Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaa kun ei pyydetty kummiksi :(

Vierailija
08.08.2011 |

Kyseessä siis erittäin läheisen ystävän 4. lapsi. He ovat meillä usein pitkiäkin aikoja ja olin tosissani kuvitellut, että hän pyytää minua lapsensa kummiksi. Mutta ei. Hän pyysikin erään paljon tuoreemman ystävänsä.

Nyt on aika masentunut olo.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ystäväni, ollaan tunnettu ykli 20v., sai aikoinaan kaksoset.

Ajattelin et oisin sentään jokiskinnkummiksi jommalle kummalle kelvannut. Eipä pyydetty.

Apu lasten hoidossa ja koirien ulkoilutuksessa kyllä kelpasi ja vuotuiset synttäri/joulu lahjat muksuille kelpaavat toki.

Kaikesta huolimatta pyysin hänet pari vuotta myöhemmin oman lapsemme kummiksi. Valintaani en ole katunut.

Minulla on yksi kummityttö,joka on jo teini-iässä.

Nyt minut on pyydetty tämän kummityttöni tulevan serkun kummiksi , Mikäs sen ihanampaa kuin olla serkusten kummi :D

Vierailija
2/30 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kaikilla lapsilla on eri kummit? meillä 4 lasta, ja kaikilla samat kummit

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäpäin tuollaista oikein harrastetaan? En ole koskaan kuullut moisesta, aina on kaikilla sukulaisten ja tuttujen lapsilla olleet eri kummit!

Vierailija
4/30 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
5/30 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäpäin tuollaista oikein harrastetaan? En ole koskaan kuullut moisesta, aina on kaikilla sukulaisten ja tuttujen lapsilla olleet eri kummit!

ja se tuntuu hemmetin omituiselta! Eivät kuulemma keksi muita kummeja..? Tällainen on minusta erittäin erikoista ja ihmettelen todella, jos on jossain päin yleistäkin.

Vierailija
6/30 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyl mullekin tuli surullinen olo, kun mua ei pyydetty läheisen ystävän lapsen kummiksi... Mutta siis tottakai se onkin heidän valintansa. Pettynyt saa kai silti olla.

Lapsuudenystäväni sai lapsen ja minua ei pyydetty kummiksi. Se kyllä sattui, ei sille voi mitään. Olimme ja olemme yhä läheisiä toisillemme, tämä henkilö on miehineen lapsemme kummi ja olimme aikoinaan puhuneet että tottakai olemme päittäin lapsiemme kummit. Vaan minulle ei sitten sitä kummikutsua kuitenkaan tullut. Ystävällä on toinen lapsi tulossa alkuvuodesta. Saa nähdä miten tällä kertaa käy. Ehkä pääsemmekin toiseen aaltoon mukaan? Sukulaisia eivät kuulemma valitse kummeiksi koska heillä on jo virallinen asema lapsen elämässä. Mielenkiintoista siis nähdä tiputetaanko minut neljän parhaimman ystävän ulkopuolelle. Kummeja kun valitsivat ekalla kerralla niin että sekä isän ja äidin ystäviä oli kaksi kummeina.

Ehkä nimenomaan eivät halua pyytää kummeja päikseen? Ehkä ajattelevat, että olette joka tapauksessa läheisiä siksi, että ovat jo teidän lapsen kummeja.

Vierailija
7/30 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse tiedän vain yhden ihmisen, joka on kummina siskonsa molemmille lapsille.

Kaikilla muilla omilla ja tuttavien lapsilla on omat, eri kumminsa.

Vierailija
8/30 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

et ole pakkokutsuttu ap, sinut on erikseen haluttu mukaan perheen tärkeään juhlaan, on kai sillä sinulle isompi merkitys kuin kummiudella? Olet koko perheelle tärkeä ja läheinen ihminen, eivät he sinua muuten olisi kutsuneet.

Vierailija
9/30 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on kummilapsia, mutta jos olen ihan rehellinen, niin en välttämätä haluaisi yhtään. tulee vaan paineita osallistua kaikkiin tilaisuuksiin ja kantaa lahjoja ja matkustaa kauas synttärijuhliin, vaikkei ois aikaa, halua tai rahaa.

Monesti se kummius on aika yksipuolista, eli kummi muistaa joka vuosi usein, mutta kummilapselta ei edes kuvaa tule tai korttia, koskaan.

Tokihan se on kumminlapsen vanhempien asia, mutta kun kaikki nekään ei enää vuosien jälkeen tunnu niin läheisiltä tai hyviltä ystäviltä-

Vierailija
10/30 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa hankkisit jotain sisältöä elämääsi, niin saisit ihan oikeita ongelmiakin.

Vierailija
11/30 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meitä on 4 naisen porukka, tehdään jotain pari krt vuodessa. Itse olen tuntenut kaikki 3 kaikkein pisimpään, olen siis tutustuttanut ekaks 2 keskenään ja sitten yhden vielä 5 v sitten ja nyt on kunnon porukka koossa.

1 on sinkku, joka on nyt kummankin naisen lapsen kummi ja ei pidä juuri minkäänlaista yhteyttä. Käy max 2 krt vuodessa katsomassa kummilapsiaan vaikka asutaan kaikki tosi lähellä toisiaan, toisen kummilapsen synttäreillä, täytti nyt 7, ei ole ollut kertaakaan, kun on aina ollut muuta menoa, esim on sopinut että menee siskolleen kylään.

Viime talvena syntyi yhdelle lapsi ja olin ihan varma että mut pyydetään kummiksi. Olemme tunteneet kuitenkin yli 20 v ja kuvittelin että olemme parhaita ystäviä, mutta ei. Lisäksi vanhemmat menivät naimisiin ristiäisissä eikä mua pyydetty kutsuttu edes häihin vaikka aikoinaan oli mun kaaso ja olin kutsuttuna esikoisen ristiäisiin.

Mua kyllä on pyydetty auttamaan kun mennään neuvolaan tai vastaavaan.

Oltiin tyttöporukalla terassilla alkukesästä kun tämä morsian kysyi kaikkien kuullen mua auttamaan neuvolareissulla ja samaan hätään pyysi mua auttaa koirankusettajaksi kun menevät mummolaan.

Mä olen tosi tyytyväinen kun muut oli paikalla ja kysyin mikä mä olen sulle ? En kelpaa ristiäisiin, en häihin eli en ole läheinen. Mutta kelpaan neuvolaan ja koiraa katsomaan. Mä autan, tietenkin, mutta vasta kun olet käynyt kaikki läheisemmät läpi, aloita vaikka siitä häävieraslistasta.

Olen tosi tyytyväinen että saimme keskusteltua asian muitten ollessa ympärillä vähän pehmentämässä sanoja ja ei asiasta tullut isompaa riitaa ja asia selvitettiin.

Mutta myöskään sen jälkeen multa ei ole pyydetty apua ja suoraan sanoen en ole kaivannutkaan.

Ihan hyvä että tehdään selväksi tälläisillä asioilla minkä arvoinen toinen on.

Vierailija
12/30 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa hankkisit jotain sisältöä elämääsi, niin saisit ihan oikeita ongelmiakin.

kans mietin että ihanko oikeasti aikuiset ihmiset miettii tällasta?! Mitä ihmeen merkitystä on jollain kummeilla/kummilapsilla?

Vierailija
13/30 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin mukana häitten suunnittelussa, multa pyydettiin n 10 h työapua, jonka mielellään tein.

Häät eivät olleet isot, mutta sukulaisia oli vain muutama. Valtaosa oli ystäviä, johon määrään minä en kuulunut. Mutta ilmaisen avun tekemiseen kelpaan.

Vierailija
14/30 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on jo monta kummilasta. On ajateltu, etten jaksa ja ehdi viettää aikaa uusien kummilasten kanssa.

Entäs ap, onko sinulla jo monta kummilasta?

Onko ystäväsi rahanahne? Oletko köyhä?

Vierailija
15/30 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meitä on 4 naisen porukka, tehdään jotain pari krt vuodessa. Itse olen tuntenut kaikki 3 kaikkein pisimpään, olen siis tutustuttanut ekaks 2 keskenään ja sitten yhden vielä 5 v sitten ja nyt on kunnon porukka koossa.

1 on sinkku, joka on nyt kummankin naisen lapsen kummi ja ei pidä juuri minkäänlaista yhteyttä. Käy max 2 krt vuodessa katsomassa kummilapsiaan vaikka asutaan kaikki tosi lähellä toisiaan, toisen kummilapsen synttäreillä, täytti nyt 7, ei ole ollut kertaakaan, kun on aina ollut muuta menoa, esim on sopinut että menee siskolleen kylään.

Viime talvena syntyi yhdelle lapsi ja olin ihan varma että mut pyydetään kummiksi. Olemme tunteneet kuitenkin yli 20 v ja kuvittelin että olemme parhaita ystäviä, mutta ei. Lisäksi vanhemmat menivät naimisiin ristiäisissä eikä mua pyydetty kutsuttu edes häihin vaikka aikoinaan oli mun kaaso ja olin kutsuttuna esikoisen ristiäisiin.

Mua kyllä on pyydetty auttamaan kun mennään neuvolaan tai vastaavaan.

Oltiin tyttöporukalla terassilla alkukesästä kun tämä morsian kysyi kaikkien kuullen mua auttamaan neuvolareissulla ja samaan hätään pyysi mua auttaa koirankusettajaksi kun menevät mummolaan.

Mä olen tosi tyytyväinen kun muut oli paikalla ja kysyin mikä mä olen sulle ? En kelpaa ristiäisiin, en häihin eli en ole läheinen. Mutta kelpaan neuvolaan ja koiraa katsomaan. Mä autan, tietenkin, mutta vasta kun olet käynyt kaikki läheisemmät läpi, aloita vaikka siitä häävieraslistasta.

Olen tosi tyytyväinen että saimme keskusteltua asian muitten ollessa ympärillä vähän pehmentämässä sanoja ja ei asiasta tullut isompaa riitaa ja asia selvitettiin.

Mutta myöskään sen jälkeen multa ei ole pyydetty apua ja suoraan sanoen en ole kaivannutkaan.

Ihan hyvä että tehdään selväksi tälläisillä asioilla minkä arvoinen toinen on.

Vierailija
16/30 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin tulevani pyydetyksi, mutta toisin kävi. Nyt lapsi on 5-vuotias ja vuosi vuodelta se kummiksi pyydetty pitää vähemmän ja vähemmän yhteyttä. Minusta on mukavaa, että minä olen perheelle ja lapselle tärkeä ja menossa mukana, olen siis ko. lapselle varmasti tuhat kertaa merkittävämpi kuin se paperiin merkitty kummi. Väliäkös tuolla, että kenen nimi jossain paperissa seisoo, tärkeämpää olla ihan oikeasti läsnä sille toiselle ihmiselle.

Vierailija
17/30 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä jätän vain menemättä. Itkettäisi kuitenkin.

ap

Vierailija
18/30 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun et tiedä mitä kaikkea siellä on taustalla. Plus että hormonihuuruissa saattaa mokailla ja pahasti, eli älä nyt tuollaisen takia käräytä teidän välistänne suhdetta. Mene mukaan ja jos tulee itku, niin soperrat vaan että "on niin ihana vauva".

Vierailija
19/30 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
20/30 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saanut kutsun ristiäisiin? Vai oletko vaan kuvitellut, että sut kutsutaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän