Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten lomalentojen ja reittilentojen matkustajat eroaa toisistaan?

Vierailija
13.08.2011 |

Tuo aiempi avaus oli niin hauskaa luettavaa että saatte nyt pistää parastanne taas. Ja tosikoille, huumoria tämä vaan on!

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sen olen huomannut, että kokemattomilla matkustajilla on hirveä kiire ulos koneesta, kun taas kokeneet odottavat rauhassa ruuhkan purkautumista (sukua sille matkatavarahihna-tilanteelle). Kokeneet matkustajat (ovat olleet poissa Suomesta) osaavat jonottaa ja väistää muita, eivät tee jonkun etuilusta periaatekysymystä. Kokemattomat matkaajat ryntäilevät, olettavat jäävänsä jostakin paitsi ja että koko muu maailma, esim muut matkaajat, haluavat heille pahaa. (En ole missään nähnyt niin huonoa jonotuskäytöstä kuin Suomessa.) Kokemattomat matkaajat ovat peloissaan ja huolissaan, mikä on ihan ymmärrettävää. Kaikki matkustajat työntävät matakavaralokeroihin liian paljon ja liian painavaa kamaa. :)

Käymään, niin voit sanoa, että suomalaiset ovat jonottajien mallikansaa.

Sillä täkäläisiin verrattuna suomessa jonottaminen on ilo.

Mutta se, että jossakin muualla on vielä huonompia jonottajia, ei tee jonotamista täällä koti-Suomessa sen mellyttävämmäksi, oli sitten kysymyksessä ruokakaupan tuoretiski tai Hki-Vantaan taksitolppa.

Miellyttävintä jonotusta olen muuten kohdannut USAssa.

9

Vierailija
22/29 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

reittilennolla lomille lähtevät useimmiten enemmän matkanneita. OSaavat toimia sujuvasti ja ennakoiden lasten, tavaroidensa kanssa.

Lomalennoilla en lähtisi minnekään. Tyylitajuttomia punkeroita mauttomissa vaatteissa, sekä vanhemmat että lapset. Paluumatkalla heidät tunnistaa seuraavista: rouvalla mahdollisesti feikki Louis Vuittion,"uusi rohkea ja suomen katukuvaan sopimaton kesäriepu", sandaalit tmv. joista voidaan nähdä hoitamattomat jalat, norsun anturoita muistuttavat kantapäät ja itse duunatut kynnet. Lapsilla rantakojujen halpis feikki krääsää ja miehellä "uusi lomapaita". Kaikki turvoksissa ylensyönnistä, itsevarmuus kasvanut, kun perhe on päässyt käymään vähän "maailmalla". He myös puhuvat kuuluvasti murteella miten "aivan eri paikkoihin he ovat tutustuneet" kuin perusturisti onkaan osannut tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan epätoivoisen wannebe:n. Jos ei ole aitoon varaa, ostaa sitten muuta tyyliinsä sopivaa. Apinoijat suosivat muutenkin piraattikopsuja vähän joka asiassa, onhan se kätevää kun halvalla saa... säälittävää touhua. Feikki veskan kantajalle pitäis antaa piraattisakko. Törkeää tavaramerkin hyväksikäyttämistä. Jos kantaja itse olisi jotain tekijänoikeusalaista luonut tai tehnyt ei varmaankaan pitäisi siitä että piratismi kukoistaa. Osaavatko edes ajatella noin - tuskin.

Vierailija
24/29 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomalennoilla vessat ruuhkautuvat heti ensimmäisen tarjoilukierroksen jälkeen ja jonot kestävät lennon lopulle. Pitkilläkään reittilennoilla en ole samaan ilmiöön törmännyt.

Vierailija
25/29 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka käy halvoilla lomalennoilla mm. bulgarissa. Sit se matkojen jälkeen kertoo mulle innoissaan, kuinka halvalla siellä kohteessa myydään merkkivaatteita, esim. jotain D&G farkkuja oli ostanut kun ei mistään Suomesta niin halvalla niitä saa. Siis se ihan oikeesti luuli, että ne on aitoja, tai siis ei sillä käynyt mielen vieressäkään, että ehkäpä ne on feikkiä kun on niin halpoja. Merkkituote, kun siinä on se merkki...

Ei voi kuin naureskella tälle kaverille, mä vähän luulen että se on siellä lentokentälläkin semmonen tyyppiesimerkki näistä lomalentolaisista =DD

Vierailija
26/29 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis kyllä, nimenomaan reittilennoilla. Lomalennoilla en ole tähän koskaan törmännyt, ja olen sentään lomaillut useita kertoja kanarialla ja rodoksella.

Vierailija
27/29 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis kyllä, nimenomaan reittilennoilla. Lomalennoilla en ole tähän koskaan törmännyt, ja olen sentään lomaillut useita kertoja kanarialla ja rodoksella.

mä olen törmännyt tuohon taputtamiseen vain semmosilla reittilennoilla, joihin on myyty paljon tarjoushintaisia lentoja ja nää keski-ikäiset lomalennoilla tottuneet kävijät ovat rohkaistuneet "omatoimimatkalle" halvan hinnan takia. Kyllä sen noilla reittilennoillakin erottaa ketkä on näitä juntteja lomalentotyyppejä, ja ketkä tottuneita reittilentäjiä.

Vierailija
28/29 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta se, että jossakin muualla on vielä huonompia jonottajia, ei tee jonotamista täällä koti-Suomessa sen mellyttävämmäksi, oli sitten kysymyksessä ruokakaupan tuoretiski tai Hki-Vantaan taksitolppa.

Miellyttävintä jonotusta olen muuten kohdannut USAssa.

9

Siellä onkin kiitettävästi viittoja, kylttejä, nauhoja, esteitä ja/tai opastavaa henkilökuntaa, ettet kertakaikkiaan VOI törttöillä:)

Reittimatkalaisilla on tietenkin yleensä merkkivaatteet ja matkassa asialliset läppärilaukut ja pukupussit. Lomalentäjillä lapsilla reput tai sellaiset pikkuiset hassut ampiais/sammakko/panda-vetolaukut. Äidillä juuri ja juuri matkustamomittoihin menevä "käsilaukku" eli Pakaasi isolla P:llä, isällä näpsäkkä vyölaukku.

Ja laskeutumisen jälkeen koneesta kirmataan reippain askelin turvavyövalon vielä palaessa kohti matkatavarahihnaa, jotta koko perhe saa sieltä eturivinpaikat.

Laukut kun saadaan vetoon ja päästään aulaan, jäädään siihen oven suuhun tukkeeksi tähyilemään että joko se Mauri ja Sirkka-Anneli on tulleet hakemaa, vai taksillako sitä.....

Vierailija
29/29 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt jo ehkä 10 vuoden ajan, ja vain kerran on laskeutuessa taputettu. Se tapahtui lomalennolla jolloin laskeutuminen Haniaan oli todella kamalan hankalaa, kone meni ylös ja alas ja heittelehti vimmatusti ennen kuin lopulta päästiin alas. Eli kentällä oli aika paha myrsky. Silloin ihmiset taputtivat ihan siitä ilosta, että selvisivät hengissä. Uskoisin, että jos kyseinen laskeutuminen olisi tapahtunut reittilennolla, silloinkin olisi taputettu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme