Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei enää tehdä lempeitä lastenohjelmia, kuten Peukaloisen retket, Tao-tao jne`?

Vierailija
07.11.2010 |

On vaan krääshh-boon-bääng, hirvioita ja ilkeyttä =(. ei ihme, että tää maailma on tällainen kun lapsesta saakka näytetään lastenohjelmissa jo, miten tuon yli kävellään ja ollaan ilkeitä!!

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut on niin pelottavia, ettei lapset edes uskalla katsoa.

Vierailija
2/59 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuleehan. Juuri loppui tao tao ja alkoi peukaloisen retket...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt viikonloppuna katsottiin Nils Holgerssonin seikkailuja.

Olen samaa mieltä kanssasi, että lastenohjelmat erityisesti kaupallisilla kanavilla ovat liian sotaisia ja ilkeitä. Meillä lapsi ei saanut esim. alle kouluikäisenä katsoa teinimutanttikilpikonnia tms. Sinulla vanhempana on se kaukosäädin.

Vierailija
4/59 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on kumpikin kivoja!

Vierailija
5/59 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuleehan. Juuri loppui tao tao ja alkoi peukaloisen retket...

Nämä on uusintoja, ei niitä enää TEHDÄ, kuten kirjoitin viestiini.

Vierailija
6/59 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt uusintoina tulevista sarjoistahan ap on varmaan ajatuksen saanut. Että miksi nykyään ei t e h d ä enää lempeitä sarjoja.

Vierailija
7/59 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleltä tulee aika lempeitä lastenohjelmia, ihan uusiakin. Mutta totta on, että meno ohjelmissa on muuttunut jotenkin hyperaktiiviseksi ja vähän turhan vauhdikkaaksi.

Vierailija
8/59 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimenomaan ihmetteli, ettei ko. ohjelmien kaltaisia ohjelmia tehdä...)

Olen miettinyt samaa. Vaikka onhan tietysti esim. Puuha-Pete, Tomi Traktori, Pikkuväki ym. Nämä vain ovat aika pienille suunnattuja. Ei ainakaan oma 6v. jaksa niistä juuri enää kiinnostua.

Muumit onneksi vielä kelpaavat hänellekin. Poika on hiukan herkkä, joten senkään puolesta en halua antaa katsoa mitään taistelupiirrettyjä. On todettu ihan kokeilemalla, että mm. Batman (SubJunior) on liian pelottava. Samaten oli Alvin ja pikkuoravat -elokuva, joka tässä tuli taannoin ja käsitteli hirviöitä.

Vierailija
9/59 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä enstisajan sarjat oli liian hurjia, nykyiset Maisat, Hertat, Puuha-Petet, Posti-Patet ym on parempia.

Vierailija
10/59 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miettinyt. Olivat kauniita, opettavaisia ja ennen kaikkea rauhallisia ohjelmia. Nyt on vauhtia ja meteliä aivan liikaa ja eivät sovi ollenkaan vilkkaille tai rauhattomille lapsille.

Vierailija
11/59 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytiin katsomassa kesällä, niin se oli kuin piirretty versio Bondin 007:sta. Ihan kaameeta!

Vierailija
12/59 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä enstisajan sarjat oli liian hurjia, nykyiset Maisat, Hertat, Puuha-Petet, Posti-Patet ym on parempia.

posti-patehan on vanha ohjelma.

juu aapeen kanssa samaa mieltä.

Vierailija
13/59 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusia ovat Mansikka Marja ja vaikkapa Maikki ja Pelottava Pontso.

Sopivat ihan pienillekin.

Vierailija
14/59 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö esim Pingu ja Timmy Time ole aika mukavia?

Vierailija
15/59 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Late Lammas (shaun the sheep). On kai aika uusi (n kyllä varma kuinka uusi). Ei väkivaltaa tai liian surullisia juttuja. Vaikka 1 v voi katsoa. Ja monet jutut huvittavat aikuistakin.

Vierailija
16/59 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on trauma ekasta tao-taosta, siinähän sen äiti tapetaan. Mun mielestä enstisajan sarjat oli liian hurjia, nykyiset Maisat, Hertat, Puuha-Petet, Posti-Patet ym on parempia.

se missä karhuemo tapettiin oli Jaki ja Nuka

Vierailija
17/59 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja paljon tulee ohjelmaa, joka on lempeää ja voi antaa jo alle 2v:n katsoa, mutta esim. 6 v. tytölle tehdään nykyisin _todella_ vähän lempeitä, mukavia lastenohjelmia ja elokuvia... Barbie -piirretyt taitavat olla ainoita...

hmmm... ärsyttävä.

Sitten tuosta pelottamisesta.... Kun minun mielestäni ainoa kriteeri sille, saako lapsi jotain katsoa, ei tarvitse olla se, onko sarja pelottava tai ei. Jos joku tv-sarja, vaikka lapsillekin suunnattu, välittää sellaista maailmakuvaa, jota vanhemmat eivät lapsilleen halua välittää, on heillä oikeus katselu kieltää.

Suurin syy miksi itse pidän joitakin sarjoja sopimattomana ei ole automaattisesti se, että ajattelisin lapsen näkevän painajaisia siitä, vaan se, että sarja antaa vaikkapa ihmeellisen kuvan toivotusta kanssakäymisestä. Kaiken ei tietenkään aina tarvitse olla opettavaista ja ihanteellista, mutta silti.

Vierailija
18/59 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset ovat tykänneet melkein eniten juuri niistä. Tällä hetkellä suosikki on Maailman ympäri 80 päivässä, Peukaloista ja Tao Taota on myös katsottu innolla. Niissä on kunnon tarinoita ja pitkiä juonen kaaria. Kyllä nykyäänkin tehdään ihan kivoja, mutta tuollaisia jatkuvajuonisia sarjoja ei juuri ole, vaan ne ovat lyhytjänteisiä. Japanilaiset animaatioelokuvat ovat myös hyviä, mutta sarjoista tänne ostetaan sieltä vain jotain räiskintää.

Vierailija
19/59 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkin ihmetellyt, mitä siinä oikein lauletaan :) Minusta siinä kyllä on mäiskitty aika paljon, kun olen sattunut näkemään.

Vierailija
20/59 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kesken liian pelottavana. Aika paljon konekivääritulta ja väkivaltaisen kuoleman uhkaa. Ja ihan turhaan. Lapset 5 ja 8 v.

Aivan ihana, opettava ja lohdullinen, tarina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme