Yök, näittekö äsken Karavaanarit-ohjelmassa, kun lapset
tunki pallomeressä palloja housuihinsa???? Yök, siis ihan kalsarin sisään.
Kiva mennä seuraavien sinne samoihin palloihin. ja vanhemmat vaan akttelee vieressä...
Ihan sitten lopuksi äiti kyselee pojaltaan, että mitäs luulet, miltä seuraavasta tuntuu koskea samoihin palloihin.
Voi olla, että minä olisin hieman enemmän reagoinut, jos minun lapseni olisivat yhtä typerän idean saaneet päähänsä!!
Kommentit (58)
koko lapsuuden, nuoruuden ja varhaisen aikuisiän olin painoindeksin mukaan alipainoinen. Äitini vahti painoaan tarkasti, kävi päivittäin puntarilla ja jos oli 100g tullut lisää niin heti sanoi laihduttavansa. Oli itse (ja on edelleen alipainoinen). Korosti terveyttä, rasvattomuutta, pieniä annoskokoja, ei rasvaa eikä sokeria. Minulle sanoi useampaan otteeseen murrosiässä, että kannattaisi laihduttaa muutama kilo niin olisin nätimpi (ja olin tuolloin 170cm/50kg).
Kotoa muuton jälkeen ja vuosien kuluessa olen tuplannut painoni. Pääsyynä pidän äitini kommentteja. Kannattaa todella varoa, miten painosta, syömisestä ja ruuasta puhuu lapselle - niillä (harmittomiksi aiotuilla) puheilla saattaa olla loppuelämän vaikutukset :(
koko lapsuuden, nuoruuden ja varhaisen aikuisiän olin painoindeksin mukaan alipainoinen. Äitini vahti painoaan tarkasti, kävi päivittäin puntarilla ja jos oli 100g tullut lisää niin heti sanoi laihduttavansa. Oli itse (ja on edelleen alipainoinen). Korosti terveyttä, rasvattomuutta, pieniä annoskokoja, ei rasvaa eikä sokeria. Minulle sanoi useampaan otteeseen murrosiässä, että kannattaisi laihduttaa muutama kilo niin olisin nätimpi (ja olin tuolloin 170cm/50kg).
Kotoa muuton jälkeen ja vuosien kuluessa olen tuplannut painoni. Pääsyynä pidän äitini kommentteja. Kannattaa todella varoa, miten painosta, syömisestä ja ruuasta puhuu lapselle - niillä (harmittomiksi aiotuilla) puheilla saattaa olla loppuelämän vaikutukset :(
Äidille lihavuus oli kirosana. Nälvi minua päivittäin. Aloin laihduttamaan, ja lopulta jouduin osastolle. Pistää vihaksi nämä ketjut. Toivottavasti kyseinen perhe ei löydä tätä ketjua.
Enpä katsonut ohjelmaa, mutta helkkarin itsekäs perhe, jos oikeasti vanhemmat eivät välitä kuin että omilla hemmotelluilla pilalle syötetyillä pahantekijöillä on hauskaa!!!
Siellä on kuvaaja pyörinyt monta tuntia useana päivänä perheen kanssa ja tv:ssä näytetään yhteensä joitakin minuutteja. Tottakai noihin minuutteihin valitaan kaikkein "herkullisimmat" eli räikeimmät asiat. Mua inhottaa ohjelman tekijöiden leikkaustyö ja pojan alleviivaaminen ylipainoiseksi - poika oli ainoa jota kuvattiin kunnolla uikkareissa eli ylimääräset kilot näkyy helposti ja syömisistä näytettiin vain pojan annokset ja innostus..aika yksipuolista ja leimaavaa! Ihan sama varmasti tapahtunut lasten ja vanhempien suhteissa ja kurinpidossa. Sitä paitsi kuka jaksaa käyttää lomansa vain ei sanaan?! (toki pallomeren pallot ei kuulu alyshousuihin ja jos oma lapsi olisi huomaamatta niin tehnyt ja saisin kiinni pallot housuissa lähdettäs niitä palloja pesemään yhteistuumin siltä istumalta). Mutta pointti oli et ajatelkaa nyt vähän edes kriittisesti..
se, että sen pullean pojan syömisiä ja huonoa käytöstä kuvattiin niin paljon. Lapsi teki varmasti paljon muutakin. Muita lapsia ei juuri kuvattukaan, olivat ilmeisesti liian tylsiä ja antoivat liian vähän puheenaiheita (vähemmän mainosta ohjelmalle).
Siitähän tuossa on kyse, mitä katsojille halutaan näyttää. Kenestä tahansa voidaan tuommoisissa ohjelmissa tehdä 'hankala tyyppi', 'kiva kaveri', 'lepsu vanhempi', 'tiukkis vanhempi' ...tai jotain muuta.
Sitä kyllä ihmettelin kun lapset olivat irrallaan ajon aikana :(
minäkin osaan sanoa, että on tosi typerää ja ilkeää haukkua lasta läskiksi.
eikä siitä olekaan kyse. Vaan siitä, että on huvittavaa miten aikuinen ihminen joka ei selkeästi tiedä alasta yhtään mitään viitsii teeskennellä olevansa psykologi.
upeaa ja hienoa käytöstä aikuiselta haukkua lasta läskiksi? Niinkö? Oletko mt-ongelmainen??
suoraan sanomisella ja hyvillä käytöstavoilla. Minäminäminähän vain sanoo asiat suoraan.
lapsia läskeiksi ja ovat olevinaan niin paljon parempia kuin ko. "juntti"perhe? Just joo itsellenne. Menkää vielä sanomaan sille pojalle päin naamaa.
tosiasian kertominen on mielestäsi haukkumista niin sitten se on.
Sanoisin sen päin naamaa hieman kiertoteitse -ystävällisemmin.
Suurin moka on syöttää häntä edelleen ja puhua "lihaksista". Se tappaa hänet aikuisena kymmeniä vuosia ennen aikojaan.
Ymmärrättekö? Tappaa.
Yleensä jo pienille lapsille on tapana opettaa ettei toisten ulkonäköä saa kommentoida.
Esim. bussissa ei ihmetellä isoon ääneen miksi sedällä on niin iso ja punainen nenä, tai nuorella miehellä suupieli roikkuu kummallisesti, tai teinitytöllä on huomattavan suuret rinnat. Semmoinen on epäkohteliasta ja pahoittaa ko. henkilöiden mielen.
Kyllä he nämä tosiasiat tietävät, mutta eivät halua kuulla kommentteja ikävistä piirteistään.
Itse en olisi vanhempana hyväksynyt, että vanhimmista pojasta on leikattu ohjelmaan tuommoisia pätkiä. Mielestäni ohjelma näytti hänestä vain huonot puolet; kuinka hän veti yksin jättipizzan, ison jäätelöannoksen ja uimassakin kuvattiin vain hänen nousuaan pois altaasta. Kaikki näkevät, että poika on ylipainoinen ja minusta ohjelma vain mässäili asialla.
elää niin juntisti, että 10 min oon katsonut ko. ohjelmaa.
ei niiltä lapsilta voi sen enempää odottaa fiksua toimintaa, kun aikuisetkin niin JUNTTEJA
elää niin juntisti, että 10 min oon katsonut ko. ohjelmaa. ei niiltä lapsilta voi sen enempää odottaa fiksua toimintaa, kun aikuisetkin niin JUNTTEJA
vanhemmilla IHAN ollut kurinpito hallussa...
pallomerihän on takuupaikka saada oksennustauti tai flunssa, kihomatoja jne. Niitä palloja ei todellakaan pestä usein ja housut ovat aika mieto paikka, missä ne pallot välillä seikkailevat (vrt. oksennus, uloste, suu jne)
pallomerihän on takuupaikka saada oksennustauti tai flunssa, kihomatoja jne. Niitä palloja ei todellakaan pestä usein ja housut ovat aika mieto paikka, missä ne pallot välillä seikkailevat (vrt. oksennus, uloste, suu jne)
Tottakai lapsilta valuu räkää ja kuolaa ja yms. Mutta uutta oli se, että jotkut tunkevat housuihinsa niitä palloja ja vielä vanhempien hymistellessä vieressä.
-ap
Muutenkin käyttäytyivät aika mahdottomasti... Ihan ei ollut vanhemmilla kuri kohdallaan, vaikka ollaan lomalla niin ei sikailua tarvitse sallia.
lapsia läskeiksi ja ovat olevinaan niin paljon parempia kuin ko. "juntti"perhe? Just joo itsellenne. Menkää vielä sanomaan sille pojalle päin naamaa.
jos pullea alakouluikäinen vetäisee kolmen täytteen perhepizzan yksin.
tosiasian kertominen on mielestäsi haukkumista niin sitten se on.
Sanoisin sen päin naamaa hieman kiertoteitse -ystävällisemmin.
Suurin moka on syöttää häntä edelleen ja puhua "lihaksista". Se tappaa hänet aikuisena kymmeniä vuosia ennen aikojaan.
Ymmärrättekö? Tappaa.
kunnianloukkaussyytteen.