Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

erilaiset siisteyskäsitykset

Vierailija
09.08.2011 |

Tälläkin palstalla on hyvin tullut ilmi ihmisten erilaiset siisteyskäsitykset.

Itse olen välillä ihmeissäni anoppini ja äitini kanssa. Äitini mielestä olen toivoton sottapytty ja epähygieenisyyteni on jopa terveysriski.

Anopin mielestä taas olen aivan liian siisti ja hygieeninen. 'Siitähän tulee tautejakin kun on liian siistiä', moittii anoppini minua.

Arvostellaanko teidän muiden siisteystasoa tuolla tavoin, tai edes jotenkin?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä edes tunne ihmisiä, jotka noin suoraan moittivat toisten kotejen siisteyttä. Minkälaisia ihmisiä ne muuten on, puuttuvatko muiden ulkonäköön tai elämäntapoihin yleensä? En pidä tuollaisesta käytöksestä, ja jos joku minua alkaisi arvostella, olisi välit melko viileät jos ei tavat paranisi.

Vierailija
2/9 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole mitenkään kauhean siistiä, mutta yritetään pitää joten kuten tavarat paikoillaan.. Monen mielestä pitäisi varmaan siivota enemmänkin, mutta tämä on meidän koti ja sillä sipuli. Onneksi ovat älynneet pitää mölyt mahassaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain keräisi lasten leluja olohuoneen lattialta tai laittaisi likapyykkiä koneeseen.

Tälläkin palstalla on hyvin tullut ilmi ihmisten erilaiset siisteyskäsitykset.

Itse olen välillä ihmeissäni anoppini ja äitini kanssa. Äitini mielestä olen toivoton sottapytty ja epähygieenisyyteni on jopa terveysriski.

Anopin mielestä taas olen aivan liian siisti ja hygieeninen. 'Siitähän tulee tautejakin kun on liian siistiä', moittii anoppini minua.

Arvostellaanko teidän muiden siisteystasoa tuolla tavoin, tai edes jotenkin?

Vierailija
4/9 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja teidän siisteystaso. Ja sitten vaihdat vaan puheenaihetta.

Vierailija
5/9 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai oikeastaan tapa siivota ja pitää järjestystä yllä on erilainen. Esim. anoppini ei istu hetkeäkään paikallaan, nyppii, puunaa ja pakertaa koko ajan jotain. Meillä käydessään menee koko ajan ympäri huushollia ja oikein näkee kuinka hän haluaisi pyytää esim. pientä harjaa lattialistojen putsaamiseen :-DD

Itse taas pidän perussiisteyttä yllä siivoamalla säännöllisesti ja ajoittain puunaamalla kaiken, myös ne lattialistat viimeisen päälle. Mutta jos arjessa on jotain tärkeämpää menossa kuin pölyjen pyyhintä, siivous saa suosiolla jäädä imurointi ja pikainen mikroliinallapyyhintä-tasolle.

Muutama tuttavani on superhygieeninen ja käyttää päivästään varmaan puolet jatkuvaan puunaamiseen. Stressaa sormenjäljistä peilissä ja ahdistuu, kun lapsista tulee sotkua. Heillä ei saa esim. askarrella lainkaan, koska sehän on sotkevaa puuhaa eli jotain aivan kamalaa.

Muutama tuttavani on taas niin suurpiirteinen, että siihen saa varautua, että sukat joskus liimaantuu lattiaan tai puhtaan kaffekupin saa vain tiskaamalla sen itse. Mutta eipä siihen kuole, sukat voi pestä ja kaffenjuonti kaverin kanssa on itsepalvelun arvoista.

Kai musta itsestänikin on tullut rennompi iän myötä. Nuorena oioin maton hapsuja poikaystävän perästä ja siivosin joka vapaapäivä kaksiota suurella vimmalla. Nyt huomaa maailmassa olevan paljon tärkeämpiäkin asioita kuin yletön siivousvimma tai jjärjestyksen himo. Siistissä kodissa on kyllä mukava olla mutta stressiä ei kannata liikaa ottaa.

Vierailija
6/9 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta anoppini taas ihmettelee miksen siivoa ja käydessään aina yrittää jotain paikkaa alkaa puunaamaan.

Mielestäni meillä on normaali lapsiperheen koti, jossa kolme pientä lasta (kaikki alle 3,5v.) ja äiti ei jatkuvasti ole nipottamassa jokaisesta murusesta. Toki siivoan (välillä tuntuu, että jatkuvasti), mutta pyrin myös katsomaan osaa sotkua läpisormien ja käyttämään aikaani myös sellaiseen, mistä tulen oikeasti onnelliseksi (lukeminen, liikunta, leffat jne.).

Vierailija
7/9 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta anoppini taas ihmettelee miksen siivoa ja käydessään aina yrittää jotain paikkaa alkaa puunaamaan.

Mielestäni meillä on normaali lapsiperheen koti, jossa kolme pientä lasta (kaikki alle 3,5v.) ja äiti ei jatkuvasti ole nipottamassa jokaisesta murusesta. Toki siivoan (välillä tuntuu, että jatkuvasti), mutta pyrin myös katsomaan osaa sotkua läpisormien ja käyttämään aikaani myös sellaiseen, mistä tulen oikeasti onnelliseksi (lukeminen, liikunta, leffat jne.).

Vierailija
8/9 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä edes tunne ihmisiä, jotka noin suoraan moittivat toisten kotejen siisteyttä. Minkälaisia ihmisiä ne muuten on, puuttuvatko muiden ulkonäköön tai elämäntapoihin yleensä? En pidä tuollaisesta käytöksestä, ja jos joku minua alkaisi arvostella, olisi välit melko viileät jos ei tavat paranisi.

Siksi en hirveästi tykkää pitää yhteyttä kumpaankaan, ihan vain pakolliset.

Arvostelevat kyllä muutenkin mielellään tuntemattomiakin ihmisiä. Mm. julkisuuden henkilöistä pystyvät tekemään mielenterveysdiagnooseja yhden valokuvan perusteella (kun sillä on semmoinen ilme/vaate/kampaus) :D

Välillä oon miettinyt että onko kaikki vanhemmat naiset tuommoisia.

-ap

Vierailija
9/9 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi en hirveästi tykkää pitää yhteyttä kumpaankaan, ihan vain pakolliset. Arvostelevat kyllä muutenkin mielellään tuntemattomiakin ihmisiä. Mm. julkisuuden henkilöistä pystyvät tekemään mielenterveysdiagnooseja yhden valokuvan perusteella (kun sillä on semmoinen ilme/vaate/kampaus) :D Välillä oon miettinyt että onko kaikki vanhemmat naiset tuommoisia. -ap

Lähtökohtaisesti huonot ja ikävät piireteet yleensä pahenevat iän myötä. Meillä mun äitipuoli on fanaattinen siivooja, ja huomaan että itse protesnimaisesti passivoidun kaikesta järjestelystä kun hän on läsnä. Katselen sitten sivusta kun hän häärää meillä ja tuo tuliaiseksi huonetuoksuja ja muuta loukkaavaa.

Meillä on hyvin siisti (pesty ja pölytön) koti, mutta tavaroita lojuu siellä täällä, ja sekös häntä häiritsee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän