Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työttömien opettajien vertaistukiketju

Vierailija
11.08.2011 |

Onko kukaan muu opettaja vailla työpaikkaa? Olen luokanopettaja, ja valmistumiseni jälkeen olin kaksi vuotta sijaisena samalla koululla, sitten jäin äitiyslomalle ja hoitovapaalle neljäksi vuodeksi kahden lapseni kanssa. Viime lukuvuodeksi sain helposti koko lukuvuoden sijaisuuden, mutta nyt en kertakaikkiaan mitään, vaikka 80 km säteeltä olen töitä etsinyt todella aktiivisesti tammikuusta lähtien. Hakemuksia, haastatteluja (yleensä 6-8 haastateltavaa, joilla työkokemusta enemmän kuin minulla), sähköposteja suoraan rehtoreille ja koulutusvirastoon jne. jne. Tuntuu, että missään ei tarvita ammattitaitoani eikä innostustani. Nautin opettamisesta, ja keväällä sain pelkästään positiivista palautetta niin oppilailta, vanhemmilta kuin työtovereiltakin. Ahdistaa, nyt pitää odottaa flunssakauden alkua, että saisi edes muutaman päivän pätkätöitä... Keväällä ilmoitin lasten päiväkotiinpaluupäiväksi koulujenalkupäivän, joten maksan elokuun päivähoitomaksun, vaikka minulla ei olisi yhtään työpäivää elokuussa. Tunnen itseni täysin turhaksi ja surkeaksi. Onko kohtalontovereita?

Kommentit (1502)

Vierailija
1501/1502 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on työllisyystilanne tällä hetkellä? Avoimia paikkoja ei ainakaan ilmoiteta missään.

Vierailija
1502/1502 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ei tuntiakaan yliopisto-opintoja/pedagogisia opintoja. Muun alan AMK tutkinto. Olen ollut paljon työttömänä ja hain keväällä  aineen opettajan paikkaa johon vaadittiin kolmen aineen pätevyydet. Hain koska pakko hakea jotain 4 paikkaa/ kuukausi ja omalle alalle ei ollut järkeviä paikkoja riittävästi auki. Käytin hakemuksen tekoon alle 5 min. Ja päädyin opettajaksi koska ei ollut muita hakijoita. 

Eli vinkkini on hakekaa pienille paikkakunnille esim matikistipaikkoja. Saattaa vaikka irrota vuoden pesti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla