Turku vai Tampere, jos pitää valita?
Kummassa enemmän asukkaita, paremmat palvelut yms?
Kommentit (54)
20 vuotta olen täällä viihtynyt, enkä pois tahdo.
Turussa ihana joki keskellä kaupunkia, tuomiokirkko, vanha suurtori, Ruissalo, maauimalat, meri jne.
Keskusta on mielestäni kivempi shoppaajalle kuin Tampere.
Tampereelta kaipaan Särkänniemeä.
Turun politikointi on p...stä, josta iso miinus.
Nimim. vastikään Turku-Tampere valintatilanteen eteen joutunut.
muutin tänne 10 vuotta sitten, enkä lähde pois. Minua täällä pitää esim seuraavat seikat:
-kaupunki on iso, mutta ei liian massiivinen, vrt. kamala Helsinki
-historiallisuus, on linnaa, tuomiokirkkoa, keskiaikamarkkinoita ja historiallisuus huomioidaan ympäri vuoden
-kaunis joulukaupunki
-hyvät palvelut
-meren läheisyys
-suhteellisen helppoa lähteä extempore -laivareissulle...
-hyvät junayhteydet ympäri Suomea
-varsinainen opiskelijakaupunki, eli elämää ja tekemistä on koko ajan, tapahtumia riittää, vaikkei enää opiskelija olisikaan
-luonto on lähellä kaikkialla
-bussilinjat loistaviaViihdyn!
oikeastiko joku on sitä mieltä että Turussa on hyvät bussilinjat? Olen tästä asiasta kyllä aivan päinvastaista mieltä.
siellä on se kauhea vesi ja pahemmaksi muuttuu :(
koskaan huomannut että olisi pahaa vettä kun olen 10 vuotta täällä asunut. Eikös vesi ala tulla Virtaankankaalta eli paranee huomattavasti
ymmärtää, että pitäisi parantua.Itse olen asunut pian 20 vuotta ja täytyy sanoa, että siihen aikaan on mahtunut monenlaista lieju... :( Kaikkia niitä on väitetty juomakelposeksi ja niitä on juotu, mutta välillä on tiukkaa tehnyt eli ei se ihan legendaa ole se veden laatu....
Turussa on historiaa. Turku on meren rannalla ja Turku on upea kesäkaupunki.
juomakelvotonta täällä Turussa. Vatsa menee aina kuralle, kun sitä yritän juoda eli pulloveden varassa täällä eletään.
siellä on se kauhea vesi ja pahemmaksi muuttuu :(
koskaan huomannut että olisi pahaa vettä kun olen 10 vuotta täällä asunut. Eikös vesi ala tulla Virtaankankaalta eli paranee huomattavasti
ymmärtää, että pitäisi parantua.Itse olen asunut pian 20 vuotta ja täytyy sanoa, että siihen aikaan on mahtunut monenlaista lieju... :( Kaikkia niitä on väitetty juomakelposeksi ja niitä on juotu, mutta välillä on tiukkaa tehnyt eli ei se ihan legendaa ole se veden laatu....
Tampere on rennompi, juntimpi ja sisämaalaisempi, Turku on elegantimpi, trendikkäämpi ja kansainvälisempi. Näitä on sanottu Suomen Manchesteriksi ja Pariisiksi. Kummasta nyt tykkää. Itse viihdyn kummassakin, Turussa kuitenkin niin hyvin etten halua pois.
Turun jokimaisema hakkaa mennen tulen Tampereen keskustanäkymät.
No Turun keskusta ainakin hemmetin ruma nykyään Tampereella kaunis ja viihtyisä Hämeensiltoineen.
Turku on tosiaan Suomen Pariisi. Siihen kannattaa tottua että tuulipuvuissa ei kaupungilla suhailla.
Tampere on maanläheisempi, hämäläisempi.
Turku on tosiaan Suomen Pariisi. Siihen kannattaa tottua että tuulipuvuissa ei kaupungilla suhailla.
Tampere on maanläheisempi, hämäläisempi.
Siis tuo että Turku on suomen Pariisi. Pariisissakaan paikalliset eivät suostu puhumaan mitään ymmärrettävää kieltä ja katsovat kaikkia muualta tulleita koppavaa nokkaansa pitkin. Hanavettä ei voi juoda kummassakaan ja ravintolat ovat joko huonoja tai ylihinnoiteltuja. Bon voyage vaan Turkuun, onneksi itseni ei ole tarvinnut siinä lävessä käydä vuosiin.
Kuitenkin sitä olen litkinyt 2-4 litraa päivässä jo neljä vuotta.
Tamperelaisessa on artikkeli turkulaisesta megalomaniasta. Täytyy antaa siitä pisteitä heikäläisille. Että Itäiselle Rantakadulle tulisi 140-metrinen talo, johon tulisi suuri sisähuvipuisto ja päälle vielä jättimäinen maailmanpyörä? Hanke ei liene realistisimmasta päästä, mutta onhan tämäkin avaus kuroa umpeen turkulaista jälkeenjääneisyyttä, mitä tulee korkeaan rakentamiseen. Sielläkin on mahdollista ylittää Tuomiokirkon korkeus. Ne Bryggmanin suunnittelemat 14-kerroksiset talotkin ovat jo 1950-luvulta. Jep Jep.
Vierailija kirjoitti:
Tampere on rennompi, juntimpi ja sisämaalaisempi, Turku on elegantimpi, trendikkäämpi ja kansainvälisempi. Näitä on sanottu Suomen Manchesteriksi ja Pariisiksi. Kummasta nyt tykkää. Itse viihdyn kummassakin, Turussa kuitenkin niin hyvin etten halua pois.
Ohhoh! Jopa turkulaisen katteettoman itsekehuskelun kategoriassa aivan uskomatonta roskaa. Vaatii joko sokeaa uskoa tai sitten paatunutta mieltä ja valehtelevaa kieltä lähteä vertaamaan kotoisen nukkavierua Turkua eurooppalaiseen metropoliin ja sisämaakaupunki Pariisiin. Tampere on sentään aivan ansaitusti Suomen Manchester Suomen ensimmäisenä ja selvästi suurimpana teollisuuskaupunkina. Jos rentous tai teeskentelemättömyys tarkoitaa sitä, ettei itsetuntoa yritetä pönkittää teennäisellä esittämisellä, kertoo se vain hyvää tamperelaisessa mentaliteetista, kun taas Aurajoen varren pikkupitäjässä loihdituista taruista saa vain makeat naurut. Suomen Pariisi voisi olla vain ja ainoastaan Helsinki.
Tampereella olen käynyt elämäni aikana kymmenisen kertaa, enkä tykkää kaupungista ollenkaan. Sen sijaan Turkuun rakastuin ensimmiäsellä käynnillä enkä ole hetkeäkään katunut tänne muuttamista! Kamalasti meitä varoiteltiin siitä miten ihmiset on kamalia ja emme tule viihtymään kun kulttuuri on niin erilainen - en edelleenkään (neljä vuotta täällä asuneena) ymmärrä mihin nuo väitteet perustuvat! Minusta meidät on otettu täällä vastaan hyvin, olemme saaneet ystäviä ja tuttavia, ventovieraatkin rupeavat juttusille esim. torilla ja bussipysäkeillä.