Pesettekö kouluikäisten lasten vaatteet ennen ekaa käyttöä?
Kommentit (12)
kaikki sisävaatteet ennen käyttöä, toppatakkeja tms. en pese. Vaatteet sisältävät erilaisia viimeistelyaineita ja osa väreistä myrkkyjäkin, ei niitä kaikkia tullista tutkittavaksi lähetetä. Niissä voi olla mitä tahansa eikä kyse ole siitä että ostaisinn halpaa markettitavaraa, merkkivaatteet tehdään samoissa maissa eikä siellä olla niin tarkkoja.
myös aikuisten vaatteet. Mies sai kerran koko vartalon peittävän nokkosihottuman uudesta, mustasta t-paidasta, jota ei oltu pesty ennen käyttöä. Sen jälkeen olen pessyt kaiken, ehkä nyt toppatakkeja lukuunottamatta.
Juurikin viimeistelyaineiden, väriaineiden yms. takia. Mies ei tuo omia uusiansa pyykkiin, enkä lähde niitä erikseen haeskelemaan.
kouluikäisiä lapsia, mutta pesisin kyllä, koska pesen omatkin vaatteet.
tietenkin.
Vaatteissa on väriainejäämiä ja vaikka mitä ylimääräistä. Tietenkin pesen ja ihmettelen miksi eivät kaikki pese.
Pesen kaikkien vaatteet, jotka koskevat ihoa. Itsekin olen saanut ainejäämistä kovan ihottuman. Se tosiaan muistutti että kaikenlaisia aineita niissä on. Sitä paitsi monet vaatteet haisevat pahalta ennen pesua.
Yököttää oikein, jos joutuu laittamaan suoraan kaupasta kannetun vaatteen päälle ilman pesua. Kankaissa kun on kaikenlaisia väriainejäämiä, homesuoja-aineita, pölyä ja paskaa kuljetuksesta ja säilytyksestä jne. Tietenkin pesen.
kaikki vaatteet; juurikin noiden viimeistelyainesydeemeitten takia ja sen takia, että kukaan vaan on hiplannut niitä siellä kaupassa paskasilla käsillään. Olen bakteerikammoinen.
Alusvaatteet pesen siitä huolimatta missä maassa tehtyjä. Muissa vaatteissa katson alkuperämaan, ja kun se 95% on Kiina/Korea/Bangladesh niin pesuun menee.
pesen kaikki, myös omat ja miehen. En kuitenkaan takkeja ym ulkovaatteita. Vaatteiden väriaineet ym sisältävät jopa syöpävaarallisia aineita joten siksi pesen. Jossain neuvottiin että ne pitäisi pestä kahteen kertaan ennen ensimmäistä käyttöä mutta sitä en kyllä tee.
että vaate on kivan ja siistin näköinen oikeastaan vain ennen ekaa pesua.
jota onostettu isompaa kokoa juuri siksi, että se kuitenkin kutistuu pesussa.