Sijaisvanhemmat, miten esittelette itsenne esim. koulun vanhempainillassa?
Monestihan siellä on nimikierros tyyliin "olen Tiina, Eemelin äiti".
Sanotteko olevanne lapsen äiti/isä vai sijaisäiti/sijaisisä?
Kommentit (14)
Olen Maija, ja olen täällä Matin äidin ominaisuudessa.
Ja hänen vanhempansa esittäytyivät "Hei! Olemme Esko ja Maija, Tiinan huoltajat". Muistan hyvin, kun ihmettelin asiaa pienenä tyttönä.
Eihän se nyt mikään salaisuus ole hyvänen aika.
Olen Tiina ja meidän perheestämme tällä luokalla on Niina Nappisilmä.
Eihän se nyt mikään salaisuus ole hyvänen aika.
kanssa tunnutaan joka puolella olevan menty äärimmilleen.
sijaisvanhempi, muttei saa kertoa, että Liisa on sijoitettu lapsi. No joo, saivarteluahan toi on.
sijaisvanhempi, muttei saa kertoa, että Liisa on sijoitettu lapsi. No joo, saivarteluahan toi on.
mutta eivät saa kertoa olevansa Liisan sijaisvanhempia??? Eli pitääkö heidän kertoa että he ovat sijaisvanhempia, mutta eivät kerro kenen lapsen sijaisvanhempia...
myöhemmin kävisi ilmi ettei olekaan äiti vaan sijaisäiti. Eiköhän ole selkeintä kertoa tilanne rehellisesti alusta alkaen.
Jos tietyn lapsen vanhempainillassa kertoo olevansa sijaisvanhempi, niin eiköhän tuo asia nyt tule kaikille selväksi...
myöhemmin kävisi ilmi ettei olekaan äiti vaan sijaisäiti. Eiköhän ole selkeintä kertoa tilanne rehellisesti alusta alkaen.
mielestä tossa ei olis mitään outoa. Äidin tehtäviä se sijaisäitikin hoitaa, eipä se mulle kuule, onko sijainen vai biologinen vai jokin muu. Eikä muuten kuulu sullekaan.
esim. nykyinen puolisoni esittelee itsensä minun poikieni ISÄKSI vastaavissa tilanteissa. Hän on ollut isän asemassa jo 7 vuotta samalla kun bioisä ei ole enää ollut yhteydessä ollenkaan. Mieheni on myös lasten oheishuoltaja, muttei adoptioisä.
Ei kai tuollainen "isänä" tai "äitinä" olo ole niin pilkuntarkkaa kuin kylän juoruämmille. Heitä se kiinnostaa kenen munaskuista toisten lapset on siinneet.
Mun lapsen luokalla on yksi sijoitettu lapsi ja esim. hänen bioäitinsä on käynyt joulu- ja kevätjuhlissakin. Sijaisäiti ei kuitenkaan ole virallinen äiti, eihän hän voi edes päättää lapsen koulua.
mielestä tossa ei olis mitään outoa. Äidin tehtäviä se sijaisäitikin hoitaa, eipä se mulle kuule, onko sijainen vai biologinen vai jokin muu. Eikä muuten kuulu sullekaan.
että "olen Malla, Eemeli asuu meillä" tai että "olen Raija, Eemelin mummo" tai "olen Esko, meillä on perhekoti tuossa Raikonkadulla" tms.