikoita torille tuoneet thainaiset ovat samaa "ketjua". Ap

Vierailija
4/5 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko suvun juttu.Osa kerää marjat ja toiset ovat myymässä niitä.Näiden varojen turvin elävät sitten usein talvellakin.Ahkeraa porukkaa ja tykkäävät vielä työstään.Ovat sitä mieltä että on helppoa rahaa =)

Vierailija
5/5 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että saavat tienattua täällä moninkertaiset summat kotimaan palkkoihinsa verrattuna. Mutta työskentelevät lujasti, todella pitkiä päiviä, eikä kaikilla ole välttämättä asianmukaisia varusteita.

Itse ajattelen, että suurin osa varmasti tienaa ihan tyytyväisenä palkkaansa, vaikka rankkoja työrupeamia ovatkin. Olen ostanut torilta marjoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän