Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset menevät kihloihin

Vierailija
12.08.2011 |

jos ei ole tietoakaan koska mennään naimisiin? Ja aina keksitään syitä miksi ei mennä naimisiin mm. ei oo rahaa. No miksi vitussa sitten mennään kihloisin jos ei ole aikomustakaan mennä hamassa tulevaisuudessa naimisiin. Onko se niin hienoa olla sitten kihloissa.

Itseäni ärsyttää tuollaiset ihmiset, joten miehen kanssa paukattiin suoraan vaan naimisiin ilman kihlojen vaihtoja. 4kk kosinnasta.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siihen tarvita sormuksia tai juhlia tai mitään ilmoittelua. Toisaalta ei ole sanottu, koska lupaa avioitua!

Vierailija
2/11 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole ikinä ollut kihloissa tai naimisissa, joten mä en ymmärrä yhtään kumpaakaan. En myöskään aio mennä kihloihin tai naimisiin.

Me olemme kaikki erilaisia ja kaikki tehkööt omat valintansa. Minä en ymmärrä naimisissa oloa ja mieheni on jo kertaalleen eronnut, joten me aiomme elää ikuisesti yhdessä ilman valoja!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

osoituksena ulkopuolisille asiasta

Vierailija
4/11 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kihloissa, mutta ovat sitä mieltä, että eivät mene koskaan naimisiin, koska mies ei halua... Siis on lupaus avioliitosta, mutta ei mennä koskaan naimisiin. ja tämä on ollut tiedossa jo kihalutuessa, ei siis ole mies yhtäkkiä perääntynyt.

Vierailija
5/11 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kihloissa, mutta ovat sitä mieltä, että eivät mene koskaan naimisiin, koska mies ei halua... Siis on lupaus avioliitosta, mutta ei mennä koskaan naimisiin. ja tämä on ollut tiedossa jo kihalutuessa, ei siis ole mies yhtäkkiä perääntynyt.

Vierailija
6/11 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun menimme kihloihin. Mieheni oli tuolloin ison osan aikaa ulkomailla töissä, ja kihlaus oli kaiketikin osoitus sitoutumisesta. Naimisiin menimme vasta kolme vuotta myöhemmin.

Vierailija
7/11 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hänen suhteessaan kihlautuminen tarkoittaa. Ei aina tarvitse mennä yhteiskunnan määrittelemien speksien mukaan!

Kihlautuminen on osalle riittävää, osalle ällöä, osalle jännää ja ei kukaan saa tai voi määritellä parin puolesta mikä on oikea aika olla kihloissa.

Mitä se teille kuuluu miten muut tekevät asioita. Ei nyt ole enää mikään 50-luku!

Vierailija
8/11 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hänen suhteessaan kihlautuminen tarkoittaa. Ei aina tarvitse mennä yhteiskunnan määrittelemien speksien mukaan! Kihlautuminen on osalle riittävää, osalle ällöä, osalle jännää ja ei kukaan saa tai voi määritellä parin puolesta mikä on oikea aika olla kihloissa. Mitä se teille kuuluu miten muut tekevät asioita. Ei nyt ole enää mikään 50-luku!

kihlautuminen tarkoittaa sopimusta avioliitosta, niin vaikea jokaisen on tehdä omia määritelmiä...

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1929/19290234

Vierailija
9/11 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen myös mennyt naimisiin ilman kihlausta. Mua myöskään kosittu, vaan yhteistuumin päätettiin mennä naimisiin. Kihlaus ja kosinta eivät merkitse minulle rituaaleina yhtään mitään. Silti ymmärrän ilman ärsytystä, että joillekin ne merkitsevät. Eri ihmisille eri asioita:-)

Vierailija
10/11 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo sama ärsyttää täällä! Me mentiin aikoinaan kihloihin suht nuorena. Silloin meillä ei kuitenkaan ollut varaa järjestää häitä, joten kihlaus oli meille LUPAUS AVIOLIITOSTA! Merkki, että haluaa olla toisen kanssa loppuelämän vaikkei sillä hetkellä ollutkaan mahdollisuutta virallistaa suhdetta.. Se oli osoitus myös muille, että olemme vakavissamme. Naimisiin päädyimme 3 vuotta kihlauksesta.

Nykyään kihlaus on monelle vain osoitus siitä, että "nää olis nyt niinku vakavissaan tän hommelin kanssa, ei mua mikää naimisiin meno kyl kiinnosta".. En myöskään ymmärrä miksi avioliitto ja naimisiin meno ovat nykyään kuin kirosanoja!!!

Vierailija
11/11 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oltuani esim. kuukauden, vuoden, 5 vuotta tai 27 vuotta kihloissa? Vai linnaanko minut pistetään? Voinko haastaa kihlattuni oikeuteen, jos hän purkaa kihlauksen menemättä kanssani naimisiin? Entä jos hän pettäisi minua kihloissa ollessamme?

Anna mun nauraa! Kihloja on purettu niin kauan kuin muistan ja avioerostakaan ei taida saada linnaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi