Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Turku vai Tampere, jos pitää valita?

Vierailija
10.08.2011 |

Kummassa enemmän asukkaita, paremmat palvelut yms?

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon mukavamman tuntuinen kaupunki

Vierailija
22/54 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupunki onkin.

Mutta Tampere on lähempänä Jyväskylää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. turkulaistunut tamperelainen

Onhan aina Riviera. Itse en tykkää merivedestä!

Vierailija
24/54 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän tunnelmallisesta Tampereesta, koen olevani siellä kuin kotonani. :) Toki pidän Turustakin, mutta tuskin viihtyisin siellä pidempään. Ne kulttuurierot savolaissyntyisen ja kulturellin turkulaisen välillä ovat aika syvät. ;)

Vierailija
25/54 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

isompi, dynaamisempi, paremmat kulkuyhteydet Suomessa ja maailmalle (Ryanair!). Ilmapiiri on avoin ja tänne kotiutuu helposti. Julkinen liikenne toimii hyvin.

Vierailija
26/54 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin itse 10v tamperelaisuuden jälkeen Turkuun 2v sitten. Turkun on kauniimpi kaupunki, rakastan vanhoja puutaloalueita ja Aurajoen rantaa. Turussa asuminen on halvempaa. Mutta.....Tampereella elämä ja ihmiset ovat rennompia ja ehdottomasti helpommin lähestyttäviä, kulttuurielämä on monimuotoisempaa, ja jotenkin kaupunki on "humaanimpi". En myöskään lainkaan yhdy aiemman kirjoittajan väitteeseen Turun paremmista palveluista. Oma kokemukseni on päinvastainen.

Jos elämäntilanteeseemme sopisi paluu Tampereelle, olisin jo matkalla.

Vierailija
27/54 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkisesti olen turkulaisempi, sillä olen Varsinais-Suomesta kotoisin. Molemmissa puhutaan hassua murretta, molemmissa on historiallisia paikkoja, molemmissa ollaan ylpeitä omasta kaupungista. Tamperelaiset on ainakin juntimpia pukeutujia, tuulipuvut vaan kahisee kartsalla. Turkulaiset taas ratsastaa trendien aallonharjalla, mutta siellä väki on enemmän samasta muotista.

Tampere on rock, Turku pop.

Vierailija
28/54 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on pienille lapsille enempi.

On Muumimaailmaa, Jukuparkia, Seikkistä, Linnaa, Caribiaa, jnejne...

Vsikka muuttaa kannattaakin reunoille eikä itse Turkuun.

t: maskulainen

Vierailija
29/54 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vastaukseni on ehdottomasti Turku. Kun sinne pääsee sisään niin on hyvä kaupunki. Tampere on paljon juntimpi. Turku kyllä aika sisäänpäin lämpiävä. Mutta olen nyt 10-v ollut Turussa ja voin sanoa olevani päässyt sisään kuvioihin ja tosi tyytyväinen.

Vierailija
30/54 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielyttävämmät ihmiset, toimiva joukkoliikenne, paljon järviä, kauniimpi keskusta jne.

Vierailija
31/54 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

= historia, linna, joki, meri.

Tampereella en kestä päivääkään, se kamala nääs-villitys. Turussa sentään kestin 7 vuotta.

Mutta Helsinki on paras.

Vierailija
32/54 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat ystävällisempiä ja rennompia.

Entinen helsinkiläinen

Vierailija
33/54 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat ystävällisempiä ja rennompia.

Entinen helsinkiläinen

Vierailija
34/54 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan Tuomiokirkon tienoota ja jokirantaa ja haluaisin asua merenrantakaupungissa.

Vierailija
35/54 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampere, siellä on letkeämpi meininki, ihmiset avoimempia ja reiluja. Turkulaiset kalseita ja kopeita, heihin vaikea tutustua. Ympäristöinä ihan viehättäviä kumpikin mutta ilmapiirin vuoksi mielestäni TAmpere parempi. Turku on opiskelukaupunkini joten tutuksi on tullut, Tampereella asunut ennen, nykyään Helsingissä.

Vierailija
36/54 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäksi meren rannalla, kansainvälinen, trendikäs

Vierailija
37/54 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ihmiset tekevät kaupungin, ja sen vuoksi Turku on epämiellyttävä kun taas Tampere hyvin viihtyisä.

Lienenkö ainut, jonka mielestä Turun murre kuulostaa siltä kuin puhujalla olisi koko ajan kauhea vitutus päällä. Tiuskintaa ja vittuilua.

Ja Tampere on paljon enemmän suurkaupunki siinä mielessä, että ihmisiä on laidasta laitaan, mutta he ovat silti onneksi säilyttäneet maalaismaisen ystävällisyyden. Tampereella ei ole koskaan tylsää, kun taas Turussa on aina.

Vierailija
38/54 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutin tänne 10 vuotta sitten, enkä lähde pois. Minua täällä pitää esim seuraavat seikat:

-kaupunki on iso, mutta ei liian massiivinen, vrt. kamala Helsinki

-historiallisuus, on linnaa, tuomiokirkkoa, keskiaikamarkkinoita ja historiallisuus huomioidaan ympäri vuoden

-kaunis joulukaupunki

-hyvät palvelut

-meren läheisyys

-suhteellisen helppoa lähteä extempore -laivareissulle...

-hyvät junayhteydet ympäri Suomea

-varsinainen opiskelijakaupunki, eli elämää ja tekemistä on koko ajan, tapahtumia riittää, vaikkei enää opiskelija olisikaan

-luonto on lähellä kaikkialla

-bussilinjat loistavia

Viihdyn!

Vierailija
39/54 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnyinkaupunkini, joten siksi ehkä puolueellinen. Tampere on sopivan kokoinen, täällä tapahtuu koko ajan, torit ja kulttuuri paikat ovat ihania enkä henkilökohtaisesti tykkää merestä.

Helsinkiin en muutaisi ikinä, 20 vuotta sitä kylää riitti. Mikään ei ole niin helsinkiläinen kun juuri muuttanut savolainen...

Vierailija
40/54 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai Hämeenlinna tai Riihimäki

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi