Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miksi opettajat valittavat vaativista vanhemmista?

Vierailija
10.08.2011 |

Miksi opettajat eivät hoida työtään niin, ettei valittaa tarvitsisi?

Kyllä minä valitan, jos joku virkamies ei hoida hommaansa lain ja asetusten hengen ja kirjaimen mukaaan. jatkossakin, vaikka kuinka monessa iltasanomassa kirjoittaisivat että on se kamalaa kun alamaiset ei olekaan nöyriä. Niistä en valita, jotka hoitavat hommansa kuten pitääkin.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni koulussa oli hirviöopettaja, joka saattoi sano oppilaalle mitä tahansa julkisesti. Rehtori ei kuunnellut oppilaita, vanhemmat oli liian nössöjä puuttumaan. Lopulta soitin rehtorille ja ilmoitin, että jos systeemi ei muutu, istun henkilökohtaisesti jokaisella ko. opettajan tunnilla ja teen muistiinpanoja toimistaan.

Opettaja lähti ansaitsemalleen sairauslomalle. Kilpirauhasongelmiinsa ei ollut kukaan puuttunut, koska luultiin, että se ope nyt vaan on tuollainen.

Vierailija
2/23 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielensä mukaisen todistuksen lapselle, jotka luulevat että on opettajan vika jos Nicopetteri ei tee läksyjä, myöhästyy, ei syö, lyö ja kiusaa. On katsos olemassa vanhempia jotka eivät näe vikaa omassa lapsessa, eivät voi kestää ajatusta että heidän lapsensa ei ole täydellinen. Jotka seisovat vieressä kun lapsi rikkoo ikkunan mutta syyttävät siitä kuitenkin naapurin yksivuotiasta. Tällaisia vanhempia on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ap ole oikeasti tietoinen siitä, että monet ihmiset valittaa turhasta? Miten sun mielestä miellytetään koko luokan vanhempia, jos kaikki vaatii eri asioita? Pitäiskö ap:n opiskella opettajaksi ja näyttää muille mallia?

Vierailija
4/23 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka ovat sitä mieltä, että omassa lapsessa ei ole mitään vikaa, tekee kaiken oikein ja lapsen PITÄÄ saada erityiskohtelua jossain asiassa, kun "on siihen kotona tottunut". Jotkut vanhemmat eivät vain käsitä, että koulussa toimitaan eri tavoin kuin itse ovat täydellisen Nico-Petterinsä kanssa toimineet.

Asialliset palautteet ja todellisiin ongelmiin puuttuminen on ihan eri asia, kuin näiden hukassa olevien vanhempien räpätysten kuuntelu.

Vierailija
5/23 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi niistä vanhemmista, jotka soittavat opettajalle lauantai-iltana klo 20 ja valittavat asiasta, jolle opettaja ei voi mitään. Tai niistä vanhemmista, jotka soittavat opettajalle vappuaattoiltana kännissä ja valittavat siitä, että lapsi sai liian huonon numeron kokeesta, vaikka ainoa asia, joka kokeessa oli kirjoitettu oikein, oli lapsen oma nimi. Näitä oikeasti riittää.

t. aineenopettaja yläkoulusta :)

Vierailija
6/23 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- mutta vanhemmat eivät.

Vanhemmat tietävät, miten opettaa, miten arvostella ja mitä koulussa pitää tehdä. Opettajat, jotka noudattavat opsia ja ovat saaneet koulutuksen, eivät osaa hommiaan.

Jep. Pian olen sekä opettaja että vanhempi, jonka lapsi käy koulua. Toivon, että osaan luottaa opettajaan, enkä ala tuplakamalaksi valittajaksi.

Onneksi tällä hetkellä olen osannut valita lapsille sellaisen päiväkodin, jonka opettajiin olen saanut olla tyytyväinen.

Lapsetkin ovat osanneet käyttäytyä, eivätkä ole nousseet päiväkodin opettajia vastaan.

Vierailija
7/23 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka ovat sitä mieltä, että omassa lapsessa ei ole mitään vikaa, tekee kaiken oikein ja lapsen PITÄÄ saada erityiskohtelua jossain asiassa, kun "on siihen kotona tottunut". Jotkut vanhemmat eivät vain käsitä, että koulussa toimitaan eri tavoin kuin itse ovat täydellisen Nico-Petterinsä kanssa toimineet. Asialliset palautteet ja todellisiin ongelmiin puuttuminen on ihan eri asia, kuin näiden hukassa olevien vanhempien räpätysten kuuntelu.

Koulussa toimitaan näin ja noin, mutta sitä ei saa kyseenalaistaa.

Miksi ruokajonossa on pakko odottaa sen sijaan, että saisi mennä vessaan ensin? Miksi opettaja ei tule luokkaan heti tunnin alkaessa vaan 5-10 minuutin kuluttua? Miksi välituntivalvoja ei mene ulos?

No siksi, että meillä nyt vaan toimitaan näin, vaikka kotona olisi tottunut mihin.

Vierailija
8/23 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lukihäiriöinen oppilas kirjoittaa esim historiankokeessa joka lauseen väärin, siitä ei saa vähentää pisteitä. Ei edes esseevastauksessa. Näin sanoo sekä perusopetuslaki että hallintolaki ja sinunkin olisi syytä alkaa ottaa se huomioon. Oikeinkirjoitus on arvosteluperuste vain kielten kokeissa. Muut pitää arvostella asiasisällön osaamisen perusteella.

Vierailija
9/23 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

turhasta.

Vierailija
10/23 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitannut vastauksessani varsinaisesti oikeinkirjoitukseen vaan yleisesti kokeen muuhun sisältöön. On tapauksia, joissa todellakin ainoa asia, joka kokeessa on oikein, on oppilaan nimi. Silti vanhempien mielestä pitäisi saada hyvä numero, koska lapsi on kuitenkin yrittänyt. Tunnen kyllä lakien sisällöt, sillä olen sekä aineenopettaja että myöskin rehtori :)

t. aineenopettaja edelleen

Vierailija
11/23 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tapauksia, joissa on valitettu mm. seuraavista:

Meidän Lissua ei saa vaatia pelaamaan koripalloa, koska hänellä on rakennekynnet.

Meidän Nico-Petteriä ei saa laittaa koulussa istumaan maahanmuuttajan viereen.

Meidän Jessica ei ollut luvattomasti pois koulusta aamun ensimmäistä tuntia, koska olin selvittänyt sen, että hän oli nukkunut pommiin.

Se on kiva, ettet valita niistä opettajista, jotka hoitavat hommansa kuten pitää, mutta olisiko esim. yllä mainituissa tapauksissa pitänyt opettajan a) muuttaa opetussuunnitelmaa koko luokalta sen takia, että jollain on rakennekynnet? b) vaihtaa istumajärjestystä niin, että vaikka luokassa joka kolmas oli maahanmuuttaja, niin että yksikään ei istu lähelläkään Nico-Petteriä c) olla merkkaamatta aammuinen poissaolo luvattomaksi?

Vierailija
12/23 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oppilaan oikeinkirjoitus on heikkoa JA MYÖS asiasisällön osaaminen heikkoa, arvioinnissa ei anneta "huojennuksia". Siitä huolimatta on vanhempia, jotka niitä vaativat.

Jos lukihäiriöinen oppilas kirjoittaa esim historiankokeessa joka lauseen väärin, siitä ei saa vähentää pisteitä. Ei edes esseevastauksessa. Näin sanoo sekä perusopetuslaki että hallintolaki ja sinunkin olisi syytä alkaa ottaa se huomioon. Oikeinkirjoitus on arvosteluperuste vain kielten kokeissa. Muut pitää arvostella asiasisällön osaamisen perusteella.

Vierailija
13/23 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämän palstan monia viestejä ja voi arvata, että jälleen kerran monet opettajat ovat tulevana lukuvuotena pulassa monien mammojen kanssa.

Sympatiani opettajille!

