Älypuhelin
Tuota Karoliina Kestin tapausta nyt lukeneena tulee mieleen yksi hyvä sovellus älypuhelimissa (monien muiden ohella).
Nimittäin se, että pystyt esim. omalta tietokoneeltasi paikantamaan missä puhelimesi (tai teinin puhelin) milloinkin seikkailee. Ja vaikka soittamaan sen hälytysääntä.
Tosin vielä ongelmana on se, että puhelimien akut kestävät hädin tuskin vuorokautta, mutta kehitys kehittyy.
Kuten taatusti nuo ohjelmatkin.
Tero
Kommentit (12)
metrejä tai kymmeniä, tukiasemapaikannuksella sitä tarkempi mitä tiheämmin asutulla alueella ollaan (kaupungissa melkein GPS:n tasoa, maaseudulla kilometrejä).
Tosin vielä ongelmana on se, että puhelimien akut kestävät hädin tuskin vuorokautta, mutta kehitys kehittyy.
puhelimessani sijaintitieto päivittyy verkkoon tunnin välein, kun itse näin olen määrittänyt. Säästää virtaa mukavasti.
metrejä tai kymmeniä, tukiasemapaikannuksella sitä tarkempi mitä tiheämmin asutulla alueella ollaan (kaupungissa melkein GPS:n tasoa, maaseudulla kilometrejä).
ainakin niin tarkka, että alueen haravoimiseen ei montaa ihmistä tarvitse.
Toistaiseksi noissa ohjelmissa on sellainen puute, että niillä ei saa etänä kytkettyä GPS:ää luurista päälle, mutta en usko että menee kauaakaan aikaa, kunnes sekin on mahdollista.
Tero
Toistaiseksi noissa ohjelmissa on sellainen puute, että niillä ei saa etänä kytkettyä GPS:ää luurista päälle, mutta en usko että menee kauaakaan aikaa, kunnes sekin on mahdollista.
tuokin onnistuu Androideilla. Tosin pitää osata valita sopiva ohjelma ja konffata se oikein.
tuokin onnistuu Androideilla. Tosin pitää osata valita sopiva ohjelma ja konffata se oikein.
mulla itsellä on nyt Lookout ihan turvaominaisuuksien vuoksi.
Tero
Ihanko totta? Annatko vinkkiä,
mulla itsellä on nyt Lookout ihan turvaominaisuuksien vuoksi.
Ei tarvitse vaihtaa ohjelmaa, hommaat kylkeen vaikka Taskerin, jolla voit automatisoida paljon erilaisia prosesseja. Myös liipaista vaikkapa GPS:n ja datayhteydet pystyyn tekstiviestillä.
Ohjelmaa voi kokeilla viikon (muistaakseni) ilmaiseksi.
fiksulta sovellukselta moneen muuhunkin :)
Säästyy turhalta näpyttelyltä.
Tero
fiksulta sovellukselta moneen muuhunkin :)
Säästyy turhalta näpyttelyltä.
Androidin "sveitsin armeijan linkkuveitsi" ;)
Vaati että luurissa GPS
Puhelimet löytävät sijaintinsa ilmankin, ei tosin yhtä tarkasti.
Ei tätä kukaan lue.
Mutta itse asiaan, kuinka tarkka tuo paikannus on?