AV-palsta miehen näkökulmasta
Tietyssä mielessä tämä palsta antaa miehelle paljon näkemystä miten naiset ajattelevat. Yritän itse ottaa tästä sen hyödyn, että jos jostain asiasta tuntuu olevan uskomaton valitus palstalla päällä, niin jos itse huomaan tekeväni juuri niin, yritän parantaa itseäni sen suhteen.
Tietysti täällä jauhetaan hyvin paljon tyhjänpäiväistä tuubaakin, sitä en kiellä, mutta kyllä niitä asiallisiakin keskusteluja löytyy aina välillä.
Pidän itseäni empaattisena ihmisenä. Mielestäni osaan asettua toisen asemaan, sekä ymmärtää toisen näkökannan asioihin, vaikka se eroaisi täysin omastani (poislukien puhtaasta faktasta puhuttaessa). Olen useasti maininnutkin jotain elämänviisauksia rouvalle mitä olen täältä lukenut. Usein pyörittelee silmiään että eikö minulla töissä parempaa tekemistä ole. :) Jokainen voi kehittää itseään, jos vain niin tahtoo ja uskaltaa. Onneksi kasvatuksenikin on lapsena ollut sellaista, että osaan myöntää virheeni aikuisenakin. Usein myös kiitän ruuasta vaikka olisin sen itse tehnyt - ihan huomaamattani siis kiitän, en vinoillakseni. Pyrin olemaan kohtelias, mutta en siirappimaisen ällöttävä tai holhoava. Molemmille tulee antaa sopivassa määrin tilaa parisuhteessa.
Ihminen voi oppia kaikesta - sekä omista että toisten virheistä. Täältä on saanut lukea asioista, jotka naisia ärsyttävät miehissään. Harmittavan useasti niistä asioista ei sille miehelle kerrota, vaan haudotaan ja ärsyynnytään yksinään. Näitä tarinoita lukiessani yritän parantaa käytöstäni niiltä osin. Onneksi en ole kovinkaan paljoa muuttumisvinkkejä löytänyt - en siis onneksi olekaan täyspaska mies. :)
Mutta, jatketaan näillä! Olen useasti osallistunutkin keskusteluihin, ja tällä palstalla keskustelu on sen verran anonyymiä, että harvemmin sitä kukaan tietää/tajuaa että mieshän se siellä naputtelee.
Kiitos kaikille!
Kommentit (2)
Yrittämässä oppia niinkin mystisistä olennoista kuin naiset :)
T: Mies
pätee myös meihin moniin naisiin. Minäkin käytän palstaa ikkunana muiden ihmisten mieliin, tätä kautta voi ymmärtää miten moninaisesti asioista ajatellaan ja mitä ajattelun taustalla on. Joskus tunnen suurta vierautta enemmistöä kohtaan, joskus ilahdun siitä että samalla tavoin ajattelevia tai samojen ongelmien kanssa painivia on muitakin. Olen iloinen siitä, että palstalla viihtyy kaikenlaisia ihmisiä, miehiä ja naisia, lapsettomia, perheellisiä ja isovanhempia.
Ja ilman tätä palstaa en myöskään tietäisi, että muidenkin mustat pikkuhousut haalistuvat joskus haarakappaleesta!