Oletteko ikinä pettäneet?
Kommentit (17)
Nainen, 38 v.
Milloin? kerroitko asiasta miehellesi ja oletteko edelleen yhdessä?
tai koskaan ei voi sanoa ei koskaan, mutta siltä nyt tuntuu. Minua on kyllä petetty.
Pakko sanoa vielä, kun tuota toista keskustelua on lukenut, jossa puhutaan siitä onko se keltään pois jos joku varatun kanssa vehtaa. Naurattaa kyllä, kun syytellään niin kovasti sitä naista, joka on varattuun sekaantunut ja arvostellaan tämän moraalia. Entäs sen petturimiehen moraali? Hänhän se on joka perheensä hajottaa. Ei tämä toinen nainen ole vastuussa kenenkään muun parisuhteesta. Kaikissa tapauksissa ei edes tiedä olevansa toinen. Silloinkin varmasti on tämän naisen vika, jos perhe hajoaa... heh. Itse olin ainakin petetyksi tulleena vihainen vain silloiselle miehelleni, en sille toiselle naiselle.
Koko pää ja ajatukset ovat ihan sekaisin ja tuntuu etten saa selvyyttä niihin. Miten kertoisin asiasta miehelleni vai kerronko ollenkaan?
Sinä olet tehnyt väärin joten sun pitää vaan kärsiä ne helvetin tulet jotka omatunto nyt antaa.
tosin joku teillä on parisuhteessa perseellään jos sun tuli edes mieleen mennä pettämään, känni on vain lieventävä seikka. Se ei poista sun vastuuta eikä sitä tosiasiaa että jotain on parisuhteessa pielessä.
Mutta et kerro.
Sinä olet tehnyt väärin joten sun pitää vaan kärsiä ne helvetin tulet jotka omatunto nyt antaa. tosin joku teillä on parisuhteessa perseellään jos sun tuli edes mieleen mennä pettämään, känni on vain lieventävä seikka. Se ei poista sun vastuuta eikä sitä tosiasiaa että jotain on parisuhteessa pielessä. Mutta et kerro.
Meillä on jonkun aikaa mennyt huonommin ja mieheni lähti pariksi kuukaudeksi toiseen kaupunkiin töidensä takia, joten sillä tavalla se kynnys mataleni.
Nainen, 38 v.
Milloin? kerroitko asiasta miehellesi ja oletteko edelleen yhdessä?
Itse asiassa olen pettänyt häntä jopa kaksi kertaa (siis kaksi eri meistä). Kivittävää vain!
Olemme siis edelleen yhdessä, asia toki vaivaa edelleen, vaivaa varmaan lopun ikää... Edellisestä, vikasta kerrasta on kulunut nyt noin 1½ vuotta. Minä olen päässyt asian "yli", toisaalta ajattelen nyt myöhemmin, että mieheni ei ole minulle se oikea, koska olen pystynyt noin tekemään. Enkä minä missään nimessä ole miehellini se oikea, hän ehdottomasti ansaitsisi kunnon kumppanin rinnalleen.
N38
Nyt monet sanovat, että älä koskaan sano "en koskaan", mutta minulle tämä kysymys on samaa luokkaa kuin vaikkapa "Oletko koskaan hakannut lastasi?". - No, en ole, enkä koskaan tule hakkaamaankaan.
Se, että rakkaan ihmisen fyysinen satuttaminen on maassamme kriminalisoitu mutta henkinen satuttaminen ei, on mielestäni väärin vaikka toki ymmärränkin asian monimutkaisuuden. Tiedän kuitenkin itse, kuinka paljon pettäminen sattuu, ja ne haavat kestivät vuosia parantua. En ikinä voisi tai haluaisi tehdä sellaista kenellekään, saati ihmiselle, jota rakastan ja kunnioitan (ja jos taas en rakastaisi tai kunnioittaisi omaa miestäni, en liitossa olisikaan; tämäkin on minulle itsestään selvä asia). Ja vaikka mies ei koskaan saisi tietää pettämisestä, MINÄ tietäisin. En ole enkä halua olla sellainen ihminen.
Minä en ole pettäjä, ihan samalla tavalla kuin en ole varas (en varastaisi kaupasta, vaikka en jäisikään kiinni), väkivaltainen (en hakkaisi ketään, vaikka en saisikaan siitä tuomiota), eläinrääkkääjä (en pahoinpitelisi koiraa, vaikka se ei voikaan siitä kenellekään kertoa) tms.
ei ole ollu tarvetta saan ihan yllinkyllin
2 kertaa, väitin että olimme vain suudelleet.
Se oli ihan sellainen hetken huuma -tyyppinen juttu, ei liity mitenkään siihen etteikö kotona olisi seksiä tarjolla, enkä myöskään haaveile oikeasta suhteesta tämän miehen kanssa.
En ole kertonut miehelleni.
N38
ja vielä saman miehen kanssa. Väliä suhteilla lähes 20v
pettänyt noin kuusi vuotta sitten. Mieheni tietää asiasta ja antoi anteeksi.
Olen pettänyt kaikissa suhteissani. Se on pakokeino ja se on valitettavasti myös pelastanut monta suhdetta hetkeksi.
Se on myös tapa ottaaa etäisyyttä onnettomaan suhteeseen. En ikinä ole kertonut. Se mitä toinen ei tiedä, ei voi myös satuttaa.
Siinä vaiheessa, kun seksisuhde silloisen mieheni kanssa oli jo päättynyt, mutta olimme vielä naimisissa lapsen takia.
Nyt olen vasta alkaneessa suhteessa naimisissa olevan miehen kanssa, joka samoin on naimisissa enää lasten takia. Elävät molemmat omaa elämäänsä ja miettivät milloin olisi hyvä hetki erota.
Nainen, 38 v.