Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko maksatte lapsenvahdille?

Vierailija
08.08.2011 |

Mikä olisi sopiva tuntitaksa, kun 18-vuotias lukiolainen hoitaa 1-vuotiasta satunnaisesti muutaman tunnin kerrallaan.

Välillä tarvitsen hoitajaa etätöiden takia niin, että olen itse kotona, välillä taas jumpan ym. ajaksi. Ei ole mitään ajatusta, mitä tuollaisesta maksetaan.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 e tuntipalkan ehdottaja taisi olla provo! Niinkuin kukaan menisi esim kahdeksi tunniksi hoitamaan räkänokkaa saadakseen 4 euroa :D

Lisäksi. 10 e tuntipalkka on ihan tavallinen kouluttamattamattoman ihmisen palkka. Joten jos olet valinnut huonopalkkaisen alan, josta maksetaan saman verran kuin kouluttamattomalle ihmiselle, niin syytä vain itseäsi.

Vierailija
42/52 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka helvetti jaksaa alkaa jonkun tunnin jumpassa käynnin takia kirjottamaan kuitteja, ennakonpidätyksiä ja eläkeotteita. Johan siinä menee kauemmin kuin itse jumpassa käynnissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka helvetti jaksaa alkaa jonkun tunnin jumpassa käynnin takia kirjottamaan kuitteja, ennakonpidätyksiä ja eläkeotteita. Johan siinä menee kauemmin kuin itse jumpassa käynnissä.

Kuittipohjia voi tulostaa valmiiksi esim. MLL:n lastenhoitopalvelun nettisivuilta. Kun pohja on valmiina, menee sen täyttämiseen alle puoli minuuttia. Eläkemaksun (jota ei siis edes tarvitse maksaa, jos hoitaja on alle 18-vuotias tai jos samalle hoitajalle maksettu palkka jää kuukauden aikana alle 54,08 euron) hoitamiseen netissä menee noin 2 minuuttia.

Muita maksuja ei tarvitsekaan normaalisti hoitaa. Sotuista ja ennakonpidätyksistä ei tarvitse huolehtia, jos samalle lastenhoitajalle maksettavat palkat jäävät alle 1500 euron vuodessa. Tapaturmavakuutus pitää ottaa, jos käyttää lastenhoitajaa yli 12 päivänä vuodessa. Senkin voi ottaa netissä koko vuodeksi kaikille perheen hoitajille muutamassa minuutissa.

Vierailija
44/52 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 euroa tunti, sunnuntaisin tupla.

Vierailija
45/52 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

LASTENHOIDON HINTA MLL

Perheelle 8,20 €/h

puolen tunnin tarkkuudella,

minimiveloitus 16,40€.

Sunnuntai hinta 16,40€/h.

Siinä suuntaa hinnoille.

Vierailija
46/52 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksamme siis 10 euroa tunti, sunnuntaisin 20 euroa. Olemme pienipalkkaisia- minä itse asiassa hoitovapaalla- mutta koemme, että lapsemme hoito on arvokkainta työtä maailmassa ja todellakin maksamme edes tuon verran siitä, että hyvä, luotettava hoitaja tulee meille ja motivoituneena touhuaa lapsemme kanssa. Meillä ei ole tukiverkkoja mutta kolme ihanaa hoitajaa, jotka tulevat aina, kun pyydämme. Tuskin tulisivat parilla eurolla!

Vierailija
47/52 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme, että lapsiperheissä voidaan huonosti, kun tukiverkottomat perheet joutuvat maksamaan lapsenlikoille puhtaana kympin tunti. Jos ne typyt menisi oikeisiin töihin (esim siivoomaan tai kaupankassalle) saisivat max 2/3 tuosta. Helppoa liksaa. Ei ihme, ettei nuorille nykyaikana kelpaa mikään. :(

Maksamme 10 euroa per tunti, tarvittaessa myös taksikyydin kotiin. Samat tytöt ovat pysyneet jo useamman vuoden, tulevat (1- 2 x/ kk) aina sovitusti ja ovat todella sydämellisiä.

Rahalla taitaa saada laatua, ikävä kyllä.

Vierailija
48/52 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyykö muilta mielipiteitä/kokemusta?

Vierailija
49/52 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpäin maksetaan 10-20 euroa kerralta. Tietysti siihen suhtautetaan se mitä lapsenvahti joutuu tekemään. (esim. jos vahti laittaa lapsille ruoan niin palkka on parempi.)

Vierailija
50/52 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 euroa tunnilta, pyöristys ylöspäin sopivaan summaan. Yleensä aika 4-5 tuntia kerralla.

Vierailija
51/52 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on koulutettu lastenhoitaja sekä lähihoitaja. On työskennellyt päiväkodissa 10 vuotta sekä hoitanut myös paljon erityislapsia. Hän tekee sivubisneksenä iltaisin ja viikonloppuisin lastenhoitokeikkoja ja saa VAIN 10 euroa/tunti.

Minusta se on aivan liian vähän ja itse en todellakaan maksaisi opiskelijalle, kouluttamattomalle, kokemattomalle 10 euroa tunti.

Aikoinaan itse sain 10 MARKKAA tunti ja kun euroihin päästiin, niin 5 euroa tunti. Moni ihminen tienaa normiduunista 8-10 euroa tunti, joten pimeänä maksettu lastenhoitopalkka pitäisi olla vähemmän, koska siitä ei mene veroja ym... vaan hoitaja saa kaiken itselleen.

Vierailija
52/52 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että 10 euroa/tunti.