Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä voisi netistä löytää oikeita kertomuksia katulapsista???

Vierailija
15.08.2011 |

Olen niin kyllästynyt lapseni tyytymättömyyteen ja kiittämättömyyteen. Nykymaailmassa on tosi vaikea lasten iloita mistään, esim. lyijykynistä, kun ne ovat perusarkea. Haluaisin lukea hänelle jonkun köyhän lapsen tarinan - jos se aukaisisi edes hänen toista silmäänsä ja loisi pientä kiitollisuutta omasta asemasta maailmassa.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sopivia juttuja

Vierailija
2/4 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset eivät vielä pysty tuolla tavalla näkemän asemaansa maailmassa.

Sitäpaitsi eiväthän kaikki aikuisetkaan osaa iloita pienistä asioista, vaikka hyvin tiedostaisivatkin olevansa etuoikeutettua ihmisryhmää.

Miten haluaisit, että lapset osoittaisivat kiitollisuuttaan lyijykynistä? Eikö sana "kiitos" riittäisi?

Itselleni hoettiin koko lapsuus, että ole nyt kiitollinen. Lähinnä tarkoittaen, ettei olisi saanut itkeä ja kiukutella vaan olla iloinen, että oli katto pään päällä jne.

Mutta olin temperamenttinen luonne enkä osannut toivotulla tavalla olla. Kun sain lahjoja, minulla oli huono omatunto ja koin olevani kiitollisuudenvelassa.

Totta kai lasten täytyy oppia normaalit hyvät tavat, lahjoista kiitetään, niitä ei arvostella jne. Mutta ei kiitollisuudenvelkaa. Lahjan antaja kantaa itse vastuun antamisestaan eikä sysää sitä saajalle.

Jos lapset ovat vanhemmuudestasi kiitollisia, he hankkivat omia lapsia. Se on Sinun suurin kiitoksesi.

Vierailija
4/4 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkakertomuksia humanitäärisen yhdistyksen avustusmatkoilta Viroon:

http://katulapsiapu.fi/matkakertomukset.html

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan