värianalyysistä?
Mistä voin tietää olenko kesä vai kevät? Eikö keväät ole suomessa aika harvinaisia? Mietin vaan syksyhankintoja tässä.
Ne joille tämä ei tärkeää skipatkoon tämän, itselleni on!
Juuri että ostanko mustan,beesin vai minkä värisen talvitakin ja huivit ym.
Kommentit (30)
ja mun silmät vaihtaa väriä vaatetuksen ja valaistuksen mukaan siniharmaasta vihreiksi
mun ihon pohjasävy on sinertävä vaikka kesäisin rusketun kauniin kupariseksi
ja ole se jolle on tehty se värianalyysi kouluksessa (siitä on 20vuotta en muista paikan nimeä)
Joka tapauksessa hyvä ammattilainen näkee heti mikä olet, muut voi leikkiä huiveilla ja päätyä väärään lopputulokseen.
Värianalyysi löysi mun omat lempivärit, mutta myös uusia värejä. En ollut koskaan käyttänyt keltaista ja löyty sitruuna joka sopii sekä ruusunpunainen.
Olen miltei varma, että olet kevät.
Koita vähän aikaa pukeutua pelkästään keväälle sopiviin väreihin ja meikkeihin. Todennäköisesti huomaat, että virheostokset vähenevät, tunnet itsesi kauniimmaksi, myös ilman meikkiä ja pukeutuminen on helpompaa.
Kevään värit ovat siis puhtaita ja kirkkaita, keltapohjaisia.
löytää lämpimiä tai kylmiä sävyjä. Vaikka ruskeasta. Perussininen ja vihreä esimerkiksi ovat universaaleja värejä, jotka kuulemma sopivat kaikille. Itse olin yhden testin mukaan kylmä talvi. Ja kyllä minulle parhaiten sopii esimerkiksi kylmänsävyinen fuksia kuin oranssiin vivahtava punainen.
Mikä se perussininen sitten on? Suomen lipun sininen? Farkunsininen? Laivastonsininen?
Itse olen syksy, ja vielä ihan lämpimimmästä päästä. Omassa värikartassani ei ole sinisiä kuin yksi, eli petrooli.
Oman käsitykseni mukaan turkoosi on ainoa liki "universaali" väri kaikille vuodenajoille.
Eli kun olen äitini kanssa vierekkäin niin hän on meistä kultaisempi ja vaaleampi. Itselläni ihon perussävy tummempi ja hiukset tummemmat. Äitini on kevät ollut värianalyysissä, myös siinä samassa missä otetaan hiukset ja ihon ja silmien väri ja laitetaan amerikkaan. Voinko silti olla kevät? Kehuja väreistäni olen saanut aina juuri pisamista ja hiusten sävystä tai jos päällä on ollut tummaa korallia tai vaaleaa korallia.
Kevään sävyjä todella vaikea löytää kaupoista esim. nytkään. Minkä sävyinen huivi esim. talveksi?
Keväitäkin on erilaisia ja eri-"asteisia".
Edelleen vahvistuu kuva keväästä, kun sanot että saat kehuja jos päälläsi on korallia.
Veikkaisin, että sinulle sopivat kevään väripaletista vielä äitiäsi paremmin kirkkaat värit. Kokeile kirkasta oranssinpunaista, lämmintä turkoosia, kirkasta lämminsävyistä vihreää, kirkkaan keltaista.
Onnea shoppailuun!
Tutkimuksen mukaan Suomessa on eniten kesän vuodenaikoja, seuraavaksi talvi-ihmisiä, kolmanneksi kevättä ja neljänneksi el vähiten syksyn vuodenaikoja. Kannattaa ottaa huomioon, että kaikki maailman ihmiset voidaan jaotella samoilla värikoordinaateilla, ihonsävytesteillä sekä huiveilla. Minua huvittaa suuresti nämä keskustelut, joita ihmiset käyvät värianalyysistä ja sen tarpeellisuudesta. On aivan sama mihin tarvitsemme värejä: yksi katsoo vaatteiden sävyä, toinen keittiön seinän maalia, kolmas kesämökin valttisävyä, neljäs aprikoi auton sävyä jne. Värit ovat jokapuolella! Huomioikaa myös, että väreissä öytyy mm: perusvärit, pastillit, neutraalit, kirkkaat sekä neonsävyt. Ja näistä kaikista sävyistä vielä sävyn tuummuus tai vaaleusasteen mukaiset vivahteet. Tervetuloa värianalyysiin www.taikapeili.fi
Kevään sävyjä todella vaikea löytää kaupoista esim. nytkään. Minkä sävyinen huivi esim. talveksi?
No huh, itse kävin hetki sitten serkkuni kanssa shoppailemassa ja kaupat olivat täynnä nimenomaan kevään värejä, ainakin jos puhutaan alemyynneistä! Oli lämmintä violettia, persikkaa, lämmintä pastellipinkkiä, korallia, turkoosia jne. Serkkuni on kevät ja minä kesä. Itse löysin pari hassua vaatetta sovitettavaksi ja serkkuni taas pilvin pimein :).
Täytyykin käydä kiertelemässä uudestaan jos nyt syksymmällä olisi edes joku kesän väri "muodissa" että saisi uusia vaatteita :/
Eli minulla silmät tulevat itkiessä punertaviksi ja siten näyttävät vihertävimmiltä. Vaikka ihonvärini on vaalea niin siinä on tumma pohjasävy ja siksi ruskettuu. Eli en ole vitivalkoinen iholtani. Suonet näyttävät ranteessa vihertäviltä ja ylempänä sinisiltä. Jostain luin että tälläkin merkitystä.
Pisamat lämpimiä ei harmaita.
Hiukset vaaleat ja vaalennettaessa ei mene oranssiksi mutta saattaa tulla keltaisiksi joten tarvii hopeashampoota, koska liian samansävyiset silloin ihon kanssa. kaipaa kontrastia.
ap