Jääkö ekaluokkalainen ulkopuoliseksi, jos ei käy koulun iltiksessä?
Olen itse kotona vauvan kanssa ja hain tänään ekaluokkalaisen koulusta. Oli luokaltaan ainoa, joka ei mennyt iltikseen. Jääköhän nyt ihan ulkopuoliseksi ryhmästä?
Kommentit (6)
Meillä kumpikaan lapsista ei ole (ollut) iltiksessä eivätkä ole jääneet ulkopuolisiksi.
Kummankin luokalla on kyllä muitakin lapsia, jotka eivät ole siellä olleet, mutta myös meillä on ollut leikkimässä myös iltisläisiä, jotka on haettu sitten meiltä.
vähitellen kaverit tuli paljon mieluummin meille kuin iltikseen. Iltikset on aika levottomia paikkoja, paljon lapsia ja häsläystä.
ei nyt sen takia kannata laittaa iltikseen, että "olisi niinkun muut". Varmasti saa kavereita juuri niin, että pyydätte teille koulun jälkeen leikkimään. On varmasti mukavampi leikkiä rauhallisessa paikassa, kun levottomassa iltiksessä.
Lisäksi jos lapsella lyhyet koulupäivät, voi jaksaa mennä johonkin harrastukseen illalla. Sielläkin saa kavereita ja muutenkin hauskaa tekemistä.
Meilläkään tyttö ei ollut iltiksessä ekalla(eikä nyt tokallakaan) ja ihan hyvin pysyi kaverisuhteet.
Sopi sitten kuolussa aina kaverin kanssa et tulee iltiksen jälkeen meille leikkimään tai menee kaverein luokse illemmalla.
En halunnut laitta lasta iltikseen ihan vain sen vuoksi kun muutkin menevät.
Työaikani ovat sellaiset ,että olen melkein aina kotona ennen kuin lapsi tulee koulusta. Harvoin joutuu olemaan ½h pidempään iltpäivisin yksin.
Kiiots neuvoista -ehkä huoleni on sitten turha :)
ap
Meilläkin ekaluokkalainen oli viime vuoden koulun jälkeen kotona, koska olin pienempien kanssa kotona. Mutta meillä melkein puolet lapsista ei käynyt iltiksessä, syystä tai toisesta.
Me teimme niin, että vierailimme kerran-pari viikossa koulun jälkeen toisten kotona olevien perheiden luona. Lisäksi joka viikko ainakin kerran yksi iltiksessä oleva kaeri tulikin meille koulun jälkeen ja vanhempi haki lapsen sitten töistä tullessaan meiltä. Tämä osoittautui suosituksi, joka viikko useampikin poika olisi halunnut tulla meille.
Kehotan kokeilemaan jotain samanlaista järjestelyä, jotta lapsi tosiaan pysyy kaveripiirissä.