Mistä päin Suomea on peräisin sukunimi Kaski?
Kommentit (12)
Av tietää kaiken :-). Googlauksella en löytänyt tietoa.
ap
Minun äitini sukunimi oli myö Kaski ja suku on peräisin Kortesjärveltä. Äitin isä oli Matti Nestori ja äiti Anna Safia o.s. Knaapila. Kiinostaa kovasti. Punatukkaisia on siellä ja muuten tummaa ja ristiveristä...Maria
Hei minä olisin kanssa kiinostunut siitä nimestä ja suvusta. Äitini tyttönimi on Kaski hän on aivan tavallinen ristiverinen suomalaisen näköinen, samoin hänen toinen veljensä muttä toinen veli on musta tukkainen ja ruskea ihoinen sekä hänen tyttärensä me muut olemme vaaleita, joillakin meillä on kyllä aika ruskea ihon väri. Jostakin luin että joku Kaski olisi lähtenyt pohjanmaalta jenkkeihin 1800-luvulla ja ottaneet orjakseen+ vaimokseen cherookee intiaania ja ilmeisesti tullut sieltä takaisin, mene ja tiedä mutta olisi mielenkiintoista tietää. Sen tiedän että joku Kasken suvusta tekee tutkimusta ja olisi vain 3 haaraa.
Hei minä olisin kanssa kiinostunut siitä nimestä ja suvusta. Äitini tyttönimi on Kaski hän on aivan tavallinen ristiverinen suomalaisen näköinen, samoin hänen toinen veljensä muttä toinen veli on musta tukkainen ja ruskea ihoinen sekä hänen tyttärensä me muut olemme vaaleita, joillakin meillä on kyllä aika ruskea ihon väri. Jostakin luin että joku Kaski olisi lähtenyt pohjanmaalta jenkkeihin 1800-luvulla ja ottaneet orjakseen+ vaimokseen cherookee intiaania ja ilmeisesti tullut sieltä takaisin, mene ja tiedä mutta olisi mielenkiintoista tietää. Sen tiedän että joku Kasken suvusta tekee tutkimusta ja olisi vain 3 haaraa.
kotoisin Oulun läheltä Pohjois-Pohjanmaalta.
Kaski niminen poika, Itä-suomessa.
löytyy ateljee-galleria Teemu Kaski ;-)
ihmisestä, jonka sukunimi on Kaski?
Tunnen yhden Kaski-sukunimisen perheen, eivätkä ole sukua kaikille Kaskille. Niitä on siis monia samannimisiä.
Minuakin kiinnostaa. Olen Kaskia Keski-suomesta. Suvussa on ihan vaaleita+siniset/harmaat silmät ja muutama tumma,ruskeat silmät,tummat hiukset. Itsekin tumma. Kiinnostaa mistä tummuus tulee?
Kaikki tuntemani Kasket ovat tummia, onkohan vähän venäläistä suvussa...? Siis tummahiuksisia ja -kulmakarvaisia, mutta sini/vihreäsilmäisiä ja vaaleaihoisia. Ainakin täällä itärajalla.
viittaavat nimet (Niemi, Järvi, Salmi jne.) ovat läntisiä, mutta kaskeamiskulttuuri tulee idästä.