Vierailija
14/23 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisistä valittaa turhasta ja joka ikisestä asiasta. Tämän tietää jokainen, joka on työskennellyt jollain julkisenj sektorin alalla. Asenne: Mulle kaikki heti tässä ja nyt. Jos budjetti on 100 euroa, niin ei ole merkitystä, jos oma lapseni käyttää siitä 99 e, mutta MINÄ HALUAN JA MINULLE KUULUU! Tyhjästäkö ne rahat revitään kouluille tai terv.huoltoon.... ihan piruuuttaan vaan pistetään isoja ryhmäkokoja ja ihan piruuttaan et pääse tänään lääkäriin klo 11 jos sinulle silloin sopisi. Sitten näitä besservissereitä, jotka selittävät miten asiat pitäisi hoitaa, vaikkei ole harmainta hajuakaan esim. budjetista jolla palvelut pitää tuottaa jka mikä on mahdollista ja mikä ei ole. Valittajien mukaan tyhmiä ovat ne ihmiset, jotka työkseen ko. asioita ovat hoitaneet, he eivät tiedä mitään tietenkään, mutta AV-mamma toki tietää kaiken.

Vierailija
15/23 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyrkiä järjestämään suullinen koe, koska se lukihäiriö ei voi olla vaikuttamatta siihen, mitä edes ehtii paperille kirjoittamaan, samoin kuin siihen, että lukihöiriön takia oppilas usein ymmärtää kysymyksen vain vajavaisesti. Ts. opettajan velvollisuuksiin kuuluu tavalla tai toisella onkia oppilaasta tieto siitä, mitä tämä oikein osaa, riippumatta siitä, pystyykö hän vastaamaan kirjallisiin koekysymyksiin vai ei. Pelkän kirjallisen kokeen perusteella ei saisi arvioida lukihäiriöstä oppilasta.

Jos oppilaan oikeinkirjoitus on heikkoa JA MYÖS asiasisällön osaaminen heikkoa, arvioinnissa ei anneta "huojennuksia". Siitä huolimatta on vanhempia, jotka niitä vaativat.

Vierailija
16/23 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämän palstan monia viestejä ja voi arvata, että jälleen kerran monet opettajat ovat tulevana lukuvuotena pulassa monien mammojen kanssa.

Sympatiani opettajille!

Sääliksi käy opettajat kun kaikkitietävät palstamammat pääsevät vauhtiin.

Vierailija
17/23 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisistä valittaa turhasta ja joka ikisestä asiasta. Tämän tietää jokainen, joka on työskennellyt jollain julkisenj sektorin alalla. Asenne: Mulle kaikki heti tässä ja nyt. Jos budjetti on 100 euroa, niin ei ole merkitystä, jos oma lapseni käyttää siitä 99 e, mutta MINÄ HALUAN JA MINULLE KUULUU! Tyhjästäkö ne rahat revitään kouluille tai terv.huoltoon.... ihan piruuuttaan vaan pistetään isoja ryhmäkokoja ja ihan piruuttaan et pääse tänään lääkäriin klo 11 jos sinulle silloin sopisi. Sitten näitä besservissereitä, jotka selittävät miten asiat pitäisi hoitaa, vaikkei ole harmainta hajuakaan esim. budjetista jolla palvelut pitää tuottaa jka mikä on mahdollista ja mikä ei ole. Valittajien mukaan tyhmiä ovat ne ihmiset, jotka työkseen ko. asioita ovat hoitaneet, he eivät tiedä mitään tietenkään, mutta AV-mamma toki tietää kaiken.

enkä minä törmää valittajiin, pääasiassa siksi, että teen itse työni hyvin. Ei ole syytä valittaa.

Vierailija
18/23 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä ole suoraan verrannollinen.

Vierailija
19/23 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työskentelet missä tahansa "johtoasemassa", niin takuulla puhelin pirisee ja vaaditaan selityksiä asiaan jos toiseenkin. ( Ylilääkärit, ylihoitajat, keittiöpäälliköt, päiväkodin johtajat, päällikkötaso missä tahansa virastossa). Näistä 80% on "turhia valituksia".

Vierailija
20/23 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

JA kyllä, sinulla on oikeus mennä sinne luokkaan kuuntelemaan ja seuraamaan. Se on jopa toivottavaa. t. ope

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi