Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö 2 lapsen yh muka pärjää???

Vierailija
14.08.2011 |

Aina kuulee valitusta kuinka yksinhuoltajat eivät pärjää ja elävät tiukoilla.. Itse olen 2 lapsen yh ja saan 1600e kuukaudessa, vuokran ja laskujen jälkeen jää n. 950e elämiseen kuussa. Emme elä mitenkään niukasti, mutta silti jää 100-200e säästöön joka kuukausi. Ja töihin kun menen niin saan palkan päälle vielä n. 500e, lapsilisät + elatusmaksut.

En siis polta ja juon harvoin, ehkä ne rahat sitten kuluu siihen mitkä mulla jää säästöön..

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

neliössä asutaan. Ennen asuttiin kolmiossa, mutta vuokra oli vain satasen pienempi. Nyt on jokaisella omat huoneet ja oma rauha ja olohuone pyhitetty yhdessäolemiselle.

Vierailija
22/59 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ehkä kovin paljoa ylpeilisi, jos sossu maksaisi kaiken elämiseni. Pikemminkin olisin hyvin hiljaa ja pää painuksissa häpeillen. Toivottavasti osaat ap olla tyytyväinen siihen, että saat ilmaista rahaa enemmän kuin monet työssäkäyvät.

Sulla on ap niin pienet asumismenot, että siksi varmasti pärjäät noin hyvin. Monessa kaupungissa ei löydä mistään noin halvalla asuntoa tai sitten löytävät kaukaa keskustasta ja on pakko ostaa auto. Tokihan monella on elämänhallinta hukassa ja esimerkiksi ruokamenot älyttömän suuret. Pelkällä hyvällä suunnittelulla ja jättämällä kaiken turhan pois, saa jo säästettyä paljon ruokamenoissa, kuten sinäkin ilmeisesti teet. Sinulla on vielä niin pienet lapset ettei niihin paljoa uppoa rahaa, mutta odotas muutama vuosi niin kyllä sitä rahaa alkaa yllättäen kulua.

Vierailija
24/59 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon töissä.käteen tulee 1100e kk,lapsilisät 300e,elatukset 250e,asumistuki 400e. Eli tulot kk 2050e. Vuokra 700e kk, sähköt n 70e kk, opintolainanlyhennys 300e kk, lapsen lääkkeet astmaan 150e kk, puhelin ja netti 100kk, muut laskut 200e kk. Eli menot n 1520 kk. 500e jää ja siit ostan ruoat, hygieniatuotteet ja vaatteet. Ei saa säästöön kyllä! Ja lapset eivät tapaa isäänsä joten ovat mun luona koko kuun.Oon töissä.käteen tulee 1100e kk,lapsilisät 300e,elatukset 250e,asumistuki 400e. Eli tulot kk 2050e. Vuokra 700e kk, sähköt n 70e kk, opintolainanlyhennys 300e kk, lapsen lääkkeet astmaan 150e kk, puhelin ja netti 100kk, muut laskut 200e kk. Eli menot n 1520 kk. 500e jää ja siit ostan ruoat, hygieniatuotteet ja vaatteet. Ei saa säästöön kyllä! Ja lapset eivät tapaa isäänsä joten ovat mun luona koko kuun.

Vierailija
25/59 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

3400€ brutto ja laskujen ja elatusmaksujen jälkeen käteen jää 700€, joista menee n. 200 € kuussa pelkkiin työmatkoihin.

Vierailija
26/59 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kehtäis sossusta hakea ees. Olen töissä 8tuntia viitenä päivänä viikossa ja paskpuhetta ettei yh pysty töitä tekeen.

Vierailija
27/59 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aika vähän sulla menee laskuihin (asuminen, vakuutukset, puhellin, sähkö yms.)

Vierailija
28/59 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä kolmioiden vuokrat on tonnin tienoilla

Vierailija
29/59 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen viittaisi tuo "sitten kun menen töihin".

Vierailija
30/59 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menot kasvaa, kun lapset kasvavat. Paljonko tulet saamaan palkkaa, kun menet töihin? Nythän muuten elät sossun rahoilla (+lapsilisät)

Sossun raha + kelan tuet ovat yht. 1600e kuussa. Vuokra meillä on 550e ja 74m2 kolmiossa asutaan 5km keskustasta (en sano kaupunkia). Ja jos vuokra olisi korkeampi niin maksaisihan sossu tietysti senkin tiettyyn rajaan asti. Ja sähkön sossu maksaa, jäljelle jää sitten enää puhelinlasku 20e, netti 30e ja vakuutukset.

Lapset 2v ja 6kk eli harrastuksiin ei vielä mene rahaa.

Vierailija
31/59 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljonko lapsesi syö lääkkeitä? meilläkin oli astmalääkitys (kahta eri hegitetävää) joka päivä puolentoista vuoden ajan ja ei ne tosiaankaan maksaneet 150 kuussa varmaan vuodessa maksoi sen verran!! saatko kelavähenyksen -70% lääkkeistä???

Vierailija
32/59 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En asu Helsingissää.. Mutta hyvin jää rahaa ainakin vielä. Ja en aio jäädä silti kotiin makoilemaan, lähden äitiysloman jälkeen ammattikorkeakouluun opiskelemaan, jotta voisin joskus tienata kohtalaisen hyvin. :)

Vierailija
33/59 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja saan n. 2000 käteen, mutta vuokra onkin yli 1000 euroa ja laskuja on 600 eurolla kuussa. Siitä jää n. 400 ruokaan, vaatteisiin, lääkkeisiin, harrastuksiin, hygienia tarvikkeisiin jne.. Monesti vielä vähemmän.

minkä kokoinen luukali sulla on? ja minkälaisella asuin alueella??

Vierailija
34/59 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuokra yli 1000 kuussa? tohon hintaa kannattaa hankki jo oma!!

ja saan n. 2000 käteen, mutta vuokra onkin yli 1000 euroa ja laskuja on 600 eurolla kuussa. Siitä jää n. 400 ruokaan, vaatteisiin, lääkkeisiin, harrastuksiin, hygienia tarvikkeisiin jne.. Monesti vielä vähemmän.

minkä kokoinen luukali sulla on? ja minkälaisella asuin alueella??

Vierailija
35/59 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toiset ei oo niin täydellisiä kuin sinä. Itse elän lasten kanssa pelkällä sossun tuella. En ole hyvä säästämään, en ole hyvä missään käytännön asioissa, siksi ei rahaa jää yli.

Vierailija
36/59 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen 5 v ja 7 v lasten yh, olen osittaisella hoitovapaalla ja asun omistusasunnossa. Palkka+lapsilisät+elarit ovat yhteensä 2500 e netto. Asuntoon menee 900 e/kk (sis. sähköt ja vesi).

Vierailija
37/59 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sossu maksaa noin paljon että jää säätöönkin rahaa?

saa tehdä mitä huvittaa, parempi kyllä säästää kuin vaikka juoda...

Vierailija
38/59 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset 12v, 11v, 10v ja 2v. Yksi kala-allergikko, yksi maitoallergikko ja yks joka on allerginen pähkinöille, mantelille, mansikalle, kiiville ja mehiläisvahalle sekä lukuisille kosmetiikkatuotteille.

Harrastuksina uinti ja karting. Tuloja 1900€/kk, nyt olen kotihoidontuella. Asumme omassa, lähes velattomassa omakotitalossa alle tunnin päässä kaupungista.

Laina lyhenee 230€/kk

Ruokaan menee 300-350€/kk

sähkö (meillä on sähkö+puu lämmityksenä) 150€/kk

muut talon kulut ovat ~150€/kk, sis vesi, vakuutus, verot, tienhoito, jäte ym

puhelin- ja nettikuluja tulee ~80€/kk

Auto syö kuussa 300€ (verot, vakuutukset, polttoaine)

Jäljelle jää tässä vaiheessa reipas kuutisensataa, josta sitten maksellaan harrastukset, vaateet ja yllättävät menot. Yleensä jotain jää säästöönkin, varsinkin kesäisin.

Sossusta en käy koskaan rahaa hakemassa, koska en koe meidän sitä tarvitsevan vaikka laskelmien mukaan meillä siihen saattaisikin olla oikeus.

Vierailija
39/59 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin pärjää kun tekee ahkerasti töitä. Oman perheen menojen lisäksi on ilo kustantaa sossupummien säästötilejä verojen muodossa näin matalan työttömyyden aikana,hah.

Vierailija
40/59 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin pärjää kun tekee ahkerasti töitä. Oman perheen menojen lisäksi on ilo kustantaa sossupummien säästötilejä verojen muodossa näin matalan työttömyyden aikana,hah.

jos olisi töitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä