Ystävällisesti huomenta kaikille! Miten jakselette?
on tullut myöhäiskesän tai varhaissyksyn taitekohta. Moni on kenties aloittanut työt kesäloman tai hoitovapaan jälkeen. Jollakulla ei elämä ole muuttunut juurikaan. Osalla koulumaailma valtaa elämän.
Mitä sinulle kuuluu? Jaetaan! Millä mielellä olet tänään ja tässä kesän ja syksyn taitekohdassa. Olen palannut itse lomilta mukaan keskustelemaan ja toivottamasti tukemaan ja auttamaan.
KirkkoSisko eli diakoni Meiju
Tikkurilan seurakunta
Vantaan seurakunnat
Kommentit (31)
ihana olla kotona vauvan ja esikoisen kanssa, varsinkin kun kuopus on ainakin tähän mennessä paljon helpompi vauva... Odottelen innolla milloin sitä jaksaa lähteä lasten kanssa srk kerhoihin, vauva on vielä niin pieni ettei ehkä vielä pariin viikkoon tule lähdettyä.
Esikoisen uhmakohtaukset/oireilu vauvan tuloon onkin ainoa huolenaihe tällä hetkellä, taapero tarvitsisi paljon enemmän huomiota, mutta en vaan voi sitä ihan niin paljon antaa kun on vauva rinnalla jatkuvasti... Mutta eiköhän se siitä kun yrittää huomioida toista enemmän.
Hyvää alkusyksyä!
vaikka ne rasittavia onkin! Tasapainoilet, miten sinusta riittää kaikille lapsille, uhmikset+ vauvan tarpeet eivät välttämättä aina mene ihan käsikirjoituksen mukaan. Kiva, että nautit vauvan helppoudesta. Onnellisia kerhohetkiä, kunhan sitten on sopiva aika ne aloittaa! Oletko muuten tutustunut kantoliinoihin? Ne voisivat auttaa taaperon kanssa puuhailuissa kun kädet jäävät vapaiksi, vauva liinassa ja itse voit vaikka askarrella esikoisen kanssa?
Kiitos kysymästä.
Esikoistyttö aloitti juuri ekaluokan ja meni iloisena kouluun ja tuli tosi hyvällä tuulella kotiin vaikka oli juonut maitoakin josta on viimeaikoina tullut mahakipuja. Vai oliskohan nuo mahakivut olleet viimeviikkoina koulunaloitusjännitystä. Mene ja tiedä mutta eiköhän tuo ajankanssa selkene.
Keskimmäinen aloitti eskarin ja kävi reissun reippaasti takislla. Äidin kyyti ei kelvannut kun kerta taksilla pääsee. Ja päivä meni hienosti, ei tarvinut ekana päivänä äidin eskariin varalle kiikuttamia lääkkeitä ja pystyi olemaan koko päivän siellä. JEEEEEEEEE
Eli mikäs tässä on ollessa. Äidin stressi lasten koulun ja eskarin aloituksesta helpotti kummasti kun alku oli näin loistava.
Kiva jos täällä on tukijoita ja tsemppaajia taas kuvioissa mahdollisimman paljon. Itsekkin pyrin kirjoittelemaan vain silloin jos minulla on oikeasti jotain hyvää sanottavaa tai ehdotuksia millä toinen voisi parantaa omaa tilannettaan. Ja kaikkihan me tarvittaisiin päivittäin tsemppiä !
Hauskaa syksyn jatkoa
aloitan taas kerran syyskuussa uuden työn, vanhassa paikassa määräaikainen sopimus loppumaisillaan, jännittää...
taakkana vanha 70-80-luvun 9 vuoden koulukiusaaminen, josta olen kyllä selvinnyt ja kääntänyt sen vahvuudekseni, mutta jätti jälkeensä epämääräisen ahdistuksen, joka helposti yltyy ja vie keskittymiskyvystä osansa
mutta parhaani teen
Kiitos kysymästä.Esikoistyttö aloitti juuri ekaluokan ja meni iloisena kouluun ja tuli tosi hyvällä tuulella kotiin vaikka oli juonut maitoakin josta on viimeaikoina tullut mahakipuja. Vai oliskohan nuo mahakivut olleet viimeviikkoina koulunaloitusjännitystä. Mene ja tiedä mutta eiköhän tuo ajankanssa selkene.
Keskimmäinen aloitti eskarin ja kävi reissun reippaasti takislla. Äidin kyyti ei kelvannut kun kerta taksilla pääsee. Ja päivä meni hienosti, ei tarvinut ekana päivänä äidin eskariin varalle kiikuttamia lääkkeitä ja pystyi olemaan koko päivän siellä. JEEEEEEEEE
Eli mikäs tässä on ollessa. Äidin stressi lasten koulun ja eskarin aloituksesta helpotti kummasti kun alku oli näin loistava.
Kiva jos täällä on tukijoita ja tsemppaajia taas kuvioissa mahdollisimman paljon. Itsekkin pyrin kirjoittelemaan vain silloin jos minulla on oikeasti jotain hyvää sanottavaa tai ehdotuksia millä toinen voisi parantaa omaa tilannettaan. Ja kaikkihan me tarvittaisiin päivittäin tsemppiä !
Hauskaa syksyn jatkoa
aloitettujen asioiden tiimoilta. Olet onnekas, kun osaat iloita asioista, jotka sujuneet hyvin, vaikka olet ollut huolissasi. Sinulla on taito päästää huolesta irti, ja tuulettaa, kun kirjoitit ihanasti tuon "JEE" -huudon.
Onnellista ja tervettä syksyä teille!
aloitan taas kerran syyskuussa uuden työn, vanhassa paikassa määräaikainen sopimus loppumaisillaan, jännittää...
taakkana vanha 70-80-luvun 9 vuoden koulukiusaaminen, josta olen kyllä selvinnyt ja kääntänyt sen vahvuudekseni, mutta jätti jälkeensä epämääräisen ahdistuksen, joka helposti yltyy ja vie keskittymiskyvystä osansa
mutta parhaani teen
sain tuosta rivien välistä käsityksen, että olet aloittanut monta kertaa uudessa työssä. On todella surullista, että olet joutunut pitkän koulukiusaamisen kokemaan. Suokoon elämä sinulle paljon hyviä kokemuksia ja vastapainoa tuolle ahdistuksellesi! Toivotaan, että uuden työn myötä saat myös kivoja, vahvistavia ihmissuhteita!
Noin tunti sitten tulit mieleeni, että jokohan sulta on loma loppu. Ja sitten näin tämän aloituksen ekana. Kummallista.
tere tulemast.
mulla tosiaan loma loppui vasta nyt. Tervetuloa palstalle itsellesikin! Milläs mielellä nyt?
olen aloittanut monta kertaa, koska koulutukseni 90-luvulta on vanhentunut ja olin hyvin pitkään sen jälkeen työttömänä (juurikin kiusaamisen aiheuttaman pelon takia) ja nyt olen joutunut pätkätöiden voimin ponnistamaan uuteen alkuun, joka nyt kyllä näyttäisi viimein ottavan tuulta alleen...
kiitos, olen nykyään vahva ja empaattinen akka ja sillä tavalla ehkä ihan tyytyväinen tähän ex-kiusatun osaani... tyhmää ja elämän tuhlausta se olisi muulla tavoin ajatellakaan :)
sain tuosta rivien välistä käsityksen, että olet aloittanut monta kertaa uudessa työssä. On todella surullista, että olet joutunut pitkän koulukiusaamisen kokemaan. Suokoon elämä sinulle paljon hyviä kokemuksia ja vastapainoa tuolle ahdistuksellesi! Toivotaan, että uuden työn myötä saat myös kivoja, vahvistavia ihmissuhteita!
Ja itse olen siitä sellaisen tehnyt. Tyhmä mikä tyhmä.
Ja itse olen siitä sellaisen tehnyt. Tyhmä mikä tyhmä.
Kun kerrot kaaoksesta, tulee mulle mieleen, että etsit jotain uutta elämääsi, olet hämmennyksissäsi, olet ehkä toiminut väärin, et tiedä mitä ajatella, haluta jne. Mutta tuommoista se elämä ajoittain on! Ei aina ole selkeää ja seesteistä. Kun nyt kerrot kaaoksesta, olet jo ottanut sen ensimmäisen askelen. Haluat jotenkin siitä pois. Haluat selvästi jonkun muuttuvan elämässäsi. Mihin suuntaan ja miten? Voi olla, että tämä menee ihan vikaan, kun en tunne sinua yhtään etkä kirjoittanut paljon, mutta mitäs, jos menisit jonnekkin vaikka mökille viikonlopuksi yksin ja miettisit elämääsi, yksin. Katsoisit sitä kaaosta silmästä silmään ja kuulostelisit, mitä se yrittää sinulle kertoa. Rukouskin voi olla sellaista: Taivaan Isä, tässä tämä sekava paakku nyt on, elämäni. Katso sitä ja katso minua. Armahda minua.
Ehkä sekin voisi auttaa kohti jotain muutosta, jossa sinun on parempi olla.
Voimia eteenpäin!
ihana olla kotona vauvan ja esikoisen kanssa, varsinkin kun kuopus on ainakin tähän mennessä paljon helpompi vauva... Odottelen innolla milloin sitä jaksaa lähteä lasten kanssa srk kerhoihin, vauva on vielä niin pieni ettei ehkä vielä pariin viikkoon tule lähdettyä.
Esikoisen uhmakohtaukset/oireilu vauvan tuloon onkin ainoa huolenaihe tällä hetkellä, taapero tarvitsisi paljon enemmän huomiota, mutta en vaan voi sitä ihan niin paljon antaa kun on vauva rinnalla jatkuvasti... Mutta eiköhän se siitä kun yrittää huomioida toista enemmän.
Hyvää alkusyksyä!