Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

millon olette kertoneet raskaudestanne muille?

Vierailija
09.08.2011 |

rv 17+1, enkä ole vieläkään kertonut kenellekkään... viime kerralla oli keskenmeno rv 9. Se varmaan kummittelee päässä, kun en uskalla muille vielä paljastaa.

Vain minä ja mieheni tietää :) pitäisköhän kertoa... :D

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin ellei ole lihava.

Vierailija
2/9 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisko ollu viikolla 11. Kerroin pomollekin jo silloin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli keskenmenonvaar verenvuotojen takia, joten kerooin pomolle. Sitten en nähnyt syytä olla kertomatta muillekin, kerron myös riskistä. Kaikki oli hyvin kannastuvia ja iloisia sit puolestani, kun lopulta kaikkien vaiheiden jälkeen terve lapsi syntyi .

Vierailija
4/9 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole lihava, painoindeksi 19, pituutta on reippaasti, joten kaipa se kasvaa selkää pitkin :)

Vierailija
5/9 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi seuraavassa oltiin hiljaa pitempään kuin ensimmäisessä, jossa perheelle ja lähimmille ystäville kerrottiin jo rv7 maissa.

Siinä seuraavassa raskaudessa kerroimme asiasta vanhemmille ja lähimmille ystäville rv14, töissä kerroin rv19 rakenneultran jälkeen ja kaukaisemmat ihmiset saivat tietää kun sattumalta minut näkivät.

Vierailija
6/9 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

??? Tossa vaiheessahan se näkyy jo vaikka kuinka hyvin ellei ole lihava.

me ihmiset olemme erilaisia tässäkin suhteessa. Mulla ei todellakaan näkynyt raskaus vielä noilla viikoilla, edelleen maha on aika pieni, vaikka viikkoja on jo 35 (sf-mitta nyt 30).

En tiedä, miksei se mulla näy, ilmeisesti kohdulla on tilaa laajentua sisään päin. En ole ihan lyhyt, terkka mietti, voisko olla jotain tekemistä sen kanssa. Sikiökin on ihan normaalin kokoinen ja lapsivettä tarpeeksi.

Mulla se maha tuli esiin vasta tossa viikon 20 jälkeen, kun vatsalihakset antoivat periksi.

Me kerrottiin raskaudesta eri ihmisille eri aikoihin, mutta viikon 12 jälkeen ei enää salailtu keltään.

Vierailija
7/9 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekassa raskaudessa kerroin myös suhkot aikaisin perheelle ja ystäville, joskus rv 10. mutta töissä vasta rv 20, kun jäin sairaslomalle.. nyt on vaan kokoajan kynnys kertomisesta kasvanut.

Vierailija
8/9 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

näkyikö ultrassa jotain, jonka takia olitte raskaudenkeskeutyksessä? Mulla kummittelee toi mahdollisuus aina mielessä kun raskaana, joten aina kertonyt myöhemmin ja myöhemmin, kun ikääkin alkaa jo karttua.

Vierailija
9/9 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rv 25, jolloin maha alkoi vasta näkymään. Ja kyllä, olen hyvin hoikka ihminen, mutta ei se maha tosiaan vielä näkynyt vähääkään alle rv20. Ihan pikkuriikkisen alkoi näkymään vasta sen jälkeen, mutta talvea kun elettiin, niin ihan huoletta pysyi piilossa neule päällä tuonne rv25+ asti. :)

Mutta toisen ja kolmannen lapsen kohdalla kerroin heti rv6, sillä kärsin kummankin kohdalla erittäin vaikeasta alkuraskauden pahoinvoinnista, eli oksensin rv6-20 ympäri vuorokauden, taukoamatta, ja jouduin moneen otteeseen sairaalaankin tämän vuoksi. Joten siinä kohtaa oli helpointa vain kertoa, mikä minua "vaivaa", ettei ihmiset huolestuneet turhaan, ja kun lapsille piti niin yllättäin saada päiväkotipaikat + hoitoapua yms. (Ja suurin osa kyllä arvasikin "vaivan" syyn, ennen kuin ehti kertoa. ;))