Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Moneenko mielestäsi ekaluokkalainen voi olla ulkona

Vierailija
12.08.2011 |

arki-iltana nyt kun koulu alkaa?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ajattelisin että moni saa olla ulkona klo 20 asti. Meidän ekaluokkalainen saa olla 19 asti. Sitten ruvetaan iltatoimiin ja klo 20 ollaan pedissä.

Vierailija
2/23 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös klo 19 asti ja klo 20 ollaan pedissä. Komppi kakkoselle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

talven tullen tulee sisään klo 19 ihan kuten kolmasluokkalainen isosiskokin.

Vierailija
4/23 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ysiltä petiin

Vierailija
5/23 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä ruokapöytään ja yhdessäoloa loppuilta.

Yöunille klo20.

Vierailija
6/23 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sängyssä aina n. 20.15. Harvoin hereillä 20.30 jälkeen.

Vierailija
7/23 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin meillä syödään iltapala. Pääsääntöhän on se, että viimeistään tunti ennen nukkumaanmenoa pitäisi olla kotona rauhoittumassa.

Vierailija
8/23 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä varmaan pitää naapurusto ihan hirveinä vanhempina, kun olemme toisinaan vielä kahdeksan jälkeen ulkona. Siis kolmivuotiaan kanssa! Ja kyllä herätään siis silti aamulla aika aikaisin. Tai siis lapsi herää ihan itse.

Vierailija
9/23 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesi varmaan nukkuu päiväunetkin vielä, ainakin meillä nukkuivat tuossa iässä.

Ja koulu on sen verran intensiivistä puuhaa, että lapsi tarvitsee tod hyvät yöunet sitä jaksaakseen ja keskittymiskyvyn säilyttääkseen.

Tapaan työssäni päivittäin lapsia joiden ylivilkkaus, häiriökäyttäytyminen yms johtuu pitkälti silkasta univelasta:/

-6-

Meitä varmaan pitää naapurusto ihan hirveinä vanhempina, kun olemme toisinaan vielä kahdeksan jälkeen ulkona. Siis kolmivuotiaan kanssa! Ja kyllä herätään siis silti aamulla aika aikaisin. Tai siis lapsi herää ihan itse.

Vierailija
10/23 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut pikku hiljaa alkavat tulla klo 19 sisään.

Vierailija
11/23 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesi varmaan nukkuu päiväunetkin vielä, ainakin meillä nukkuivat tuossa iässä. Ja koulu on sen verran intensiivistä puuhaa, että lapsi tarvitsee tod hyvät yöunet sitä jaksaakseen ja keskittymiskyvyn säilyttääkseen. Tapaan työssäni päivittäin lapsia joiden ylivilkkaus, häiriökäyttäytyminen yms johtuu pitkälti silkasta univelasta:/ -6-

Päiväunet toki tasaavat tilannetta. Mutta tuntuu jotenkin hassulta, kun koululaiset menevät samoihin aikoihin nukkumaan, kun me juoksemme paljon pienemmän kanssa vielä ympäri pihoja. En siis sano, etteikö koululaisten nukkumaanmenoaika olisi oikea, mutta kolmivuotiaan kanssa sitä tosiaan joskus tuntee itsensä melkein oudoksi, kun "antaa" noin paljon pienemmän vielä valvoa.

t. 9

Vierailija
12/23 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä ruokapöytään ja yhdessäoloa loppuilta.

Yöunille klo20.

Ihana kuulla, että muissakin perheissä arvostetaan perheen yhteistä aikaa! Mä oon luullut, että meidän perhe on ihan outo:) kun ollaan "vaadittu" 7v. tulemaan kotiin kl0 17.30 yhteiselle aterialle ja sitten loppuilta vietetään kotona. Meillä tyttö ainakin tarvitsee paljon unta ja pedissä aina viim. 20.30.

Vierailija
13/23 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta toki riippuu perheen ja lapsen rytmistä milloin pitää mennä nukkumaan. Jos koulu alkaa vasta klo 9 tai 10, nukkumaanmeno voi ehkä olla myöhemmin (ellei lapsi vaadi tarkkoja rutiineja voidakseen hyvin).

Vierailija
14/23 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä ruokapöytään ja yhdessäoloa loppuilta. Yöunille klo20.

Ihana kuulla, että muissakin perheissä arvostetaan perheen yhteistä aikaa! Mä oon luullut, että meidän perhe on ihan outo:) kun ollaan "vaadittu" 7v. tulemaan kotiin kl0 17.30 yhteiselle aterialle ja sitten loppuilta vietetään kotona. Meillä tyttö ainakin tarvitsee paljon unta ja pedissä aina viim. 20.30.

joka haluaa lapselleen perehaikaa

olen ihmetellyt , kun lapset saavat olla kaiken vapaa-aikansa kavereilla, suoraan iltapalt ja nukkuun

minä myös haluan olla lapseni kanssa , pelataan alutapelejä, jutellaan, leikitään, tehdään ruokaa yhdessä jne jne

Vierailija
15/23 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin jää vähän aikaa höpistä ennen nukkumaan menoa.

Iltapala klo 19 ja nukkumaan klo 20, joskus aikasemmin ja joskus myöhemmin.

Vierailija
16/23 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheen mukana joskus jossain riennoissa 21 asti. (harvoin).

Vierailija
17/23 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petissä pitää olla kello 20. Lähtö aamulla kun on jo kello 7.15.

Vierailija
18/23 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ollut nyt kesällä ulkona kasin tienoille asti. Nyt kun koulu alkaa, aletaan kotiintuloaikaakin hiisaamaan aikaisemmaksi. Talvella pimeellä sitten varmasti tulee sisälle viimeistään puoli seitsemän aikoihin.

Vierailija
19/23 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vartti Simpsonien päättymisestä. (jos ei tule tv:stä, katsovat dvd:ltä)

Vierailija
20/23 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vartti Simpsonien päättymisestä. (jos ei tule tv:stä, katsovat dvd:ltä)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä