Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ajattelet minusta bmi on 38,2 ja aion yrittää raskautta

Vierailija
14.08.2011 |

Otan käyttööni heti sitten diabeetikon ruokavalion.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut kolme lasta. BMI:ni oli ennen ekaa raskautta 23. Toisen raskauden alussa se oli 25 ja raskaus paisutti minua vauhdilla, aivan liian nopeasti. Jo rv 10 päätin hillitä painonnousuani, koska epäilin, että muuten en terveenä tulisi selviämään.

On se vaan sen verran tukalaa, kun vauva vaatii tilansa ja nivelet alkavat löystymään. Minulla oli hyvät raskaudet ja selvisin eteen tulleista ongelmista, kun vain huolehdin painostani. En siis sano etteikö ongelmia olisi ollut. Oli todellakin!

Taisi tulla 14 kg lisää keskimmäisessä raskaudessa, kun ensimmäisessä ja viimeisessä kertyi vain 12 kg. Raskauksien jälkeen BMI:ni on ollut 24-25.

mulla bmi siellä 40 pintaan myös. kolmas raskaus ja kaikki mennyt tähän asti ok (rv25) paino laskenut nelisen kiloa, ei turvotusta, ei verenpainetta, ei korkeita sokeriarvoja. syön ja liikun normaalisti, ei oo tukala olo.

aiemmissa raskauksissa paino nousi kolmisen kiloa, ei mitään ongelmia. loppuun saakka liikuin ja elin normaalisti. eikä ollut tukalaa silloinkaan.

joten ei varmaan kannata yleistää, että kaikilla ylipainoisilla olis ongelmia raskausaikana, jos sinulla niitä oli normaalipainossa.

Vierailija
2/24 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmettelen vaan, että mikä on diabeetikon ruokavalio?

terv. epätietoinen diabeetikon äiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritä vaan :)

Vierailija
4/24 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa kuin yrittäisi bensalla sammuttaa tulipaloa.

Vierailija
5/24 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulle riittänee 1800 kcl/päivä?

Vierailija
6/24 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoisen odotus kyseessä?

Olen saanut kolme lasta. BMI:ni oli ennen ekaa raskautta 23. Toisen raskauden alussa se oli 25 ja raskaus paisutti minua vauhdilla, aivan liian nopeasti. Jo rv 10 päätin hillitä painonnousuani, koska epäilin, että muuten en terveenä tulisi selviämään.

On se vaan sen verran tukalaa, kun vauva vaatii tilansa ja nivelet alkavat löystymään. Minulla oli hyvät raskaudet ja selvisin eteen tulleista ongelmista, kun vain huolehdin painostani. En siis sano etteikö ongelmia olisi ollut. Oli todellakin!

Taisi tulla 14 kg lisää keskimmäisessä raskaudessa, kun ensimmäisessä ja viimeisessä kertyi vain 12 kg. Raskauksien jälkeen BMI:ni on ollut 24-25.

Lyhyemmin, pitäisin BMI:si liian suurena riskinä. Itse en yrittäisi raskautta ennen laihtumista. Minulla ei ole ollut raskausdiabetesta, raskausmyrkytystä tms. Verenpaineeni on ollut matala ja välillä on ollut veren rauta-arvokin matala, mutta aina noussut riittävästi ennen synnytystä. Silti en uskaltaisi raskaaksi sinun BMI:si. Muitakin ongelmia voi näet tulla... niinkuin minulla oli lähellä...

Vierailija
7/24 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut sanoisin että ota se ruokavalio jo nyt käyttöön. Miksi odottaa? Toivottavasti kaikki menee hyvin ja saat ihanan vauvan! :)

Vierailija
8/24 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli bmi 38,8 kun aloin odottaa toista. Raskaus meni ilman ongelmia ja hyvin jaksoin. Tilastollisesti ylipaino voi aiheuttaa lapsettomuutta eli jos ei ala kuulua kannattaa varmaan yrittää pudottaa painoa (muutenkin toki). Jos olet fyysisesti huonossa kunnossa niin kannattaa kohottaa kuntoa ensin.

Vierailija
9/24 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä että äitinsä on läski.

Vierailija
10/24 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
11/24 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka haluaa itse olla sellainen ja kuka haluaisi lapsestaan sellaisen?

Vierailija
12/24 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ylipaino voi aiheuttaa lapsettomuutta ja muutaman kilon painonpudotus voi jo tehdä ison avun haaveillesi. Toivon iloisia plussatuulia! Nm bmi 32

Vierailija
13/24 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten joku voi olla noin iso?

Vierailija
14/24 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka haluaa itse olla sellainen ja kuka haluaisi lapsestaan sellaisen?

Vierailija
15/24 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä edellisiä lapsiakaan ole ulkonäöstäni kiusattu.. No millainen on kakkosluokan kansalainen? Ap.

Vierailija
16/24 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä sinä jolla bmi 45? En kysy vittuillakseni vaan ihan mielenkiinnosta. Itselläkin oli bmi yli 30 ennen laihdutusta, nyt jotain 28.

Vierailija
17/24 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea odotukseen :D

Vierailija
18/24 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laihdutin ennen raskautta, ennen laihduttamista BMI oli n. 40. Heti kun paino hiukan putosi, niin tärppäsi. =) Raskauskiloja tuli 10, puolet jäi laitokselle ja loput putosi pari päivää kotiutumisen jälkeen. Kaikki meni muutenkin tosi hyvin, sokerit hyvät, verenpaine priima ym.

Eli sanoisin että mikäs siinä, kaikki voi mennä hyvinkin! Ihana vauvani on nyt 2 kk.

Vierailija
19/24 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen vuoksi että äitini on liian lihava.

Pilkkasivat siksi että ise olin niin laiha

Vierailija
20/24 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei lapseni eivät ole lihavia eikä sitä heistä tule!! Ap.