Voiko päiväkodissa toimia pikkulasten ryhmässä kontrollifriikki narsisti, joka haukkuu lapsia?
Kaksinaamainen, esimiehiään mielistelevä ja manipuloiva tekohymyllä varustettu sadisti, jonka hoidosta kaikki lapset tulevat itkien ja mykkinä ja hokien: "mä en haluu enää päiväkotiin". Mitä tekisit, jos lapsesi ryhmässä olisi tällainen aikuinen nainen traumatisoimassa lastasi?
Kommentit (6)
Ammattinsa osaava ei "hauku" lapsia. kasvatuspulmissa ym. pyritään toimimaan kasvattaen ohjaavasti, ei loukata ketään vaan kerrotaan kuinka lapsen tulee toimia ja olla...
Lapsen itsetunto ei kehity haukkumalla, lasta tulee ohjata ja kannustaa jne.
Aikoinaan, Helsingissä otin vastaavassa tilanteessa yhteyttä tarkastajaan, joka kävi päiväkodissa. Hän meni vielä uudellen kun kerroin vaikeasta tilanteesta, lapset kärsijöinä.
En silloin puhunut päiväkodin johtajalle, vaan otin yhteyttä suoraan korkealle taholle. Ajattelin että kun johtaja ei ollut siihenkään asti saanut työntekijöitä olemaan kunnolla, niin ei auttaisi..
Ryhmän hoitajat pyysivät sitten sen toisen tarkastuskäynnin jälkeen minut puhutteluun.
Tarkastaja sanoi minulle että päiväkodissa on "mätää" tarkoittaen montaa asiaa..
Ota selvää mikä taho nykyisin on vähintäänkin seuraava johtajasta. Älä kerro siis johtajalle. Kerätkää nimiä vanhempien kanssa asiasta, joka on korjattava lasten parhaaksi, ja vanhempien, koko perheenkin...
Kuinka ryhmän muut hoitajat tekevät työnsä?Pitävätkö lapsista? Kerro jos jotain vielä...
Oikea Hitlerin reinkarnaatio! Ihan oikeasti, KAIKKI piti mennä niin kuin Rouva halusi! Esim. lasten piirustukset laittaa viiva suoraan riviin seinälle jne. Ja vaatteet viikata tismalleen niin kuin HÄN haluaa jne. Esim. muutaman kerran meni itse viikkaamaan vaatteet, vaikka itse olin just käyttänyt kyseiseen puuhaan yli puoli tuntia.. Ja esim. ryhmän erityislapsista tuo puhui todella rumasti ja ala-arvoisesti. Ei tietenkään silloin, kun vanhemmat ja/tai johtaja oli paikalla, mutta selän takia. Voi jösses!
Tämä rouva kehuu avoimesti että kaiken pilkuntarkka organisointi on hänelle työpaikalla ja kotona kaikki kaikessa. Keksii valheita lapsista jatkuvasti ja haukkuu näitä vioista, joita on itse käytöksellään aiheuttanut. Manipuloi muita päiväkodin työntekijöitä leimaten täysin terveet, mutta voimakastahtoiset ja häntä mielistelettömät lapset kehitysvammaisisksi. Huutaa kesken lasten ruokailun, Mikko, et ota näkkäriä ennenkuin olet syönyt kokonaan ruokasi! Mikko! Et juo maitoa ennenkuin lautanen on tyhjä! Yms yms. Esimerkkejä riittäisi loputtomiin ja työntekijöiden vaihtuvuus tässä päiväkodissa on hyvin suuri tämän Rouvan takia.
Ammattinsa osaava ei "hauku" lapsia. kasvatuspulmissa ym. pyritään toimimaan kasvattaen ohjaavasti, ei loukata ketään vaan kerrotaan kuinka lapsen tulee toimia ja olla... Lapsen itsetunto ei kehity haukkumalla, lasta tulee ohjata ja kannustaa jne. Aikoinaan, Helsingissä otin vastaavassa tilanteessa yhteyttä tarkastajaan, joka kävi päiväkodissa. Hän meni vielä uudellen kun kerroin vaikeasta tilanteesta, lapset kärsijöinä. En silloin puhunut päiväkodin johtajalle, vaan otin yhteyttä suoraan korkealle taholle. Ajattelin että kun johtaja ei ollut siihenkään asti saanut työntekijöitä olemaan kunnolla, niin ei auttaisi.. Ryhmän hoitajat pyysivät sitten sen toisen tarkastuskäynnin jälkeen minut puhutteluun. Tarkastaja sanoi minulle että päiväkodissa on "mätää" tarkoittaen montaa asiaa.. Ota selvää mikä taho nykyisin on vähintäänkin seuraava johtajasta. Älä kerro siis johtajalle. Kerätkää nimiä vanhempien kanssa asiasta, joka on korjattava lasten parhaaksi, ja vanhempien, koko perheenkin... Kuinka ryhmän muut hoitajat tekevät työnsä?Pitävätkö lapsista? Kerro jos jotain vielä...
Lisäksi tämä sama rouva puhuu tietyille pikkupojille pedofiilimaisen lässyttävästi: esim Jusaa (oikein imelällä äänellä) "mennäänkö vaihtamaan vaippaa"?
mukavia tässä ryhmässä.
Nämä mukavat ja hyvät aikuiset ovat tavallaan "mukana" tämän epäasiallisen ihmisen toimissa kun eivät puutu vaikka pakostakin joutuvat näkemään hänen käytöksensä ja toimintatapansa.
Ryhmän muiden aikuisten olisi ollut puututtava ajat sitten siihen, mitä ryhmässä tapahtuu.
Ihmetelen että muut ovat katsoneet "vierestä" ja lapset ovat saaneet kärsiä.
Miksi muut eivät ole puuttuneet jos lasten kohtelu on ollut huonoa.
Lasten vuoksi täytyy uskalta kun tietää epäkohtia jne.
Minun aloittaessani kerran uudessa työpaikassani huomasin paljon epäkohtia. Mm. lapset kärsivät yhden ihmisen sanellessa ohjeita muille kuinka toimitaan.
Muut ryhmän aikuiset suostuivat olemaan kuten "hän" ja ryhmässä oli aika sekasortoinen tilanne mennessäni sinne.
Nähtyäni tilanteen aloin puuttua asioihin ja siitäkös meteli syntyi. Mutta, minä ajattelin lapsia, olin kuitenkin oikeassa puolustaessani muutoksia joita tein jne. Lasten tähden.
Tämä "kunkku" haukkui minut, oli hyvin vaikea olla työyhteisössä.
Jouduin kertomaan ylemmäs lasten saamasta ala-arvoisesta kohtelusta ym. huonosta hoidosta.
Asia ratkesi niin, että tämä ihminen sai rahat lain mukaan ja siihen loppui siellä työnteko. Tilalle otettiin uusi.
Asia oli päässyt sen verran pahaksi että jouduimme turvautumaan tynohjaukseen selvittääksemme kaiken.
Työnohjaaja katsoi heti ensi tapaamisessa ryhmässä olevia aikuisia ja sanoi, että te tiesitte ja kuitenkin olitte siinä mukana. Selityksenä vain etteivät uskaltaneet (muka)
Ei tarvitse sietää sellaista työkaveria joka ei tee oikein, ei saa katsoa läpi sormien jos lapset kärsivät.
Ihmettelen etteivät muut ole puuttuneet.
Mitä mieltä olette tästä paikasta?
Oikea Hitlerin reinkarnaatio!
Ihan oikeasti, KAIKKI piti mennä niin kuin Rouva halusi! Esim. lasten piirustukset laittaa viiva suoraan riviin seinälle jne. Ja vaatteet viikata tismalleen niin kuin HÄN haluaa jne.
Esim. muutaman kerran meni itse viikkaamaan vaatteet, vaikka itse olin just käyttänyt kyseiseen puuhaan yli puoli tuntia..
Ja esim. ryhmän erityislapsista tuo puhui todella rumasti ja ala-arvoisesti. Ei tietenkään silloin, kun vanhemmat ja/tai johtaja oli paikalla, mutta selän takia. Voi jösses!