Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Värianalyysiongelma - lämmin JA viileä?

Vierailija
12.08.2011 |

Minut on analysoitu kahdesti "asiantuntijan" toimesta, toisella kerralla nopeasti, toisella kerralla ajan kanssa. Nopeasti analysoiden olin kuulemma talvi. Ajan kanssa analysoiden pehmeä syksy. Niin erilaisia kuin voi olla!

Ihoni on keltapohjainen mutta punakka. Lapsena sain kesällä harmaita pisamia, en enää. Silmät ovat siniharmaat, tosin jos puen petrolinvärisen puseron niin silmät näyttää saman värisiltä. Hiukset ovat juuresta tuhkanvaaleat ja latvasta kullanvaaleat. Oikea sekasikiö siis! Kontrastia on vähän.

Ennen tuota pidemmän kaavan mukaan tehtyä analyysiä olin aina pitänyt itsestäänselvänä, että olen viileäsävyinen vuodenaika. Värianalyytikko oli kuitenkin asiasta vahvasti eri mieltä. Colour Me Beautiful -analyysissä olin siis pehmeä ja lämmin (pehmeä syksy).

Kun katson tuota CMB-värikarttaa, ne yleiset "pehmeät" värit sopivat todella hyvin, mutta "pehmeä ja lämmin" -värejä (persikka, kullankeltainen, kameli, oliivi) vierastan. Kuitenkin myös "pehmeä ja viileä" -värikartan värit (vedenvihreä, vaalea liila, kylmät pinkit) tuntuvat aivan vääriltä.

Voiko olla neutraali?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim punaiseen taittuva sininen. Katso vaikka Tikkurilan sisustusmaalien värikartasta:)

Vierailija
2/20 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan päätä itse! Jokaista pukee parhaiten se tyyli, mistä itse tykkää sanoi analyytikot mitä tahansa. Luota itseesi ja omaan makuusi, vaikkei se muita miellyttäisikään!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kysele miltään konsulteilta vaan päätä itse! Jokaista pukee parhaiten se tyyli, mistä itse tykkää sanoi analyytikot mitä tahansa. Luota itseesi ja omaan makuusi, vaikkei se muita miellyttäisikään!

Löysin tuon ajan kanssa tehdyn värianalyysin kautta paljon uusia värejä, jotka sopivat todella hyvin (saan kehuja) ja joita en ollut koskaan harkinnutkaan.

Toisaalta huomasin myös sen, että omasta mielestäni suosikkivärini sopivat minulle, vaikka näin ei olisikaan. Eli objektiivinen värisilmä on todella huono.

AP

Vierailija
4/20 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys. Tuo vuodenaikajaotteluhan on keinotekoinen, eikä se ota huomioon, että jotku ihmiset liukuvat jossain siellä välimaastossa. Ihon sävy tulisi katsoa aina jostain muualta kuin kasvoista, mielellään reidestä tai pakarasta. Jos kontrastia on vähän, et kuulosta ainakaan talvelta. Talvella on voimakkaat kontrastit ja maidonvaalea iho. Syksy on lämminsävyinen samoin kevät. Kesä on maantienvärinen/viileä.

Olen itse ristinyt itseni jonkinlaiseksi kesän ja syksyn välimuodoksi. Olen lähempänä kesää. Hiuksiani en voi värjätä kokonaan, koska väri riitelee aina voimakkaasti kasvojen kanssa. Silmät ovat vihreänruskeanharmaat, iho punertava/oliivinen ja hiukset tummanharmaanruskeat. Hehkun monissa syksyn väreissä, en kuitenkaan liian pehmeissä ja kirkkaissa. Sen sijaan kaikissa murretuissa harmaalla ja ruskealla taitetuissa "likaisissa" väreissä suorastaan hehkun. Värit eivät siis voi olla liian kylmiä eivätkä liian lämpimiä. Pidän itseäni suhteellisen neutraalinen väritykseltäni, mutta olen kallellaan kylmään/lämpimään valaistuksesta ja vuodenajasta riippuen.

Vierailija
5/20 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt kahdella eri ihmisellä analyysissa, ja molempien tulos oli sama: olen sekä syksy että talvi.

Se on tietysti kiva, että minulle sopivat sekä syksyn murretut sävyt että talven musta, puhdas valkoinen ja kirkkaat perusvärit.

Hiukseni ovat tummanruskeat, silmät tummanvihreät, iho oliivi.

Vierailija
6/20 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tuo talvianalyysi oli selvästi hakuammuntaa, koska mustaa, valkoista, kirkkaita "jalokivivärejä" ym. en voi pitää lainkaan (poikkeuksena safiirinsininen, joka menee kyllä, mutta se löytyykin pehmeästä värikartasta). Talveksi en ole itseäni koskaan epäillytkään, mikä lie moka konsultilta käynyt. Analyysi tehtiin tosiaan nopeasti huiveilla mallaten.

Kunpa vain löytäisi niistä sopivista väreistä sen punaisen langan...

Saamastani värikartasta koen omiksi em. safiirinsinisen, pehmeän violetin, lämpimän pinkin, tummanharmaan ja -ruskean, jadenvihreän ja tummanpunaisen.

Vierailija
7/20 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tulos oli kesä. ja pidän kyllä kylmistä väreistä, lämpimät ja murretut ei oo mun juttuni yhtään.

Hiukset ovat taas pikkuhiljaa maantienväriset vaaleilla raidoilla kunhan värjäyskierteestä kokonaan pääsen. MUTTA lähes kaikilla kampaajilla oli vimma värjätä mun hiukseni lampimän punertaviksi/kullanvärisiksi jotta saisin vähän lämpöä. Oli tosi työn takana saada kampaaja ymmärtämään etten tahdo olla lämmin =)

Vierailija
8/20 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä henkilöllä,joka toi ne Suomeen. Minä olin syksy vastaan kesä. Käytin pitkään syksyn värejä, kunnes hiukseni tummuivat vaaleanruskeista (sellaisista, jotka aurinko vaalentaa kesällä) aivan tumman ruskeiksi lapsien myötä.

Varsinkin kun aloin vielä värjäämään hiuksiani tummiksi, niin olen saanut siirtyä lähes kokonaan kesän väreihin. Syksyn murretut näyttävät tosi vääriltä nykyään.

Tuo konsultti sanoi jälkikäteen, että kun tulin sisään ovesta punaisessa paidassa, hän arveli minun olevan kevät.

Minusta värianalyysien suurin hyöty on ollut vaatekaapin kokonaisvalinnassa. Kaikki yhden kartan värit sopivat hyvin yhteen.

Vierailija
9/20 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena luonnonvaalea, nykyään oma hiustenväri maantienvärinen. Vaaleanhailakat kulmat ja ripset. Silmät siniset. Analyysissä tyypillinen kesä. Iho kuitenkin kellervään taittava ja esim. käsivarren sisäpuolella verisuonet näkyvät vihertävinä eikä sinertävinä (viittaa lämpimiin sävyihin). Kultakorut sopivat nykyään selvästi hopeaa paremmin. Kampaajalla aina suosittelevat tuhkansävyjä ja harmaaseen taittavaa, tulos ihan järkyttävä (ainakin omasta mielestä näytän ihan elävältä kuolleelta) ja muutaman korjatun vahingon jälkeen olen vaatinut aina, että väri pitää olla neutraali viljanvaalea tai taittaa hieman kultaan.

Vierailija
10/20 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai talvi suuntaan syksy. Ettekö ole kuulleet..?

Vierailija
11/20 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkkaat värit sopivat, esim. safiirinsininen, violetti, pinkki, tummanharmaa ja -ruskea, jadenvihreä ja tummanpunaisen.

Hiukseni ovat tummanruskeat, silmät tummanvihreät, iho vaalea. Lapsena oli punaruskeampi tukka, kesamia.

Vierailija
12/20 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkkaat värit sopivat, esim. safiirinsininen, violetti, pinkki, tummanharmaa ja -ruskea, jadenvihreä ja tummanpunaisen.

Hiukseni ovat tummanruskeat, silmät tummanvihreät, iho vaalea. Lapsena oli punaruskeampi tukka, kesamia.

Vierailija
13/20 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaalea kevät ?

Vierailija
14/20 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit olla neutraali. Minulla oli sama ongelma vanhan värianalyysin (4 vuodenaikaa) kanssa, nyt uudemmassa jossa vuodenaikoja on enemmän, olen kirkas kevät. Neutraali, voimakas kontrasti, mutta vaaleampi ja aavistuksen pehmeämpi kuin kirkas talvi. Kesä ja syksy eivät voi olla kirkkaita, niillä kolmas vaihtoehto on pehmeä. Silmien ja ihon värin perusteella kuulostaa että saattaisit olla kirkas talvi. Sopiiko sinulle tumma oliivinvihreä? Entä musta? Jos näytät tosi hyvältä mustassa, se on aika varma merkki siitä että olet tyypiltäsi kirkas, eli tässä tapauksessa varmaan tuo kirkas talvi koska olet tumma. Ovatko silmäsi  syvän vihreät eivätkä harmaanvihreät?  Mainitsemasi värit kuulostavat Talven väreiltä...mutta joo, arveluahan tämä vain on kun ei ihmistä näe. :)

Vierailija
15/20 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska lämpimät ruskeat (kameli, kahvi jne.) ja oranssi ovat täysin poislaskettuja, näyttävät hirveiltä päällä. Toisaalta sinisestä osuu useampikin sävy, em. safiirin lisäksi esim. taivaansininen ja periwinkle. Ei kirkas syksy siis.

Vierailija
16/20 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvelta pitäisi kyllä yleensä löytyä kontrastia. Kokeilisin sinuna käyttää noita vierastamiasi värejä, esim. kameli. Kuulostat enemmän syksyltä kuin talvelta mutta on mahdoton analysoida ihmistä näkemättä häntä. Mun sisko on syksy ja hänelläkin hiukset näyttävät tuhkaisemmilta juuresta kun taas latvat ovat lämpimämmän sävyiset. Silmät ovat tummanruskeat. Näyttää todella upealta esim. oranssinpunaisessa.

Itse kävin jo melkein 20v sitten värianalyysissa ja olen kesä mikä ei ollut mikään yllätys. Hiukset ovat olleet lähes valkoiset lapsena ja tummuivat kesille tyypilliseen tapaan teini-iässä hiirenvaaleiksi. Hopeanvaaleat raidat näyttävät upeilta. Silmät ovat pähkinänruskeat (näyttävät selkeästi kuitenkin ruskeilta eivätkä vihreiltä/harmailta kuten joillakin).

Vierailija
18/20 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tuon colour me beautiful -systeemin kirjan voi löytää esim. kirjastosta ja siinä on useampi tyyppi, kuin tuossa perinteisessä vuodenaikajärjestelmässä.

Vierailija
19/20 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt värianalyysissä viisi kertaa. Olen ollut kesä ja joidenkin analyytikkkon mukaan myös kevät. Olen ihmetellyt miten voi olla yhtäaikaa kylmä/lämmin. Viimeisessä analyysissä tulikin ilmi, että olen kesä suuntaan talvi, eli siis viileätä vuodenaikaa. Olen hankala testattava, koska minulla on vaaleat hiukset ja värianalyysin tekijät aina sanovat, ettei vaalea voi olla talvi ja ovat sen takia arvioineet, että olisin kevät, koska värini on selvästi kirkkaammat kuin tyypillisillä kesäihmisillä. Molemmat vanhempani ovat tummia, tyypillisiä viileitä talvi-ihmisiä. Onhan aivan sanomattakin selvää, jos maailmasta löytyy miljoonia kesäihmisiä, myös väritys täytyy olla perimän perusteella erilainen. Minulla esim. moni talven sävy oli parempi, kuin kesän.

Uskon vakaasti, että henkilö voi liukui esim. viileiden värien rajoilla, mutta ei viileistä lämpimiin. Santamaria

Vierailija
20/20 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja oli sen mukaan pehmeä, alikategoriana lämmin. Eli perinteisemmän vuodenaikajaottelun mukaan pehmeä syksy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme