Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen lääke on Venlafaxin ratiopharm - onko hankalia sivuoireita?

Vierailija
20.10.2010 |

Sain annostukseksi 75 mg - minkävahvuinen annostus se on? Jos sinulla on kokemusta lääkkeestä, lukisin niistä mielelläni.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollut käytössä migreeninestolääkkeenä. Muuten hyvä, mutta ne vieroitusoireet.

Vierailija
42/52 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen syönyt nyt kaksi kuukautta, Mitään sivuoireita ei ole tullut, plussaa myös se, ettei enää ole joka päivä mielessä mereen kävely...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vajaa viikko sitten aloitettu matalimmalla 37.5mg annoksella sisäänajo, josta pitäisi nousta 75mg annokseen kahden viikon päästä. Eka päivä oli hyvä, sielu levollinen ja olo huoleton. Senjälkeen alkoi raketoimaan mieliala todella synkkiin ajatuksiin ja kovaa ahdistusta. Orgasmikyvyttömyys ja tunnottomuus alakerrassa (sama homma kävi aikoinaan Seronilin kanssa, Voxra taas kohotti noita osastoja erittäin mukavasti). Yleinen tunteettomuus myös nousi esiin, mikään ei tunnu miltään. Muita sivuoireita ei tälläkertaa ole, aiemmat lääkkeet vaikuttivat näköön, ei silmät pysyneet perässä.

Jos tolla 75mg annoksella on edelleen samaa tammikuun puolella ni sit kyllä pohdittava että kokeilisko vielä nostaa vai purkaisko pois. Tälleen kotio syrjäytyneenä ja erittäin passiivisena, aikaansaamattomana masentuneena serotoniinia lisäävät lääkkeet vain pahentavat oloa, mutta lääkärit eivät sitä tunnu ymmärtävän. Ku pitäis nimenomaan saada se ihminen sieltä kotoa liikkeelle ja pois, ja se tapahtuu dopamiinia lisäämällä ensisijaisesti.

Vierailija
44/52 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulun jälkeen tuli nostettua annoskokoa 75mg:aan ja olo menny entistä zombimmaksi, kämppä ku kaatopaikka, mikään ei kiinnosta tai innosta, paino lähteny taas nousuun, lihasvaivoja tullu jälleen (tuli Seronilin kanssa myös). Eli lähtee purkuun jossain vaiheessa, toivottavasti näin alkutaipaleella purku onnistuu verrattaen helposti ilman hirveitä vierotusoireita. Toki niitä oli Seronilinkin kanssa, mutta hammasta purren niistä selvis yli parissa viikossa.

Vierailija
45/52 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla annostus oli hulluimmillan 350 mg eikä tuntunut juuri missään, siis silloin kun söin niitä. Kun yritin lopettaa niin sitten alkoikin tuntua, helvetilliset sähköiskut joka kerta kun yhden jyvän kerrallan vähensin. Näitä jatkui kauan lopettamisen jälkeenkin, varsinkin väsyneenä ollessani.

Vierailija
46/52 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan purkamaan lääkettä pois, jo 75mg annoksella tuli tämmössiä sivuoireita:

- Ajatus ei luista kunnolla

- Kömpelyyttä

- Yleinen kiinnostus lopahti täysin

- Tunteettomuus

- Lihaskipuja ja jalan puutumista

- Voimattomuutta

- Öisin ei saa unta eikä väsytä, aamulla ei jaksa herätä ja päivällä ei saa mitään aikaan

Se on juteltava lääkärin kanssa josko ois jotain miedompaa versiota Voxrasta ku siitä on ollu tähänmennessä oikeanlaista hyötyä. En todellakaan ala enää syömään mitään serotoniinia lisääviä lääkkeitä, se on nyt tullu selväksi ku useampaan otteeseen syönyt sitä kohottavia lääkkeitä.

Vierailija
47/52 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te hoiditte teidän ummetusta? Pärjäsittekö ilman lääkkeitä?

Itse pelkään painon nousevan, jos ummetus jää päälle pitkäksi aikaa. Vettä juon tarpeeksi ja kui tuskin saan, mutta vessassa olen huono käymään.

Vierailija
48/52 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama minulla. Nyt neljän käyttövuoden jälkeen sinisyys hävinnyt lähes kokonaan.

Vierailija
49/52 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on toiminut hyvin. Nykyään syön 150 mg, olen pirteämpi kuin syödessäni 75 mg. Ei oikeastaan haittavaikutuksia, tai en huomaa. Hikoiluttaa hiukan enemmän. Olen iloinen ja sosiaalinen ja masennus ei ota valtaansa. Tietysti joskus harmittaa, mutta se ei lyö överiksi.

Jos lääke jää ottamatta, alkaa tulla outo olo, alakuloa ja fyysisesti heikko olo. Ei kannata unohtaa. Lopetusoireet on aika vaikeat, olen yrittänyt lopettaa, mutta ei onnistu. Oireet tulevat takaisin. 

