Työkaveri puhuu jatkuvasti pahaa ihan muista ihmisistä
kahvihuoneessa. Esimerkiksi sukulaisistaan, miehen sukulaisista jne.
Yhtenä päivänä kilahdin, kun puhui eräästä toisella osastolla työskentelevästä ihmisestä, että on se kauheeta, kun tämän vaimo lähti toiselle paikkakunnalle opiskelemaan ja mies jäi lasten kanssa, minkälainen äiti jne. Siis mitä ihmettä se hänelle kuuluu ja vielä enemmän, mitä se meille kuuntelijoille (jotka tunnetaan kyseistä henkilöä vielä vähemmän) kuuluu? (Ja toisekseen, jos opiskelija olisi ollut mies, kukaan ei olisi päivitellyt!) Mistä työkaverini voi tietää, minkälainen perheen kokonaistilanne on jne.
Mua vaan alko ahdistaa niin paljon kuunnella, että oli pakko sanoa tosi tiukasti vastaan!
Ymmärrän, jos työkaverini kokisi, että on itse tullut vaikka loukatuksi, mutta kun tuo on vaan tuollaista ilkeää p:n puhumista.
Kommentit (9)
Jonka itse sain. Juoru on aina juoru ja siinä ei ole totuuden häivääkään juurikaan.
Toisten ratkaisuja arvostellaan, "miten se nyt noin meni tekemään", "en minä vaan koskaan", "eihän tuossa ole mitään järkeä" yms.
Olen täysin kyllästynyt kuuntelemaan tuota jatkuvaa arvostelua.
hyvä, että sanoit suoraan. Mua ärsyttää ihmiset, jotka on jatkuvasti laukomassa negatiivisia kommentteja toisista. Kyllä ihmisistä saa sanoa negatiivisia asioita, mutta 1) liika on liikaa ja 2) minusta pitäisi miettiä vähän tarkemmin, KELLE niitä asioita puhuu.
Jonka itse sain. Juoru on aina juoru ja siinä ei ole totuuden häivääkään juurikaan.
Itse kyllä ymmärrän, että juoru on juoru. Ahdistaa silti kuunnella, siis niiden kohteiden puolesta. En minäkään halua, että joku tutun tuttu (etenkään nimellä!) puhuisi meidän perheen ratkaisuista jonkun x-paikan kahvihuoneessa...
Minusta on myös ihan ok, jos joko yleisellä tasolla tai omiin kokemuksiin pohjautuen keskustellaan vaikkapa perheen työnjaosta.
Mitenkähän tästä eteenpäin... Jotenkin tuo on nyt viime aikoina lisääntynyt ja nimenomaan tämän yhden henkilön toimesta. Ei jaksaisi joka päivä riitaakaan haastaa, mutta ei kuunnellakaan. Onneksi hän on tänään lomalla!
Omalla työpaikallani yksi akka puhui pari vuotta joka päivä paskaa esimiehestään jokaiselle vastaantulijalle. Pieni kielteinen juttu joka päivä.
Esimies tiesi mutta ei välittänyt, koska ajatteli ettei kukaan ole niin tyhmä että uskoo ilmeistä ja pahantahtoista juorutätiä.
seuraus: viesti meni perille tyhmimmille , seurasi lumipalloilmiö ja juoruajia tuli lisää ja ESIMIES sai POTKUT.
Kyllähän noita valitettavasti on. Ovat haittatekijöitä kaikenlaisille yhteisöille. Kuvottavia.
Ihan oikein että sanoit sille napakasti, jospa edes jotakin viisautta tarttuisi sen päähän. Ja kunpa useammat toimisivat niinkuin sinä! Jos ihminen on tarpeeksi vähä-älyinen ja lisäksi aivan sairaalloisen kiinnostunut muiden ihmisten yksityisasioista, niin tuollainen juoruajahan se sitten on. Hyi. Ehdotan että menet puhumaan asiasta pomollenne.
En halua ympärilleni yhtään ilmapiirin myrkyttäjää.
Luulee tietävänsä muiden asiat aina kaikkein parhaiten ja mielipidettä sekä neuvoja löytyy joka asiaan.