Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Odottaako joku jälkitarkastusta ennen seksin

Vierailija
08.08.2011 |

aloittamista? Minä luulin, että sitä odotetaan lähinnä ennen jotain juoksulenkkejä.

Meillä on seksistä pidetty synnytyksen aikaan vaan joku parin viikon tauko, kun vuoto on pahimmillaan, tosin silloin kun oltiin nuoria, varmaan tehtiin jotain käsijuttuja jo ennenkin..

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan synnytyksen jälkeen meni ehkä 4kk ennen seksin aloittamista. Tokan jälkeen ehkä saman verran. Nyt kolmas lapsi on 1,5v ja viimeisestä seksikerrasta on kohta kaksi vuotta. Ei vain huvita... :(

Vierailija
2/15 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kropallaan tehdä, mitä lystää. Ei siihen mitään lääkärin lupaa tarvita. Fakta kuitenkin on, että harvan paikat siinä vaiheessa vielä kestävät petipuuhia miehen kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta toisessa ketjussa joku sanoi, että aloittivat seksin jopa ennen jälkitarkastusta, ja jäin miettimään, että miten jälkitarkastus tähän liittyy, ja ajatteleeko joku, että sitä pitäisi odottaa.

ap

Vierailija
4/15 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyypä tunnustaa, että odotettiin. Ihan jo senkin takia, että repesin kuin neljäntuulenlakki ja tikkejä oli paljon. Ihan rehellisesti ei käynyt yhdyntä mielessäkään ennen jälkitarkastusta, kun istumaankaan ei vielä siinä vaiheessa pystynyt kunnolla.

Synnytykset ja ihmiset on erilaisia.

Vierailija
5/15 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin viisi viikkoa, joten on siinä kerenny jo jälkitarkastuskin mennä ennen kun päästiin hommiin.

Vierailija
6/15 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se aika on sitten rauhoitettu vauvalle ja omille yöunille. Eikä kyllä olis ollut halujakaan.

Vierailija
7/15 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuu olevan monella luulo että seksiä _ei saa_ harrastaa ennen jälkitarkastusta. Tosiasia kuitenkin on että läkärit toivoisivat ihmisten ainakin kokeilevan seksiä ennen jälkitarkastusta, jotta osaavat sitten sanoa jos jotain on omasta mielestä vialla. Meillä seksiä (yhdyntä) on ollut pari viikkoa synnytyksistä (4kpl) ja käsihommeleita aiemminkin.

Vierailija
8/15 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei olisi hyvä harrastaa seksiä ennen jälkitarkastusta. Miehen tarpeista kyllä pidin huolen muulla tapaa. Vaikka olisi tehnyt mielikin itse yhdyntää en siihen oikein kyennyt, kun vuodin verta ihan jälkitarkastukseen asti. Tämän takia kävinkin sitten ihan gynenpkl..

Mutta toisaalta en näe mitään syytä olla yhtymättä jos itsestä tuntuu oikealta. Minua se jatkuva verenvuoto häiritsi ja ahdisti.

Vierailija
9/15 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin lantionpohjatreenit geishakuulilla jo reilu viikko synnytyksestä. Joten ei se iso askel ollut aloittaa sitten petipuuhatkin..

Vierailija
10/15 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

seksiä on harrastettu kun kivut on sen sallineet.

Vierailija
11/15 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette varmaan suht nuoria äitejä. Itse olin niin puhki yövalvomisista että seksi ei olis voinnu vähempää kiinnostaa eikä kiinnostanut pahemmin koko lapsen ensimmäisen elinvuoden ajan.

Vierailija
12/15 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on hellyyttä ja seksiä ollut heti synnytyksen jälkeen. Minulla on ollut kaksi normaalia synnytystä. Varsinaista yhdyntää kokeiltiin ensimmäisen synnytyksen jälkeen kolmen viikon kohdalla ja toisen jälkeen kahden viikon kohdalla. Mielestäni seksi on vain parantunut synnytysten jälkeen.

Vierailija
13/15 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuori, 24, mutta on saanut lapsia vanhempanakin. Eikä enää keski-ikäisenä ole yhtä aktiivinen kuin oli nuorena.

Enemmänkin tuota mietin nimenomaan periaatteellisella tasolla, eli pitääkö jonkun mielestä odottaa jälkitarkastukseen, en sitä, onko jonkun mielestä normaalia haluta seksiä heti synnytyksen jälkeen.

ap

Vierailija
14/15 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta toisessa ketjussa joku sanoi, että aloittivat seksin jopa ennen jälkitarkastusta, ja jäin miettimään, että miten jälkitarkastus tähän liittyy, ja ajatteleeko joku, että sitä pitäisi odottaa.

ap

Suositus on se että niin pitkään kun on jälkivuotoa ja mielellään vasta jälkitarkastuksen jälkeen seksiä.

Tulehdusriskit on sen verran korkealla parikin kuukautta synnytyksen jälkeen, varsinkin jos paikat on revenneet jne.

No, voin kerto kokemuksella harrastettiin seksiä sen jälkeen kun jälkivuoto loppui ja seurauksena tulehtui kohtu ja emätin miltei kokonaisuudessaan.. Lääkäri sanoi että pitää olla oikeasti varovainen noiden juttujen kanssa synnytyksen jälkeen koska limakalvot tarvitsevat aikaa palautua synnytyksestä ja muista muutoksista..

Itse en kyllä pysty seksiin (siis itse aktiin) menkkojenkaan aikana joten ihmettelen kovasti miten jotkut voivat sitä harrastaa jälkivuodon aikaan.

Vierailija
15/15 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun mulle nimenomaa kätilö sanoi ett jälkivuodon aikana ja ennen jälkitarkastusta voi kyllä olla yhdynnässä jos vain äidistä siltä tuntuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi