Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi äidit kertovat kauhujuttuja synnytyksestä ja

Vierailija
15.08.2011 |

vauva-ajasta ensisynnyttäjälle? Miksi ensisynnyttäjän haaveet "helposta" synnytyksestä ja kivasta vauva-ajasta lytätään naurettavina?

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä positiiviset kokemukset ovat tainneet jäädä minulta kuulematta. Juuri sitä tunnetta en ole kuullut kenenkään mainitsevan kun vauvan saa ensimmäistä kertaa syliinsä ja mitkä tunteet on mielessä synnytyksen jälkeen :) Niillä koitan nyt sitten mennä eteenpäin. Tietysti nuo negatiiviset kokemukset on hyvä tietää valmiiksi, jotta ei sitten järkyty niiden osuessa kohdalle. Olen kuitenkin ottanut asioista selvää ja tiedän tulossa olevista hankaluuksista. Toivon vain etteivät nuo pysy päälimmäisinä mielessä. Ap

Ma synnytin esikoisen KIINASSA!! ja hyvin meni ja ikaa on jo sen verran, etta etta tiesin, mita voi kayda, mutta kun sinne sairaalaan ei kannata lahtea nama "apua jos mullekin tapahtuu niin ja niin" jutut mielessa :-) positiivinen asenne on paras ase, suurin osa synnytyksista menee kuitenkin suhteellisen "oikein". Mulla oli kaksi helppoa (vaikkakin eka kaynnistettiin). Ajattelin aina, etta kipuun ei kuole :-) ja tama on maailman luonnollisin asia. Otin epiduraalin molemmissa ja jai kuule niin positiiviset kokemukset. Tokan kohdalla (joka on myos syntynyt Aasiassa) sanoin mun gynelle (taalla ei katilot ota vauvaa ulos, seuraa potilasta vaan siihen asti, etta aletaan ponnistaa) "tassako se oli", se oli vaan niin helppo juttu.

Mulle molempien kohdalla gyne sanoi, etta olin ihan "oppikirjan mukainen synnytys". Enka ma semmosella asenteella lahtenyt sairaalaan ;-), enemmankin etta "kay miten kay, sita ei voi etukateen tietaa, eika sita kannata myoskaan etukateen stressata"

Mukavaa loppuodotusaikaa, ja kaikki menee varmasti ihan hyvin.

Vierailija
62/62 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikkei synnytykseni helpoimmasta päästä olletkaan on niistä päälimmäisenä mielessä kauniit muistot.

Esikoisen synnytettyäni ajattelin, että ei enää ikinä, mutta synnytin toisenkin lapsen ja lähes luomuna. Toisella kertaa palauduinkin nopeammin vaikka vauvakin oli isompi.

Lapset jo "isoja" vauva-aika menee niin äkkiä ohi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yhdeksän