Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Imetyksestä muutama kysymys

Vierailija
10.08.2011 |

Jos minulla on vatsa kipeä (nipistelee, pierettää)niin onkohan silloin mahdollista, että myös vauva saa maidon mukana jotain joka aiheuttaa myös hänelle kipua?

Kuinka paljon kahvia uskaltaa juoda ns. turvallisesti? Voiko jo 2-3 kuppia voi aiheuttaa vauvalle vatsan väänteitä?

Vauva oli isän kanssa reilu vuorokauden ja joi korviketta. Tällä aikaa vauva oli nukahtanut kuin unelma itsekseen sänkyynsä, viihtynyt sitterissä ja ollut kaikinpuolin "helppo".

Normaalisti tissittelee moooonta tuntia, ei meinaa nukahtaa millään, vaatii vaunujen heijailua, sitterin keinuttamista ja sylissä keinuttelua. Ei viihdy itsekseen missään kuin ihan pieniä hetkiä.

Tästä sitten tuli mieleen, että onko imettämisessä järkeä jos korvikkeella saa helposti vatsan täyteen ja elämä on muutenkin helpompaa?

Vauvamme on 1kk ikäinen.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on helpompia

Vierailija
2/4 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

korvikevauva pitää syöttää yöllä pullosta ja pullot pestä ja korvike lämmittää... meidän imetetty söi lähes alusta asti kerran yössä, nukahti vaivatta ja oli muutenkin kuin itse aurinko, ei siis kitissyt, itkeskellyt tai vaatinut viihdyttämistä vaan tarkkaili ympäristöään joko lattialta tai kantoliinasta tyytyväisen hymyilevänä. "Vaikeudet" alkoivat kävelemään opetellessa, silloin sitten valvotti ensi kuukausien edestäkin, mutta sen en usko mitenkään liittyvän imettämiseen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on neljä lasta. Kolme ensimmäistä täysimetettyjä, neljäs sai lisää pullosta. Neljännen kanssa helpointa, vähiten myös vauvan turhautumista. Toki vauvoilla on erilaisia päiviä ja öitä imemisessä ja muissa tarpeissa. Isälle sattui varmaan ns. helppo päivä.

Kahvin olen vähentänyt pelkkään aamukahviin. Tilalla kamomillateetä.

Meillä vauvat eivät ole todellakaan viihtyneet yksinään kuin pieniä hetkiä. Se on normaalia.Vauva oikeasti tarvitsee vanhempiaan ja paaaljon läheisyyttä. Suosittelen rintareppua.

Vierailija
4/4 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvalle siis esim. Reladrops, aikuiselle kapselit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yhdeksän