Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miksi opettajat valittavat vaativista vanhemmista?

Vierailija
10.08.2011 |

Miksi opettajat eivät hoida työtään niin, ettei valittaa tarvitsisi?

Kyllä minä valitan, jos joku virkamies ei hoida hommaansa lain ja asetusten hengen ja kirjaimen mukaaan. jatkossakin, vaikka kuinka monessa iltasanomassa kirjoittaisivat että on se kamalaa kun alamaiset ei olekaan nöyriä. Niistä en valita, jotka hoitavat hommansa kuten pitääkin.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

puuttuneet, kun luokkani ope repi oppilaita hiuksista, läppäsi poskelle, huusi. Tätä oli joka päivä. Mutta siihen aikaan ei koulun asioihin puututtu. Onneksi eräs isä uskalsi nostaa kissan pöydälle ja ope sai potkut. Tapahtui 80-luvulla ja olin toisella luokalla koulussa.

Vierailija
22/23 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisistä valittaa turhasta ja joka ikisestä asiasta. Tämän tietää jokainen, joka on työskennellyt jollain julkisenj sektorin alalla. Asenne: Mulle kaikki heti tässä ja nyt. Jos budjetti on 100 euroa, niin ei ole merkitystä, jos oma lapseni käyttää siitä 99 e, mutta MINÄ HALUAN JA MINULLE KUULUU! Tyhjästäkö ne rahat revitään kouluille tai terv.huoltoon.... ihan piruuuttaan vaan pistetään isoja ryhmäkokoja ja ihan piruuttaan et pääse tänään lääkäriin klo 11 jos sinulle silloin sopisi. Sitten näitä besservissereitä, jotka selittävät miten asiat pitäisi hoitaa, vaikkei ole harmainta hajuakaan esim. budjetista jolla palvelut pitää tuottaa jka mikä on mahdollista ja mikä ei ole. Valittajien mukaan tyhmiä ovat ne ihmiset, jotka työkseen ko. asioita ovat hoitaneet, he eivät tiedä mitään tietenkään, mutta AV-mamma toki tietää kaiken.

Ymmärrän oikein hyvin, että opettajia kiukuttaa, että heille valitetaan asiasta, jolle he itse eivät mitään voi.

Koulujen talous on kurjistunut kovaa vauhtia ja kuntia/valtiota siitä pitää tietenkin ensisijaisesti syyttää.

Mutta minusta on aika ymmärrettävää, ettei se yksittäinen vanhempi voi tietää, mistä asiat johtuvat. Heille voi asiallisesti vastata ja kertoa, että valitettavasti tämä johtuu siitä, että määrärahat tätä varten ovat nämä ja nämä, eikä rahaa yksinkertaisesti riitä.

Muuten, tuo ryhmäkokoasia on tyyppiesimerkki siitä, että asiat eivät ole kovin yksinkertaisia. JUURI oli Ylellä uutinen maanantaina siitä, että vaikka valtio on antanut kouluille 30 miljoonaa rahnaa ryhmäkokojen pienentämiseen, ryhmiä on pienennetty vain vähän, monessa kunnassa ei ollenkaan.

http://www.yle.fi/uutiset/kotimaa/2011/08/opetusryhmat_pienentyneet_vai…

MINNE se raha siis on mennyt? Käytetty johonkin muuhun, miksi? Paikattu säästöjä, joita kunnat ovat samaan aikaan tehneet eli jatkettu tilkkutäkkiä tästä päästä, kun toisesta päästä on näverretty?

Kyllä kouluillakin on tietty liikkumavara ja ikävä kyllä se menee aika usein niin, että niihin tarpeisiin panostetaan, joita äänekkäimmin vanhempien taholta vaaditaan. Ei ole reilua, mutta ymmärrän, että kukin vanhempi ajattelee ensisijassa oman lapsensa opetusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kaiketi opettajat ottavat palautetta vastaan työstään. Siitä kai tässä keskustelussa ei ole kyse. Mutta vaativa asiakas tai vanhempi tarkoittaa sitä, että hänellä on jotakin erityisiä vaateita. Näistä asioista pitää keskustella, monesti ne eivät ole niin yksinkertaisia toteuttaa. Jotta yhteisymmärrys säilyy, on keskusteltava. Toisinaan montakin kertaa. Tähän kuluu työaikaa. Jos työaika kuluu vanhempien kanssa keskustelemiseen, jotakin ehkä tärkeämpää jää tekemättä. Nämä vaatimukset voivat tuntua yksittäin ja yksittäisestä vanhemmasta pieniltä jutuilta, mutta kun alakoulun puolella perheitä on 20- 30 ja yleensä vielä opettajalla on jonkun aineen opetus jollekin muulle luokalla, kontakteja tulee nopeasti jopa 100 perheeseen. Nyt kun lähtee purkamaan tätä pienistä asioista koostuvaa aikamoista toivelistaa, työtä riittää. T. ope, joka yrittää kyllä parhaansa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi