Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi ollut viikon päiväkodissa ja tekisi jo mieli valittaa päiväkodin johtajalle.

Vierailija
10.08.2011 |

Parin ekan päivän jälkeen kommentoidaan, että lapsi leikkii vain yksin. Sitten siihen tulee toinen hoitaja kommentoimaan, että ei tuon ikäisen vielä pidäkään välttämättä osata leikkiä toisten kanssa. Todella ristiriitaista palautetta, jota vatvoin yötä myöten.

Tänään lapsi on leimattu häiriköksi, koska ei osannut nukkua päiväkodissa. Jäi tänään ekaa kertaa päiväunille sinne. Yritin tarjota ratkaisuksi unipussia, mutta eipä kelvannut. En tajua, miksei vanhempien ehdotukset kelpaa, mutta jaksetaan silti narista.

Lapsi siis 2v9kk.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä silloin pitää tehdä? Siis muuta kuin että vanhempi on mukana ekoina päivinä ja että lapsi tekee lyhyempää päivää?

kuule se on vanhemman tehtävä sopeuttaa lapsi tarhaan eikä hoitajien. Ryhmässä on muitakin lapsia ja meillä ainakin toivottiin montaa käyntiä tarhalla, jotta lapsi voisi tutustua tarhan ihmisiin ja lapsiin.

Aikuiset toki ottavat tarhassa huomioon uuden alottajan, mutta kyllä tarhassa toivotaan, että vanhemmat olisivat mukana sopeuttamassa lasta, koska se hyödyttää lasta ja vanhempaa todella paljon. Se on sitten vanhempien moka jos niin eivät tee vaan vievät lapsen kylmiltään tarhaan. Meillä toivotaan, että lapsi olisi ensimmäisen tarhaviikon lyhyempää päivää, että sopeutuminen olisi mukavampaa. Aina siihen ei ole mahdollisuutta, mutta niin toivotaan

Tunnen kiukkua ja myötähäpeää päiväkodin henkilökuntaa kohtaan. Sinun lapsellesi ei anneta aikaa sopeutua ja tottua pikkuhiljaa ja se on ihan anteeksiantamaton virhe henkilökunnalta. Kyllä minä menisin johtajan puheille. Jos se nyt auttaa :(

Kurja alku, mutta sinä olet oikeassa. Ehdottomasti pk henkilökunta toimii väärin. Heidän tehtävänsä on pikkuhiljaa sopeuttaa lapsi päiväkotiin, ei syyllistää lasta ja vanhempia, jos heti ei luista! Nuohan ovat täysin kykenemättömiä rakentavaan palautteeseen ja huolestuttavat vanhempia ja antavat heti ikävän alun hoitosuhteelle.

Vierailija
22/37 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en tajua, miten tämä lapsiluku tähän asiaan liittyy.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itsellenikin on tullut huono fiilis lasten ensimmäisestä hoitoviikosta. Osin syyt ovat olleet erilaisia (lapseni ovat olleet aiemminkin perhepäivähoidossa, ja nyt koko tämä päiväkotitouhu on tullut mulle vähän järkytyksenä), mutta kyllä musta on myös ollut huolestuttavaa että hoitajat puhuvat keskenään täysin ristiriitaisia asioita. Ei ole omiaan rakentamaan luottamusta, kun yksi hoitaja sanoo että on tärkeää tehdä näin, ja toinen sanoo että "vaikka tuo kollega sanoo että on tärkeää tehdä näin, hän on ihan eri mieltä".

Vierailija
24/37 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun lapseni ei nukkunut kuin 30 min päiväunia 1,5 vuotiaana - ammattikasvattajat valvovat valvojien kanssa- siitä heille maksetaan ( ei kahvin juonnista)

ps jos toivot yhteisleikkiä, niin sinulla on oikeus siihen ap

t. ammattikasvattaja

ps soita vaan johtajalle- sinulla on siihenkin oikeus

Vierailija
25/37 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä olet saanut rehellistä palautetta lapsen päivästä. Ei ne hoitajatkaan odottaneet, että kaikki sujuisi heti alkuun kivuttomasti. He vain halusivat kertoa sullekin, mitkä asiat ovat olleet hankalia. Kyse ei varmasti ole siitä, että olisivat halunneet arvostella sua tai lasta. Hoitajat tietävät varmasti kokemuksesta, että ajan kanssa asiat yleensä helpottuvat.

Anna nyt hyvä ihminen sekä hoitajille, että lapselle aikaa sopeutua ennenkuin alat valittaa. Tai keskustele ainakin ensin oman ryhmän hoitajien kanssa, mikä sua mättää. Ei ole mitenkään hedelmällinen alku aloittaa toisena päivänä valittaminen suoraan johtajalle.

Mä en ole päiväkodissa töissä, mutta kolme lasta ovat päiväkotia käyneet ja aina on hommat sujuneet hienosti alkuvaikeuksien jälkeen. Ja meidän lapset eivät muuten ole koskaan nukkuneet päiväkodissa, mutta ovat oppineet olemaan häiritsemättä muita.

Vierailija
26/37 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en tajua miksi ne ovat päiväkodissa kiellettyjä? Ainakin meidän päiväkotiin saa tuoda unilelun, miksei se voisi olla joku pussi?

Vierailija
27/37 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuo päiväkodilta kovin taitamatonta viestintää on. On myös asiatonta ihmetellä alle kolmivuotiaan yksin leikkimistä - ja vielä siinä vaiheessa, kun koko päiväkoti on uusi. Meille valitettiin päivittäin lapsen syömisestä syyttelevään sävyyn, kun hän ei uudessa paikassa saanut juuri mitään alas jännityksissään ja äitiä kaivatessaan.

Vierailija
28/37 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska mies on vedonnut, etten tekisi. Nyt on kuitenkin tullut huolimattomuuksia ihan perushoivassa: ei ole muistettu laittaa vaippaa päiväunille ja tänään oli lapsen naamassa reilusti ruoanrippeitä eli ei oltu pesty aterian jälkeen.

Mies on edelleen sitä mieltä, että ei valiteta. Itse olisin jo valmis vaihtamaan päiväkotia.

ap

Vierailija
29/37 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tuo naaman peseminen on jo vähän monipiippuisempi juttu. Usein jo pienten ryhmissäkin lapsia ohjataan tekemään se itse, eikä siitä tietenkään niin siistiä jälkeä tule.

Meilläkin on lapsella usein ruokatahraa paidassa ja suun pielessä ruokaa, mutta en ole välittänyt. Hoitajat on todella empaattisia ja ihania ja lämpimiä lapsia kohtaan ja muutenkin olen tyytyväinen siihen hoitoon, mitä tarjoavat. Silloin ruoantahrat naamassa on aika pieni juttu. monta lasta hoitajaa kohti, sitähän se on.

Vierailija
30/37 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin jo valmis vaihtamaan päiväkotia. ap

Lapsesi on laitoshoidossa ja saa laitoshoitoa. Niin se vaan menee. Vaipan unohtaminen on ainoa, josta on syytä mainita -oliko lapsi siis edelleen kotiinlähtiessään ilman vaippaa vai miten asia paljastui?-

Vierailija
31/37 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesi on laitoshoidossa ja saa laitoshoitoa. Niin se vaan menee. Vaipan unohtaminen on ainoa, josta on syytä mainita -oliko lapsi siis edelleen kotiinlähtiessään ilman vaippaa vai miten asia paljastui?-

Ei käytä vaippaa muuta kuin nukkuessaan.

ap

Vierailija
32/37 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tuo naaman peseminen on jo vähän monipiippuisempi juttu. Usein jo pienten ryhmissäkin lapsia ohjataan tekemään se itse, eikä siitä tietenkään niin siistiä jälkeä tule.

Meilläkin on lapsella usein ruokatahraa paidassa ja suun pielessä ruokaa, mutta en ole välittänyt. Hoitajat on todella empaattisia ja ihania ja lämpimiä lapsia kohtaan ja muutenkin olen tyytyväinen siihen hoitoon, mitä tarjoavat. Silloin ruoantahrat naamassa on aika pieni juttu. monta lasta hoitajaa kohti, sitähän se on.

ja tässäkin on tosiaan ainakin pieni positiivinen puoli. Olen huomannut, että lapsi on tosi ylpeä tästä, kun "osaa" itse tehdä hommia, ja käy nykyään itsekin aina suoraan pöydästä ja ennen ruokailua pesemässä kädet (toki kotona äiti tarkistaa tuloksen)ja on siitä ylpeä! Ennen päiväkotia olin aina itse kantanut (2 v 3 kk) itse pesulle, eikä ollut saanut "itse" mennä edes potalle ja puin hänelle ihan kaiken yms.

Toki päiväkodissa nämä jutut tehdään itse siksi, ettei hoitajilla ole kaikkeen aikaan, mutta en osaa olla pahoilaan, että lapsen taidot omasta hygienasta huolehtimisessa ja pukemisessa on parantunut. Eikä hän ole siitä traumatisoitunut, sillä pk:ssa nää ihanat hoitajat on kovia kehumaan :)

Vierailija
33/37 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käytä vaippaa muuta kuin nukkuessaan.

ap

Tässäkin tosin saattaa olla taustalla se, että arvelevat, että noin iso lapsi saattaisi hyvin selvitä ilman vaippaa sen parin tunnin päiväuniajan, jos muuten käy tosi mallikkaasti vessassa ja on kuiva.

Kysy suoraan, mitä tapahtui ja miksi? Vai sotkiko puvun päiväunien jälkeen (varsinkin pojilla saattaa pippeli ampua pytylläkin väärään suuntaan)

Vierailija
34/37 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja naamakin sotkussa. Voi pyhä lammas!

Vierailija
35/37 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vielä ns. yökuiva, vaikka on päiväkuiva ollut jo vuoden alusta.

ap

Vierailija
36/37 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja naamakin sotkussa. Voi pyhä lammas!

Ikävää, että lapsen kehitys ei sinua kiinnosta. Ja hassua, mutta jos lapsen veisi naama likaisena päiväkotiin, niin taitaisi lastensuojeluilmoitus napsahtaa.

ap

Vierailija
37/37 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

syytä, miksi pitäisi johetajalle valittaa - siitä, että naamassa on ruuanrippeitä? voi pyhä sylvi, jäähän niitä välillä kotonakin naamaan ja lisäksi muistan itsekin jokusen pissapyykkipussin kantaneeni kotiin, enkä silloin ole tulu mieleenkään syytellä hoitajia, sattuuhan niitä vahinkoja...

miks ihmeessä kaikesta pitää VALITTAA, voishan sitä jutellakin asioista, vieläpä ihan ystävällisesti ja hyvässä hengessä, jopa huumorilla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme