Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eikö 2 lapsen yh muka pärjää???

Vierailija
14.08.2011 |

Aina kuulee valitusta kuinka yksinhuoltajat eivät pärjää ja elävät tiukoilla.. Itse olen 2 lapsen yh ja saan 1600e kuukaudessa, vuokran ja laskujen jälkeen jää n. 950e elämiseen kuussa. Emme elä mitenkään niukasti, mutta silti jää 100-200e säästöön joka kuukausi. Ja töihin kun menen niin saan palkan päälle vielä n. 500e, lapsilisät + elatusmaksut.

En siis polta ja juon harvoin, ehkä ne rahat sitten kuluu siihen mitkä mulla jää säästöön..

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim mitä harrastuksia? Onko ruoka-aine allergioita (nostavat ruokalaskua reippaasti), kroonisia sairauksia? joudutko pakosti käyttämään autoa töihin menossa?

Mistä ylipäätänsä saat 1600 euroa? Minulla on palkkakin pienempi (joskin olen osittaisella hoitovapaalla) en juo, enkä polta, mutta silti ihmettelen, että miten yh:t tulisivat palkallani toimeen.

Vierailija
2/59 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vähän meinaan menee rahaa asumiseen ja laskuihin!

Minkäikäiset lapset? Mistä saat 1600 euroa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pesuaineisiin kuukaudessa,jos 400 menee..

Vähän myös vuokraan ja laskuihin.Mulla oli ei-pk-seudulla jo pelkkä vuokra enempi kuin tuo 650!

Vierailija
4/59 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossun raha + kelan tuet ovat yht. 1600e kuussa. Vuokra meillä on 550e ja 74m2 kolmiossa asutaan 5km keskustasta (en sano kaupunkia). Ja jos vuokra olisi korkeampi niin maksaisihan sossu tietysti senkin tiettyyn rajaan asti. Ja sähkön sossu maksaa, jäljelle jää sitten enää puhelinlasku 20e, netti 30e ja vakuutukset.

Lapset 2v ja 6kk eli harrastuksiin ei vielä mene rahaa.

Vierailija
5/59 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai onko vauva joku yhden yön tuliainen?

Vierailija
6/59 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni menee n. 200e ruokaan kuukaudessa, lapsiin menee n. 300e/kk, pesuaineisiin ja meikkeihin ym. n. 50e/kk mikä tekee vasta 550e/kk

t. ap

Vierailija
7/59 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoisella siis laktoosi-intoleranssi, mikä tuo hieman lisäkuluja, mutta ei mitenkään mahdottomasti. Olen ehkä sitten tottunut elämään "niukasti" vaikka tuntuu siltä ettei mitenkään niukasti eletä, ei tarvitse jättää mitään ostamatta mitä ei halua ja lämmin ruoka on 2 kertaa päivässä ja tehdään ihan perusruokia mutta ei todellakaan samaa koko ajan. Ehkä en vain ymmärrä miten muut eivät tule näin "vähällä" toimeen koska itse tulen. :) Ja voin silti ostella vaatteita ym. jos haluan.

Vierailija
8/59 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja saan n. 2000 käteen, mutta vuokra onkin yli 1000 euroa ja laskuja on 600 eurolla kuussa. Siitä jää n. 400 ruokaan, vaatteisiin, lääkkeisiin, harrastuksiin, hygienia tarvikkeisiin jne.. Monesti vielä vähemmän.

Vierailija
9/59 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusosa musta 420e/kk, lapsista n. 480e/kk, sähkö, lääkkeet, vuokra yms.

Vierailija
10/59 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ei silti tilata mitään lehtiä tms. mistä tulisi ylimääräisiä kuluja, netin ja kännykkäliittymän olen vaihtanut halvimpaan ja opintolainaa lyhennän 100e kuukaudessa. Silti jää vähän säästöön.

Vierailija
11/59 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on niin erihintaisia alueita asua.Moni osaa käyttää rahansa oikein,moni ei.

Poikani on gluteeniton,ja siitä saa kelalta avustusta n.87 e/kk.Ruokalaskua se ei juurikaan nosta,teen itse kaiken.Mies on ammatiltaan kokki,ei tulis mieleenkään laittaa einestä pöytään.On ihmisiä,joille mikään ei riitä,pitää ostaa ja kuluttaa ku viimestä päivää,olla uusin tv ja systeemit!Mua naurattaa,ettei aikuisia ihmisiä voi enää opettaa rahankäytössä.Vai itkettääkö sittenkin..se vanha sanonta EI NE SUURET TULOT VAAN PIENET MENOT..

Vierailija
12/59 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tod pärjäisi, pelkkiin laskuihin menee tuon verran

Vierailija
13/59 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on jopa alle 700 €.

täällä kolmioiden vuokrat on tonnin tienoilla

Vierailija
14/59 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon töissä.käteen tulee 1100e kk,lapsilisät 300e,elatukset 250e,asumistuki 400e. Eli tulot kk 2050e. Vuokra 700e kk, sähköt n 70e kk, opintolainanlyhennys 300e kk, lapsen lääkkeet astmaan 150e kk, puhelin ja netti 100kk, muut laskut 200e kk. Eli menot n 1520 kk. 500e jää ja siit ostan ruoat, hygieniatuotteet ja vaatteet. Ei saa säästöön kyllä! Ja lapset eivät tapaa isäänsä joten ovat mun luona koko kuun.Oon töissä.käteen tulee 1100e kk,lapsilisät 300e,elatukset 250e,asumistuki 400e. Eli tulot kk 2050e. Vuokra 700e kk, sähköt n 70e kk, opintolainanlyhennys 300e kk, lapsen lääkkeet astmaan 150e kk, puhelin ja netti 100kk, muut laskut 200e kk. Eli menot n 1520 kk. 500e jää ja siit ostan ruoat, hygieniatuotteet ja vaatteet. Ei saa säästöön kyllä! Ja lapset eivät tapaa isäänsä joten ovat mun luona koko kuun.

Etkö saa niihin erityiskorvattavuutta? Onko siis juuri todettu? Koska se on aino keino, miten minä astmaatikkona ymmärrän, että menee noin paljon! Ja sittenkän en ihan täysin ymmärrä... Tuliko vahingossa ykkönen 50 eteen?

Vierailija
15/59 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tulet toimeen ja olet tyytyväinen. Puhutaan kuitenkin täysin eri elämästä kun käy työssä ja vastaa itse tuloistaan ja menoistaan. Samoin noin pienten lasten kanssa ei vielä kulu juuri mitään. Ja kaupunkikin sulla taitaa tosiaan olla joku pienempoi ja helpompi. Suurissa kuluu jo paikasta toiseen siirtymiseen rahaa, kunnalliset terveyspalvelut voi olla ruuhkaiset yms.

Kun tienaa itse leipänsä, siihen menee myös melkoisesti aikaa ja energiaa ja "penninvenytys" on hankalampaa. Lastenkin hoitoon ja muuhun menee paljon rahaa. Minusta on hyvä ettei lapsiperheiden tarvitsisikaan kituuttaa, mutta usein juuri pienten lasten vanhemmat on tosi tiukoilla, kun käyvät töissä ja se koko paletti pitäisi saada pyörimään. Tämä yhteiskunta ei kestäisi sitä että kaikki eläisivät tuilla kuten sä ap. Et minäkään en sinuna niin hirveesti arvostelisi muita

Vierailija
16/59 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän yksinhuoltajuus ole, kuin pirun huono tekosyy alhaiseen tulotasoon.

ole alhainen, mutta kyllä avioliiton aikana tulotasoni oli huimasti suurempi... silloin oli kaksi maksajaa ja yksi asunto jne. Oli myös kaksi huolehtimaan lasten arjesta kunt oinen teki pidempää päivää- nyt jaan voimistani mieluummin enemmän lapsille kuin ylitöille. Että kyllä yksinhuoltajuus on oikein hyvä syy alhaiseen tai alhaisempaan tulotasoon. Yksi ihminen on tasan puolet siitä kuin kaksi. Ja usein tuokin jako kääntyy sen lähivanhmemman tappioksi- jostain kumman syystä.

Vierailija
17/59 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toiset ei oo niin täydellisiä kuin sinä. Itse elän lasten kanssa pelkällä sossun tuella. En ole hyvä säästämään, en ole hyvä missään käytännön asioissa, siksi ei rahaa jää yli.

En kyllä ole mikään täydellinen, ihmettelin vain sitä kun valitetaan ettei yh:t pärjää. En oleta että kaikilla jäisi rahaa säästöön, mutta jos ei meinaa peruselämiseenkään riittää niin sitä ihmettelen kyllä.

Enkä tod. aio olla sossun tuella koko loppuikääni vaan juurikin kouluttautua lisää ja päästää parempipalkkaiseen työhön.

Vierailija
18/59 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tapahtuu jotain yllättävää (mm. pesukone hajoaa, tulee lääkäri- tai lääkekuluja tms), voi aina hakea sossusta lisää rahaa.

Meidän työssäkäyvien on maksettava kaikki itse. Ei auta mennä sossuun itkemään kun yllättäviä menoja.

Toisekseen sinulla on vielä pienet lapset. Odotapa kun tulee päivähoitomaksut, harrastusmaksut- ja tarvikkeet, vaatteita ei enää voikaan kierrättää kun ne eivät kestä, lapsi syö aikuisen miehen ruoka-annoksia, joudut ehkä hankkimaan auton helpottaaksesi arkea (esim. hoitopaikka voi olla hankalassa paikassa) tms.

Nyt elät kotona kahden hyvin pienen lapsen kanssa joiden elättäminen ei maksa oikeastaan yhtään mitään, sinulla on aikaa harrastella ja näperrellä, mutta kun menet töihin ja haluat ehkä helpottaa arkeasi joillain tapaa niin kaikki maksaa.

Vierailija
19/59 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo. :) Varmasti menot kasvavat kun lapsetkin kasvavat, mutta toivottavasti olen jo silloin päässyt töihin (sitäkään ei voi ikinä etukäteen tietää). Eikä tarkoitus ollut millään tavalla leveillä sossun rahoilla vaan ihmetellä miten niillä ei muka pärjäisi..

Vierailija
20/59 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuokra yli 1000 kuussa? tohon hintaa kannattaa hankki jo oma!!

Lainaus:

ja saan n. 2000 käteen, mutta vuokra onkin yli 1000 euroa ja laskuja on 600 eurolla kuussa. Siitä jää n. 400 ruokaan, vaatteisiin, lääkkeisiin, harrastuksiin, hygienia tarvikkeisiin jne.. Monesti vielä vähemmän.

minkä kokoinen luukali sulla on? ja minkälaisella asuin alueella??

Vierailija - 14.8.2011 18:29 (29/38)

Keskituloinen yh saa varmaan lainaa pankista ihan helposti

Lainaus:

vuokra yli 1000 kuussa? tohon hintaa kannattaa hankki jo oma!!

Lainaus:

minkä kokoinen luukali sulla on? ja minkälaisella asuin alueella??

Asun lasten kanssa pääkaupunkiseudulla ja opiskelijana en pankista lainaa saa ilman takaajia. Siksi maksan sikahintaista vuokraa. Toki voitaisiin muuttaa halvempaankin, mutta mukava rivitaloasunto metsänlaidalla koulunvieressä sopii meille mainiosti :)