Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Renault Grand Scenic- kokemuksia?

Vierailija
16.08.2011 |

Meillä olisi auton vaihto isompaan (7 hlön) edessä. Ja tuota rellua olen katsellut lähinnä hinnan vuoksi.

Onko kenenlläkään kokemuksia ko. autosta?

Itselläni ei ole koskaan ollut rellua tai muita ranskiksia, joten ei mitään hajua toimivuudesta.

Auto ei tule taloutemme ainoaksi autoksi, mutta olisi ainoa, johon tarvittaessa mahtuisimme koko perhe. Koko perheen voimin tosin autoilemme koko ajan vähemmän ja vähemmän kun isoimmat lapset eivät enää ole esim. kauppareissuilla mukana.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saman auton hankinta mietinnässä.

Ainakin jotain ikkunavikoja niissä on ollut paljon, muusta en tiedä.

Vierailija
2/21 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikkunavika on meilläkin ollut. Eli sähkölasin "pidike" joka on muovia, murtui. Ikkuna siis ei pysy ylhäällä, vaan valuu alas. Varaosa ei ollut kallis, mutta laittaminen todella hankalaa. Kyllä muuten hyvä auto. Kaikissa autoissahan on tyyppivikansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

täydellisesti. Ihmisten haukkumat "paskat ranskalaiset auto"t on osoittautuneet meillä hyviksi :-) On tosi kiva, kun koko uusioperhe mahtuu kyytiin kerralla.

Tavaratila on tosi pieni, kun kaikki ovat kyydissä. Jos pidemmälle matkailee, niin suksiboksi katolla on must.

Pelkkää positiivista sanottavaa mulla naiskuskilla :-)

Vierailija
4/21 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on parit rellut olleet, enkä välttämättä suosittelisi. :) Mukava ajaa, meidän Megane on aivan loistava ajomukavuudeltaan, mutta sähköviat ja jälleenmyyntiarvo.. Huh. Halpahan se rellu on, mutta usein syystä. Toki jos tarpeeksi vanhan ostaa niin voi jopa itsekin korjailla. Meillä on sen verran uusi ettei konepellin alla näy muuta kuin muovisuojukset, ja tuulilasinpesunesteen lisäys on käytännössä ainoa juttu jonka voi/saa itse tehdä.

Tänä kesänä mennyt vain vajaa kaksi tonnia huoltoihin. Noh, viime vuosi olikin aika rauhallinen niiden suhteen. :) Mukava auto tosiaan, mutta kannattaa muistaa että usein halpuuteen on syynsä. Toki tietyt merkit ovat ihan sen merkin takia tyyriitä, mutta usein niiden jälleenmyyntiarvo säilyy, varaosia on paljon saatavilla edullisesti, ja ovat suhteellisen luotettavia.

Työkaverikin juuri vaihto Scenicistä pois. Ei ollut tosin Grand, mutta kuitenkin.

Vierailija
5/21 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä vm. on kyseessä, vai löytyykö kyseinen vika kaikista vuosimalleista?

Vierailija
6/21 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mulla on tällä hetkellä Renault Clio ja siinä ei ole ollut pahemmin vikoja, vaikka on vanha, vähän jotain sähkövikaa. Sitähän sanotaan myös, että nuo sähköviat ovat tyypillisiä ranskalaisille autoille.

Vierailija
7/21 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

perus-Scenicin kokemuksella voin suositella, meillä ei ollut koskaan vikaa kummassakaan. Normaalit huollot suoritettiin. Varsin mukava ajaa ja tilava sisältä. Vanhemmillani on ollut koko ajan v -97 sama scenic, heilläkään ei ole ollut ongelmia (sähköjen tai muun suhteen). Sen mitä olen lukenut niin Rellulla pahin ongelma-auto on Laguna.

Vierailija
8/21 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä tykkää yhtään.. Vaikka mullakin on pääasiassa ollut ranskalaisia (Citroenia ja Peugeottia) niin en tykkää tästä.

Jotenkin noi Peugeotit ja Citikat on ollut paljon parempia ajattevia ja muutenkin olen itse nauttinut niillä ajamisesta enemmän. Ehkä mulla on vaan enemmän kysymys siitä mihin olen tottunut ja mihin haluan palata, kun tämä auto on vain väliaikainen...

Vierailija
9/21 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytettynä ostettu ja parisen vuotta nyt meillä ollut. Ei ole ollut mitään erityisiä vikoja; ihan normaaliin tapaan huollettu eikä mitään yllätyksiä ole ollut. Meillä on myös Megane farmari (vm 2000) ja vähävikaisempaa autoa ei olekaan - normaalihuoltojen lisäksi ei ole tarvinnut korjaamolla käyttää.

Grand Scenic on sisätiloiltaan minusta tilava; mukava ajettava ja 3 lasta mahtuu autoon helposti. Meillä on vain satunnaisesti ne 2 takimmaista istuinta käytössä - kovin isot lapset eivät sinne jalkatilan ahtauden takia mahdu ja pitkälläkin matkalla ei välttämättä ole paras mahdollinen paikka matkustaa (näkyvyys aika rajoittunut). Tavaroita ei juurikaan kyytiin mahdu, kun kaikki istuimet ovat käytössä - sateenvarjomalliset matkarattaat ja ostoskasseja sinne takaosaan kuitenkin menee. Jos keskirivissä on turvaistuimia, niin takimmaisille istuimille on hankala päästä (yleensähän turvaistuimet sijoitetaan takapenkin reunoille). Mutta meidän käyttöön erittäin hyvä ja tilava; kulutuskin ihan ok. Moottorin kokoon kannattaa kiinnittää huomiota; täyteen lastattuna (7hlöä + tavarat + mahd. suksiboksi) ei todellakaan kiihdy nopeasti jos moottori on liian tehoton. Kannattaa käydä koeajamassa, niin saa paremman käsityksen mm. auton korkeudesta ja ajettavuudesta.

Vierailija
10/21 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut nyt vuodesta 2006, uutena ostettu, ei mitään vikoja tai ongelmia. Suosittelen, joustava ja mukava auto. Meillä myös toinen renault, hyvä sekin on ollut.

Vierailija
11/21 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut vikoja, vuosimallit ovat olleet muistaakseni 2006 ja 2009. Vaihdoimme ihan vaan siksi, kun tuli hyvä, isommalla moottorilla varustettu näyttelykappale myyntiin ja Renault-liikkeessä saimme kyllä hyvin myös vaihdossa väliä vanhasta.

Itse tykkään siitä, että sinne mahtuu sekä tavaraa että 5-henkinen perhe.

Me siis usein teemme sellaisilla reissuilla joissa on mukana paljon tavaraa sillä tavalla, että laitamme takapenkeistä yhden penkin kokonaan "pois" eli taitamme sen linkkuun ja käytössä on toinen takakontin penkeistä (meillä lapset rakastavat istua siellä takana ja kilpailevat siitä kuka pääsee). Näin sisään sopii jopa suksia.

Miinusta nyt ehkä siitä, että kolmen turvavyöistuimen/korokkeen sijoittaminen takapenkille rinnakkain on ahdasta vaikka penkit liikkuvatkin yksittäin edes ja taakse, eli ne saa vähän limittäin.

Vierailija
12/21 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On noissa ilmennyt aika pahoja tyyppivikoja jotka tulee kaikkiin,halpuudella on selityksensä.Sähköisen käsijarrun vika odotettavissa kaikkiin,korjaus noin tuhat euroa ja harva osaa korjata ylipäätään.Ja sitten sähköisen mittarin vika,korjaus 200-300 euroa,pahempi on kun mittari vikaannuttuaan alkaa lisätä ylimääräisiä kilometrejä mikä heikentää jälleenmyyntiarvoa.

'Maahantuoja on pieni ja surkea eikä ota mitään vastuuta vioista,mikä laskee arvoa käytettynä.

Auto on toki ajoltaan ja tiloiltaan ihan mukava.

Vierailija
13/21 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 23:01"]

Kolmas Scenic ajossa, yhdessäkään ei ole ollut ns. tyyppivikaa, ennen kuin nyt, pelkääjän puolen ikkuna lopetti toimintansa. Moottori edelleen kunnossa, osa(t) yht 13,8 e, itse vaihdettu n. 70min, huollossa olisi vaihdettu koko ikkunamoottori n. 480e.

Mittarivikakin meni takuuseen, tosin ensimmäisen omistajan aikana.

Hinta/laatu äärimmäisen kohdillaan, kunhan ei välitä VAG-pommien omaavien katkeroituneista pilkkakommenteista (vaihteisto, omakustannus 3000e, jakopään fix, omakustannus 1200e, VW Passat 1.4 TSI vm 2012, pomon kiesi)

[/quote]

Aprillipäivä meni jo.

Vierailija
14/21 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju, mutta tyyppivikoina myös takalasien rikkoutumiset.

Tiedän kaksi joilla takalasi vain pamahti aivan säröiksi kesken ajon. Vissiin liiallinen kaarevuus/muotoilu syynä ettei kestä.

Vierailija
15/21 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa tila-auto, jonka huolisin. Japsien, jenkkien ja sakemannnien tila-auto ovat järkyttävän rumia paskakasoja. Ranskalainen osaa rumastakin autotyypistä tehdä siedettävän näköisen eikä niissä ole niin painajaismaisia moottori ja vaihteistovikoja kuin sakujen räpellyksissä.

Vierailija
16/21 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rellu on surkein automerkki

Vierailija
17/21 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmas Scenic ajossa, yhdessäkään ei ole ollut ns. tyyppivikaa, ennen kuin nyt, pelkääjän puolen ikkuna lopetti toimintansa. Moottori edelleen kunnossa, osa(t) yht 13,8 e, itse vaihdettu n. 70min, huollossa olisi vaihdettu koko ikkunamoottori n. 480e.

Mittarivikakin meni takuuseen, tosin ensimmäisen omistajan aikana.

Hinta/laatu äärimmäisen kohdillaan, kunhan ei välitä VAG-pommien omaavien katkeroituneista pilkkakommenteista (vaihteisto, omakustannus 3000e, jakopään fix, omakustannus 1200e, VW Passat 1.4 TSI vm 2012, pomon kiesi)

Vierailija
18/21 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pakko laittaa vastakommentti..5 rellun kokemuksella

Käsijarru on  sähköinen mutta erittäin kestävä, itsellä oli 8 vuotta scenic II kakkosautona ja mitään vikaa ei koskaan( eikä ole kässäri ikinä jäätynyt talvella),.Mittarivika oli joissakin vuosimalleissa totta  mutta sen korjaus maksaa siis vain 200-300 egee.Sähköviat ovat totaalinen klisee Itsellä ei ole koskaan ollut mitään ongelmaa. Maahantuojasta sen verran että on ainut joka on minulle soitellut perään huoltojen jälkeen ja kysellyt tyytyväisyyttäni saatuihin palveluihin, se ettei  keskikaupungilla ole mitään "autopalatsia" tms. toimitaloa ei vaikuta laatuun tippaakaan. Takuukorjauksia tai takaisinkutsuja ei ole ollut ..moniko merkki pystyy samaan?

Ja  viimeisenä sanoisin että voimalinja pelaa varmasti..ei näet ole  mikään VAG keksintö

Vierailija
19/21 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, nuo ranskisten sähköviat on vanhaa legendaa. Lähipiirini viidessä uudehkossa volkkarissa on kaikissa ollut sähkövikoja, konerikoista ja muista isoista jutuista puhumattakaan. Rellu on halpa, hyvin varusteltu ja mukava ajaa. Arvo kyllä laskee nopeasti.

Vierailija
20/21 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Relluissa valitettavan paljon sähkövikoja ja isommista malleista kuluu puslat melko tehokkaasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi