Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voi ei, synttärikutsuasiaa :(

Vierailija
16.08.2011 |

Postilaatikostamme löytyi synttärikutsu esikoiseni kaverin syntymäpäiville. Kuoressa luki vain esikoiseni nimi mutta kortissa sisällä luki: kutsun teidät synttäreilleni, eli useamman kuin yhden henkilön. Tiedän, että vanhempia ei ole kutsuttu, viime vuonnakin esikoiseni oli siellä synttäreillä ja ilman vanhempia.

Luin kortin lapsilleni, esikoinen on 5 v. ja kuopus 3,5v. Pienempi innostui että onko hänetkin kutsuttu! Sanoin että siltä vaikuttaa kun tässä lukee että kutsun teidät. Ostimme sitten kaksi pientä lahjaa, että kumpikin voi antaa yhden.

Tänään soitin tämän tulevan synttärisankarin äidille ja kiitin kutsusta. Kysyin vielä ohimennen että tarkoitithan molempia tyttöjä kun kutsutta puhuttiin monikosta.

Tämä äiti siinä ihan hätääntyneen kuuloisena että öööööh en oikeastaan! Oho taisin laittaa teille väärän kortin, teidän naapurissa kun asuu ne kaksi sisarusta 6v. ja 5 v. heille oli tarkoitettu se kortti jossa lukee "te".

Sanoin että vai niin... No sitten esikoiseni tulee yksin sanoin.

Voi ei :( Mulle tuli tosi paha mieli pikkuiseni puolesta :( Miten selitän nyt hänelle että ei häntä olekaan kutsuttu! Ja kun minä tyhmä menin ostamaan jo ne kaksi lahjaakin ja lapset olivat mukana :(

Äh miten kurja olo :(

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen toisen lahjan voi säästää jollekin toisille juhlille. Sano lapsellesi että äitimoli vähän vajaa kun lupailee tuollaisia.

Vierailija
2/14 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tuossa kutsussa kutsutaan selvästi useampi henkilö eikä vain yhtä! Jos kutsuttaisiin yksi niin siinä lukisi "Kutsun sinut!"

Jos olisin se synttäriäiti olisin sanonut puhelimessa että joo molemmat on tervetulleita! Ei yksi lapsi lisää nyt niin paha asia ole!

Voi pientä raukkaa! Mitä jos teet jotain kivaa hänen kanssaan sillä aikaa kun isompi on synttäreillä? Ehtisittekö uimahalliin tms?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siltä äidiltä niin tiedät, että hän ei halua sinne synttäreille teidän kuopusta.

Sun on pakko kertoa se lapselle, toki voit yrittää lievittää pettymystä, mutta toisaalta olis kannattanut kysyä ennen kuin lähti olettamaan asioita.

Ymmärrän hyvin että 6 v synttäreillä joutuu hääräämään ja palvelemaan lapsia, eikä siihen halua yhtä noin pientä lisäksi.

Vierailija
4/14 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kutsussa oli vain esikoisesi nimi niin sun olisi tietysti pitänyt varmistaa tuolta äidiltä ketä kutsu koskee ennenkuin menet pienemmälle sanomaan et pääsee synttäreille ja lahjan ostamaan.

Keksit sille pienemmälle nyt jotain lohduketta ja toinen lahja odottamaan tulevia tapahtumia.

Vierailija
5/14 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun mokasihan tuo oli. Jos kuoressa kerran luki vain esikoisen nimi niin miten käänsit mielessäsi sen niin, että myös pienempi on kutsuttu? Olkoonkin, että kutsussa luki "teidät". Kutsu on osoitettu sille, jonka nimi kuoressa lukee.

Vierailija
6/14 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useinhan noissa kutsuissa lukee automaattisesti "teidät", koska silloin niitä voidaan käyttää sekä monikko- että yksikkötarkoituksiin (teitittely). Itse olisin vastaavassa tilanteessa automaattisesti olettanut, että kutsu on vain esikoiselle.

Vierailija
7/14 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useinhan noissa kutsuissa lukee automaattisesti "teidät", koska silloin niitä voidaan käyttää sekä monikko- että yksikkötarkoituksiin (teitittely). Itse olisin vastaavassa tilanteessa automaattisesti olettanut, että kutsu on vain esikoiselle.

Ja miten 3-vuotias voi innostua tuosta "teidät" -kutsusta, ellei äiti sitten itse toitota että molemmat. Ei kai se kolmevuotias vielä osaa tuollaisia itse hokasta?

Vierailija
8/14 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja että puhuu vielä siitä lapsille ennenkuin on varmistanut asian (jos kerran kuoressa luki vain yksi nimi!)

MUTTA... olisihan sen kutsujaäiti kyllä voinut hyvin sanoa, että toki sisaruksin voi tulla!

Miten muka 3,5 vuotiaasta olisi niin paljon vaivaa, on meilläki ollut kaverisynttäreillä kutsuttuna yksin 3,5-vuotiaita ja hyvin ovat pärjänneet, vaikka niitä on ollut useampiakin!

Ja jos on vielä isosisko mukana niin miksei pärjäisi.

Ainoa on, että jos äiti on jotenkin tosi tarkkaan laskenut lapsimäärän niin, että paikat riittää / esim. kutsusetin lautas/mukimäärä jne. riittää, niin sitten olisi tylsää ostaa ylimääräiset kalliit astia/servetti/pilli jne. paketit vain yhden lapsen takia.... mutta muuten olisi kyllä tuossa kohtaa sanonut että saa se pikkusisaruksin tulla.

Vierailija
9/14 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi olevan aika selvää, että synttäreille kutsutaan se lähinnä omanikäinen kaveri, pienemmän kutsumisen olisi voinut olettaa vain siinä tapauksessa, että perheessä asuu myös nuoremman ikäinen kaveri.

Vierailija
10/14 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsiakin.

Vierailija
11/14 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kyllä vain niin, että jos kuoressa lukee vain yksi nimi, niin hänet vain on kutsuttu. Must myös kutsuissa teititellään (lasten ja aikuisten), vaikka olisi vain yksi tyyppi ketä se koskee.

Itse vähän mokaist tän jutun, mutta sehän on ihan kiva idea, että teet sen pikkusenkaa jotaki mukavaa sillä välin.

Vierailija
12/14 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mie olisin sanonut, että saa se nuorempikin tulla, jos mulle vastaava virhe tapahtuisi. Kun kerran vielä soitit ja kysyit.

Vierailija
13/14 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä toisen lapsen nimeä lainkaan, niin aika outoa kuvitella, että molemmat on kutsuttu. Jos olisi molemmat kutsuttu, niin ainakin minä laittaisin ilman muuta kuoren päälle kummankin nimen.

Vierailija
14/14 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa klubiin;-)

Toki se 3,5v on pettynyt, mutta sellaistahan se on. Olet vain rehellinen ja sanot että nyt äiti oli ymmärtänyt asian väärin ja että olet pahoillasi että sinulle sattui tällaista.

Älä tee asiasta isompaa kuin on, lasten täytyy kumminkin oppia, että myös aikuisille sattuu mokia. Ole rehellinen lapsellesi (äläkä siis syytä kaverin äitiä).

Kyllä se siitä, kolaus on sinulle varmasti suurempi kuin kuopuksellesi.