Lisää kipukynnystä. Voi olla, että liittyy sairauteen tuo tuntoherkkyys.

Ei ole mitään ummetusta jne. Melkein toisinpäin ilman lääkettä, sai ravata vessassa jatkuvasti.

Vierailija
50/52 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäyksenä edelliseen. että olen paljon sosiaalisempi ja itsevarmempi. Yleinen ahdistus on poissa.  Ei sulkeutumista jne. niinkuin jotkut kuvailevat. Saan aikaan, olen energinen. Koti pysyy siistinä ja käyn liikkumassa säännöllisesti.

Vierailija
51/52 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Pliis, älä kysy täältä, vaan katso sieltä valmisteyhteenvedosta (pidempi kuin pakkauseloste, valmistajan nettisivuilla).

Siellä lukee, mitkä ovat tavallisimmat haittavaikutukset ja annostukset ISOILLA IHMISJOUKOILLA testattuna.

Keksitty (hullu) esimerkki: jos Sinulle täällä vastaa viisi kymmenestä, että tuli haittavaikutuksena korvien sinertymistä, sulle tulee semmoinen kuva, että sitä esiintyy joka toisella. Valmisteyhteenvedosta taas voit lukea, että laajoissa kokeissa vain joka 100 000. potilas kokee korvien sinertymistä tällä lääkkeellä. Sulla on siis 1/100 000 mahdollisuus saada siniset korvat. Tänne vain sattui vastaaamaan KAIKKI SUOMEN VENLAFAKSIINI-SINIKORVAISET.

Sillä on siis todellakin väliä kysytkö 5 vai 5000 käyttäjältä!

Eivät nuo haittavaikutukset pohjaudu objektiiviseen dataan, vaan ilmoitettuihin haittavaikutuksiin. Todellisia haittavaikutuksia etenkin vähän lievemmissä oireissa voi olla moninkertaisesti siihen verrattuna, mitä ihmiset viitsivät ilmoittaa. Lääketieteellisissä kokeissa ja meta-analyyseissä yleensä sivuoireita vähätellään. Esimerkiksi luotettavina pidettyihin Cochrane-katsauksiiin Publication bias in meta-analyses from the Cochrane Database of Systematic Reviews -nimisen tutkimuskatsauksen mukaan valikoituu 78 % todennäköisemmin tutkimuksia, joissa lääkkeillä ei havaita olevan haittavaikutuksia. Muistaakseni erään tutkimuksen mukaan peräti kolmasosa vakavista sivuvaikutuksista jätettiin raportoimatta antipsykootteja käsittelevissä lääkekokeissa. Sitten ihmetellään, kun Amerikassa ihmiset nostavat valtavia oikeusjuttuja, joissa lukuisat potilaat ovat saaneet äärimmäisen harvinaiseksi tiedettyjä sivuoireita. Todellisuudessa monen lääkkeen haittavaikutukset ovat moninkertaisia verrattuna tutkimuksissa löydettyihin haittavaikutuksiin, ja niitä lisäillään toki jälkikäteen sitten kun paljastuu, ettei haittavaikutukset olekaan niin vähäisiä kuin väitettään. Lääkkeiden markkinointiin ja myyntilypiin liittyvät käytännöt ovat täysin läpimätiä etenkin Yhdysvalloissa, mistä on esimerkkinä esimerkiksi OxyContin markkinointi kroonisiin kipuihin sillä väitteellä, että kyseinen vahva opioidi ei muka aiheuta riippuvuutta. Todellisuudessa kaikki tiesivät, että väitteellä ei ole mitään perää, mutta lääke sai silti myyntiluvan pienen lahjonnan avulla, minkä seurauksena miljoonat aivan tavalliset työssäkäyvät ihmiset koukuttuivat opioideihin. 

Vierailija
52/52 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hikoilu edelleen runsasta, vaikka vuosia käyttänyt tätä. Ei oikeastaan pahemmin muita sivuoireita, annos aika pieni kai. Noita sähköiskuja tuli kyllä kun yritin lopettaa kokonaan, vähitellen siis. Kun ajattelin, etten enää tarvisi kun en ole enää työelämässä, jossa olisi pitänyt olla kovanahkaisempi. Mutta vieroitusoireet liikaa, eli jatketaan nyt hamaan hautaan saakka sitten. Minulla ei ole enää mitään sukupuolielämää, mutta jos olisi niin Venla ei ole ollenkaan niin paha orgasmien suhteen kuin olivat  Sero- alkuiset lääkkeet, joita joskus sain. Niiden kanssa ei itkuakaan saanut aikaiseksi, Venlan kanssa välillä saan. Tosin yritän välttää katsomasta telkasta liikuttavia eläinjuttuja kuitenkin. Ihan liikaa olen elämässäni itkenyt. En ole tajunnutkaan, että elohiiri silmässä voisi johtua Venlasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä