Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, joiden painoa ei uskota? Kertyykö osa läskistä piiloon??

Vierailija
10.08.2011 |

Minua luullaan aina kevyemmäksi kuin olen. Olen ylipainoinen, mutta enemmän kuin ihmiset luulevat. Miten tämä on mahdollista?

Esim. Tuttuni sanoo painavansa xx kiloa, painan itse saman verrran, mutta näytän muiden mielestä paljon hoikemmalta. Olemme samanpituisia.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

päärynävartaloisella yläkroppa voi hämätä. Ohuet käsivarret ja luihut hartiat tekevät laihan olemuksen, vaikka ylimääräistä löytyisikin sitten reilusti vatsasta ja reisistä. Näin varsinkin, jos pitää yläosaa korostavia vaatteita ja alaosassa tumman värisiä.

Vierailija
22/40 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kun painoin 65kg, näytin tosi sopusuhtaiselta. Kun sitten pudotin siitä rapiat 5kg, ihmiset kauhistelivat miten laiha olen. Ja pituus siis "huikeat" 158cm... Nykyäänkin inttävät vastaan kunnes näkevät vaa'an lukemat. Ja samoin kun olen vaateostoksilla ihmisten kanssa, tyrkyttävät 42-44 kokoisia vaatteita, eivätkä millään usko että koko on todellisuudessa 46-48.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidetään alipainoisena, vaikken sitä ole koskaan ollutkaan. En ole luiseva, vaan siro. Varsinkin yläkroppa on tosi pieni, kädet on pitkät ja ohuet, rinnat pienet ja hartiat kapeat. Kai ihmiset katsovat vaan silmien korkeudelta, eikä huomaa että reisissä ja peffassa on massaa enemmänkin.

Vierailija
24/40 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen päärynävartaloinen ja muutenkin läskini ei ole hyllyvää laatua. Luulen pienemmän yläosan hämäävän monia.

Vierailija
25/40 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan hoikkana tiimalasi ja vielä 25kg:a ylipainoisenakin selvä vyötärö näkyvissä. En ole romuluinen, en edes roteva, mutta ilmeisesti mulla kumminkin on jotenkin painavat luut (suurempi luuntiheys) tjsp...

Vierailija
26/40 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turha puhua kellekääm laihduttamis suunnitelmista koska olenhan niiiiiiiiin hoikka. Mulla syynä on kyllä pitkät jalat, pienet rinnat ja kapeat kasvot. Eli kaikki ylimääräinen on paksussa keskivartalossa, minkä taas osaan peittää vaatteilla. 6kg kevyempänä mahaa ei ollut.

Vierailija
27/40 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vastaan silti, koska olen samaa ihmetellyt. Ja läskiä löytyy kyllä. Mitat 155/54, ja kauhean laihana jotkut pitävät. Kun painoin 52 kg, perhe ja kaverit olivat huolissaan miten riutuneelta näytin :O

Ehkä salaisuuteni on isot painavat rinnat ja loppu jakautuu aika tasaisesti ympäri kroppaa. Ei erotu pömppömahaa tai erityisen suurta takamusta tms.

Vierailija
28/40 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen "tiukkaa" tavaraa.

Vierailija
29/40 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

painaa enemmän kuin läski joten jos sulla on lihaksia niin asia selittynee sillä.

Vierailija
30/40 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kun painoin 65kg, näytin tosi sopusuhtaiselta. Kun sitten pudotin siitä rapiat 5kg, ihmiset kauhistelivat miten laiha olen. Ja pituus siis "huikeat" 158cm... Nykyäänkin inttävät vastaan kunnes näkevät vaa'an lukemat. Ja samoin kun olen vaateostoksilla ihmisten kanssa, tyrkyttävät 42-44 kokoisia vaatteita, eivätkä millään usko että koko on todellisuudessa 46-48.

Vaikka olet noin ihanan kokoinen. Mulla on nimenomaan koko toi 48-48, joissain malleissa joipa menee hyvin 42-44 ja ole 168cm ja painan 92kg!!!

Ja ne vaatteet on oikeasti mulle hyviä ja sopivia, en siis käytä liian pieniä vaatteita.

Vierailija
31/40 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olet noin ihanan kokoinen. Mulla on nimenomaan koko toi 48-48, joissain malleissa joipa menee hyvin 42-44 ja ole 168cm ja painan 92kg!!!

Ja ne vaatteet on oikeasti mulle hyviä ja sopivia, en siis käytä liian pieniä vaatteita.

Kirjoitin, että kun painOIN 65kg, ei "kun painan". :) Nykyään siis paino vaihtelee 82-86kg:n välillä ja vaatekoko on 46-48, vaan sitäkös ei muut usko!! Jatkuvasti mulle tarjotaan käytettyjä vaatteita kokoa 44, ja kun sanon ettei ne mahdu, niin hirveä "älä nyt, ihan varmasti mahtuu"!

Vierailija
32/40 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lääkäri ja punnitsen, mittaan ja lasken ihmisten painoja päivittäin. Vuosien mittaan silmä on harjaantunut varsin hyvin painoindeksin silmämääräiseen arviointiin, harvoin menee yli 2-3 pykälää pieleen. Jos hutiarvioita tapahtuu, niin ne ovat yleensä hyvin lihaksikkaiden ja sen lisäksi läskiä omistavien "painonnostajatyyppien" kohdalla.

Sen sijaan pituuden ja painon arviointi on vaikeampaa. Oman mittaisensa pystyy arvioimaan pituuden suhteen helpommin, mutta mitä enemmän potilaan pituus eroaa omasta, niin sitä vaikeampaa sen arviointi on. Painon arviointi taas on vaikeaa siksi, että pituuden arviointi on sitä. Jos pituus onkin 10 cm enemmän kuin luulisi, niin painohan on silloin 20 kg enemmän kuin pituuden perusteella päättelisi.

Veikkaan, että maallikoilla, siis ihmisillä, jotka eivät työkseen mittaa ja punnitse muita, on painon arviointi vielä vaikeampaa. Todennäköisesti he vain vertaavat toisen painoa siihen, miltä itse näyttäisivät sen painoisina ja niinpä painoarvio menee sitä enemmän metsään, mitä enemmän pituuseroa on.

Vierailija
33/40 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin itse olen sporttinen ja minulla on paljon lihasta. Minä näytän sporttiselta / hoikalta, mutta suunnilleen saman kokoiset naiset painavat jopa kymmenen kiloa vähemmän.

Toki minulla on rasvaakin, mutta ei niin paljon, että se selittäisi ison painoni.

Vierailija
34/40 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse painan 95kg mutta kaverit on veikannu 65-70kg. On tullu kyllä naurettuu noille veikkauksille ja paljon.

Vierailija
35/40 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin luullaan suorastaan laihaksi, vaikka oikeasti olen pikkuisen ylipainoinen. Vaatteilla saa aika paljon peitettyä vatsamakkaroita. Joskus itsekin hämäännyn ja näytän hoikalta vaatteet päällä, mutta kun otan vaatteet pois, karmea totuus paljastuu. Minulla on pitkät jalat, joten se ehkä luo illuusion hoikasta ihmisestä.

Vierailija
36/40 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin luullaan suorastaan laihaksi, vaikka oikeasti olen pikkuisen ylipainoinen. Vaatteilla saa aika paljon peitettyä vatsamakkaroita. Joskus itsekin hämäännyn ja näytän hoikalta vaatteet päällä, mutta kun otan vaatteet pois, karmea totuus paljastuu. Minulla on pitkät jalat, joten se ehkä luo illuusion hoikasta ihmisestä.

Vierailija
37/40 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä luulen, että iso osa noista tokaisuista selittyy kohteliaisuudella. Kukapa kehtaisi sanoa, kuullessaan kaverinsa painavan vaikka 80kg, että joo, me tuolla kahvihuoneessa veikkailtiin jotain 95-100...

Mitä tulee yli satakiloisiin, niin monille se "satakiloa" on jokin lihavuuden maksimi, lapsuuden lällätyksistä iskostunut, eikä kenenkään ihmisen näköisen ihmisen voi uskoa painavan merkittävästi yli tuon.

Itse hämään jopa omia vanhempiani; kerroin ostaneeni sukset ja lukeneeni jälkikäteen tuonpituisten suksien soveltuvan parhaiten 50-65 -kiloisille hiihtäjille ja mietin, tuliko tehtyä virheostos. "No ethän sä paljon yli sen kuitenkaan paina", oli vanhempieni reaktio. Kakoivat aika lailla kun kerroin painavani liki 85kg.

Vierailija
38/40 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs juttu tässä nyt on, kun kahdella enterillä tulee noin pitkä kappaleväli, ja esikatselussa väli katoaa kokonaan, jos lyö vain yhden enterin?

Sori, pakko kokeilla ;-)

38

Vierailija
39/40 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pituutta 171cm, painoa 92kg. Ja aina luullaan max.85 kiloiseksi :D

Vierailija
40/40 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh. Suurin osa eli kaikki ihmiset on niin kohteliaita et sanoo luulleensa kevyemmäksi kuin olette.

Ei kai kukaan sano ystävällensä et "aijaa, sä näytät 100 kiloiselle vaikka se ystävä siltä näyttääkin."  Satakiloiselle sanotaan aina et hän näyttää laihemmallle ja 60 kiloiselle sanotaan aina et hän on "liian laiha" jne. 

Jokainen nainen tietää ja näkee totuuden.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yksi