kumpi on parempi kodinhoidontuki vai työttömyyskorvaus?
Kommentit (17)
olla työmarkkinoiden saatavilla ja hakea itse aktiivisesti töitä, silloin et voi työttömyyskorvauksia hakea!!!
mitä oikein aiot. Haluatko olla lapsen/lasten kanssa kotona vaiko hakea töitä?
mutta kotihoidon tuella saa olla "rauhassa" kotona.
voit surutta ilmoittautua työttömäksi ja hoitaa lapsesi kotona. Eivät töihin hätyyttele ainakaan pariin vuoteen.
Ja mikäli niin huono tuuri kävisi, että kurssille joutuisit, on kaupungin järjestettävä hoitopaikka kahdessa viikossa, ehtii hyvin ennen kurssin alkua.
asut puolisosi kanssa joka käy töissä, ja itse olet ollut sen aikaa työelämän ulkopuolella ettet saa ansiosidonnaista päivärahaa niin todnäk kotihoidontuki on isompi :D
nimim. miehellä tulot n.3000e tai vähän alle BRUTTO ja en saanut sentin latia kelalta..
asut puolisosi kanssa joka käy töissä, ja itse olet ollut sen aikaa työelämän ulkopuolella ettet saa ansiosidonnaista päivärahaa niin todnäk kotihoidontuki on isompi :D
nimim. miehellä tulot n.3000e tai vähän alle BRUTTO ja en saanut sentin latia kelalta..
Hyvin pärjättäis.
voit surutta ilmoittautua työttömäksi ja hoitaa lapsesi kotona. Eivät töihin hätyyttele ainakaan pariin vuoteen.
Ja mikäli niin huono tuuri kävisi, että kurssille joutuisit, on kaupungin järjestettävä hoitopaikka kahdessa viikossa, ehtii hyvin ennen kurssin alkua.
Kyllä se niin on ettei siellä kotona mitään paria vuotta voi lojua ilman minkäänlaista työnhakua! Työttömyyskorvauksen maksamisen edellytys on, että on valmis vastaanottamaan työtä ja HAKEE TÖITÄ ITSE AKTIIVISESTI! Ja jos työkkäristä järkkäävät jonkun työhaastattelun ihan mihin vain, karenssia rapsahtaa jos sinne ei mene. Eivät kyllä katsele siellä työkkärissä kauhean kauaa jos ei mitään ilmaannu n. puolessa vuodessa. Pistävät kursseille, harjoitteluun tms.
Työnhakusuunnitelmaan voi satuilla mitä haluaa. Ja haastatteluissa voi toki käydä, tuskin käy flaksi, varsinkaan jos ei intoa puhku ja mielistele, kun hakijoita samaan paikkaan on todennäköisesti 60, joista 59 innokkaampaa kuin sinä.
kahden vuoden työttömyyden jälkeen.
Olette aivan kamalia tukien väärinkäyttäjiä! Hirveää!!!
Kyllä sitä kuule valvotaan. Ihan niinkin yksinkertaisesti kuin jos on listat täynnä hommaa ja mamma sanoo "no oommää hakenu muttei oo ottanu" niin haistavat kyllä palaneen käryn ja sieltä sitten alkaa tulemaan niitä työhaastattelukutsuja oikein olan takaa! + kurssitarjontaa n. puolen vuoden jälkeen.
tyrkyttämiin paikkoihin työllistynyt, ei vaikka olisi motivaatio kohdallaan ja haluja enemmän kuin kykyjä.
Jos olet vähänkään viisas, kertoilet haastattelussa pitkät pätkät siitä kuinka paljon lapset sairastavat ja kuinka huono tukiverkosto sinulla on ja siitä että lapsilukusi ei saata olla vielä täynnä, niin voit olla varma että paikka annetaan jollekin mieshakijalle.
tyrkyttämiin paikkoihin työllistynyt, ei vaikka olisi motivaatio kohdallaan ja haluja enemmän kuin kykyjä.
Jos olet vähänkään viisas, kertoilet haastattelussa pitkät pätkät siitä kuinka paljon lapset sairastavat ja kuinka huono tukiverkosto sinulla on ja siitä että lapsilukusi ei saata olla vielä täynnä, niin voit olla varma että paikka annetaan jollekin mieshakijalle.
Ja tuonkin asian työkkäri saa selville. Luuletko ettei ne soittele koskaan keskenään? Tälläisissä tapauksissa soittelevat useinkin...
kuinka valtavasti työttömiä tällä hetkellä on? Työvoimatoimistot on ihan helisemässä työttömien kanssa. Ei sieltä tosiaan osoiteta mitään työpaikkaa kenellekään eikä ehditä valvoa mitä joku on hakenut ja mitä ei. Suorastaan liikuttava ajatus, että joku työkkärin virkailija edes kiinnostuisi siitä, mitä joku työtön päivisin touhuaa.
Sitäpaitsi; jos yhteen paikkaan on n. 200 hakijaa (minun alallani hakemuksia on aina vähintään tuon verran) niin mitä luulette, kuinka vahvoilla siellä on hakija, jonka pieni lapsi on aloittamassa päiväkodin? Jokainen osaa laskea, kuinka tehokas on työntekijä, joka on jatkuvasti kotona sairaan lapsen kanssa. Ihan rauhassa voi mennä haastatteluihin ja yrittää tehdä parhaansa, ei sitä paikkaa kuitenkaan tule saamaan, halusi tai ei.
"Ota sitä tukea mikä on suurempi välittämättä mitä asioita se tuki edellyttää ja mitä velvollisuuksia se tuo tullessaan. Jos kuitenkin joudut esim. työhaastatteluun, VALEHTELE! Valehtele myös työkkärissä, ei ne mitään tarkasta!!"
You make me sick...
Käy vaikka kävelyllä että rauhoitut, on niin kiva iltakin...
säästä jos työtön haluaa hoitaa lapsensa itse, eikä pukkaa niitä 1000€ kuukaudessa maksavaan virikehoitoon, vaan hakee paikkaa vasta sitten kun on työllistymisen takia pakko?
Mutta työttömyysturva on isompi.