Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kohta se talouslama sitten iskee ja kunnolla,huolettaako muita?

Vierailija
08.08.2011 |

Nyt alkaa kyllä pelottamaan mitä tämä tuo tullessaan ihmisille :( Työttömyyttä,köyhyyttä jne jne

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja asuntovelallinen.

Ja vielä kahden lapsen yh.

Tuskin muhun vaikuttaa enää mikään lama, kun mulla ollut lamaa jo 6 vuotta.

Vierailija
2/13 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan vähän keinuttavat venettä ja uhkailevat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

murehtia etukäteen semmoisista asioista joihin en pysty vaikuttamaan. Lama tulee tai on tulematta riippumatta siitä mitä teen.

Sillä tavalla olen kuitenkin varautunut, että hankin itselleni opiskelupaikan. Ainakin saan synennettyä osaamistani ja sillä tavalla parannettua asemaani työmarkkinoilla.

Nyt teen pätkätöitä, ja olenkin niitä ensimmäisiä joihin mahdollinen talouslama iskee.

Vierailija
4/13 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen hoitovapaalla ja mies työttömänä. asuntomme on puoliksi maksettu joten uskon että jos lama iskee, se ei enää tunnu missään.

Vierailija
5/13 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niin pienet menot että niihin ei lama pääse iskemään.

Mennään täällä ruohonjuuritasolla jo muutenkin eikä mitään pilvilinnoja tavoitellakaan.

Vierailija
6/13 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niin pienet menot että niihin ei lama pääse iskemään.

Mennään täällä ruohonjuuritasolla jo muutenkin eikä mitään pilvilinnoja tavoitellakaan.

Ja johan olen jo kaksi lamaa kerennyt kokemaan eikä kumpikaan ole meikäläiseen vaikuttanut mitenkään.

Vierailija
7/13 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tilannetta seurattuani on alkanut mietityttämään mihin tämä lopulta johtaa..euron aika on ainakin nyt selvästi ohi.Ainut järkevä maa on ollut liittoutumaton Sveitsi ja sen huomaakin frangin vahvistumisesta.Olen itse hoitoalalla ja töitä on varmasti jatkossakin,kaikilla tuskin on näin hyvin asiat..ap

Vierailija
8/13 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan oltu aika kädestä suuhun eläviä pienituloisia.

Kun bensan ja sähkön hinta tulee yli kymmenkertaistumaan ja valtiot kaatumaan talousongelmiinsa.

jätetään kesämökki ostamatta nyt juuri sen vuoksi ettei tulevatsa tiedä.

Jatkossa omavaraisuus on ainoa keino selvitä, joten puutarhanhoito olis syytä opetella minunkin.

Vierailija
9/13 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

edellinen taantumakin vaikutti, kun mies irtisanottiin varmasta ja vakaasta työpaikasta. Onneksi on löytänt uuden työpaikan, mutta koska mikään ei ole enää varmaa... Se kunnon lama koetteli minua koululaisena ja opiskelijana. Koulujen tilanne ei ole noista ajoista parantunut ja jos ja KUN säästöjä haetaan, omat koululaiseni ovat tulilinjalla. Opetuksen taso laskee, kun ryhmäkoot isonee entisestään. Terveydenhuolto on jo nyt retuperällä ja siitäkin säästetään ihan varmasti. Samoin sosiaalietuudet.

Bensan ja sähkön hinta tulee nousemaan, ruoka nousee koko ajan. Vaatteiden hinnat nousee, kun puuvillan, sähkön ja veden hinta nousee. Vaikka työpaikat säilyisivätkin, niin leveän elämän aika on ohi.

Ens kesäsä mun pihalle nousee oma kasvimaa. Kasvihuonekin on harkinnassa. Marjoja poimitaan pakasteeseen jo nyt. Ompelutaidon ajattelin elvyttää.

Vierailija
10/13 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole edes ollenkaan varma, tuleeko sitä lamaa tälläkään kertaa. Mutta vaikka tulisikin, niin meillä on asiat sillä tavalla vakaasti, että selvitään kyllä joka tapauksessa. Ammattitaitoa riittää ja sen verran omaisuutta sillä tavalla sijoitettuna, että sen katoaminen vaatisi vähintään diktatuurivallankumouksen.

Mutta tottakai lama silti vaikuttaa. Yleinen ilmapiiri muuttuu suvaitsemattomammaksi kun ihmiset taistelevat selviämisestään. RIkollisuus -sekä talous- että väkivalta- - lisääntyy. Onnettomia ihmisiä on entistä enemmän, ja se tuntuu esimerkiksi koululuokissa ilmapiiriongelmina, vaikka rehellisesti sanotuna ne konkreettiset säästöt tuskin tulevat tuntumaan missään - koulussa eletään jo käytännössä ilman rahaa. Samoin sairaanhoidossa tulee tuntumaan ongelmia, ja esim meidän lapsen erikoissairaanhoidon asioita ei oikein voi hoitaa yksityisellä, vaikka muuten yksityisiä aljon käytetäänkin.

Vierailija
11/13 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vakityössä alalla, jossa pulaa työntekijöistä. Minä työttömänä kotona. Miehen palkalla + minun työttömyystuella eletään ihan hyvin.

Vierailija
12/13 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin kuin jäätiköiden sulaminen etc.

Mutta nyt pinnalla on naperon pk-harjoittelu. Pk:n aloittaminen on kyllä huolistani suurin tällä hetkellä.

Mutta kyllä huolestuttaa. Tästä eivät suomalaisetkaan selviä kuivin saappain.

Vierailija
13/13 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska minun huolestumisellani ei lama pysy poissa, mutta saanpahan itselleni pahan mielen.

Meillä ollaan säästetty kaikesta jo vuosia, joten enää voi pihistää mistään muusta kuin lasten ruuasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan