Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

OPET: oletko saanut jo lukkarisi?

Vierailija
08.08.2011 |

Millainen on, onko hyppyjä, tms.

Kerro myös aineesi ja opetusvelvollisuutesi. :)

T. aineenope, joka ei ole saanut lukkariaan, vaikka koulu alkaa jo maanantaina... :((( Vaikea varailla hammaslääkäriaikoja, yms.kun ei yhtään tiedä, monelta pääsee seuraavan 3 kkn aikana...(jaksosysteemi ja paljon yleensä klo 16 päiviä...)

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä kai sinne haluaa tulla.

Ja hei, kun on useampi lapsi, tietkö että niitä iltoja on meillä vanhemmillakin useita...

Miten kunnallisten palvelujen puute on yhtään sen hassumpaa ja surullisempaa on kunnan työntekijälle??

Vierailija
22/67 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun luokkahuoneesta joku 10 metrin matka! Siis näen hammaslääkärin ja hoitajan lähes joka päivä mutta heidän tuoliinsa en pääse.

Hienoa, että haluat käydä vanhempainilloissa, mutta taisit silti missata pointtini. Eihän sun ole pakko sinne iltaan mennä, jos vaikka pienten lastesi hoitojärjestelyt menee vaikeaksi. Mutta open on pakko, ja open on pakko olla siellä koko ilta, ei voi vain kiittää ja lähteä kesken niin kuin hankalissa hoitotilanteissa vanhemmat voi tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli minun pitäisi olla jotenkin helvetin paljon tyytyväisempi, kun maksan tuplasti enemmän veroja ja minulla on sinne pitempi matka - enkä silti ole koskaan päässyt kunnalliseen hammashuoltoon. Eikä päässyt nyt lapsenikaan edes hampaidenoiontaan. Kumma, kun ei yhtään tunnu siltä. Minusta edes lasten hammashoito pitäisi tulla kunnalliselta puolelta.

Niin, minä oletan että niissä illoissa käsitellään oleellisia asioita. Ja ainakin meidän koulussa vedotaan koko vuosi, että asia on kerrottu vanhempainillassa.

Ja minä teen oikeasti hektistä ja vaativaa työtä, jossa olen joutunut venyttämään työnantajan kärsivällisyyttä astmalapseni takia. En ihan jaksaisi venyttää sitä myös van siksi, että kunnallisella puolella ei osata palvella asiakkaita.

Vierailija
24/67 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ope ei osaa palvella asiakkaita, koska on niin ilkeä, että pitää rehtorin ilmoittaman vanhempainillan ja aiheuttaa kiireistä ja hektistä työtä tekeville vanhemmille paineita :) Kaikenkukkuraksi kävi ilmi, ettei opekaan saa kunnallista hammashoitoa ja se närästää nyt vanhempaa, koska ?

voi voi :)

Vierailija
25/67 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä minä puhuin juuri sinusta? Ja missä minä sanoin, että se vanhempainillan pitäminen jotenkin aiheuttaa paineita??? Oletko ihan lukutaidoton?

Kaiken kukkura ei ole yhdyssana, kysymysmerkin edessä ei saa olla väliä... Oletko myös kirjoitustaidoton?

Vierailija
26/67 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokainen aikaansa seuraava ope tietää, että vanhemmat ovat maailman napoja ja me opet vain vaivaisia pikkupalvelijoita =)

Vierailija
27/67 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko tämä ketju alkoikin siitä, että opettajat ruikuttavat saamaansa palvelua.

Että esimerkiksi juuri heidän pitää päästä ennemmin hammashuoltoon kuin muiden ja että kello 16 loppuva työpäivä on pitkä ja ihan kolme kokousta on vuodessa jne. jne. jne. jne. jne. jne.

Vierailija
28/67 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahden viikon sisään tarkoittaa ehkä hieman eri asiaa kuin "kolme kokousta vuodessa".

Miksi muuten monilla aloilla työvuorolistat halutaan kolme viikkoa etukäteen eikä sitä kukaan ihmettele, mutta opettajan ei kuuluisi saada tietää edes huomispäivästä?

Vierailija
29/67 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se nyt jumalauta ihan kamalaa.

Kolme kokousta ennalta tiedetyn kahden viikon aikana on veretseisauttava kamaluus!

Että ennalta ei voi esimerkiksi varautua niin, että noille kahdelle viikolle ei vain sovi mitään.

HOITAA NE ASIAT ESIMERKIKSI SEN 2,5 KUUKAUDEN AIKANA, JOLLOIN NOSTAA PALKKAA TEKEMÄTTÄ MITÄÄN!

Tai sitten niiden kahden viikon jälkeen, kun alkaa taas päästä kotiin aikaisemmin kuin muut palkansaajat!

Vuorotyötä tekevät tarvitsevat ne listat mm. päivähoitoon. Ope voi kyllä varautua puolisoineen siihen, että se oma nuppunen on nuo illat sen toisen vanhempansa kanssa.

Ja juu, jos nyt se nuppusen isäkin sattuu olemaan opettaja ja kiinni ne samat illat, niin voisiko ajatella, että opettaja toimisi niinkuin muutkin kuolevaiset ja sopisi sen iltahoidon kaveriperheen kanssa. Esimerkiksi.

Vierailija
30/67 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko tämä ketju alkoikin siitä, että opettajat ruikuttavat saamaansa palvelua.

vaan ap itseasiassa kyseli muiden lukkareita.

Olisiko vastausta alkuperäiseen kysymykseen???

Vierailija
31/67 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on niiiiiin kamalan epävarmaa ihan hirveän pitkään. Niinku huomiseen tai jotain. Kyllä on rehtorilta ja yhteiskunnalta niin perusteellisen kamalan huonoa palvelua, että!

Vierailija
32/67 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

HOITAA NE ASIAT ESIMERKIKSI SEN 2,5 KUUKAUDEN AIKANA, JOLLOIN NOSTAA PALKKAA TEKEMÄTTÄ MITÄÄN!

että kesä on ainoaa aikaa, jolloin voi käydä suorittamassa koulutuksia?

Jolloin voi tehdä seuraavan vuoden lukuvuosisuunnitelman rauhassa valmiiksi?

Jolloin voi tehdä opetussuunnitelmia valmiiksi?

Tehdä oppimateriaaleja valmiiksi?

...ja levätä myös, tottakai. Niinhän muutkin lomallaan tekevät.

Olen tänä vuonna lomaillut juhannuksesta heinäkuun loppuun.

Alkukesän olin kursseilla, elokuun olen tehnyt töitä.

t. yläkoulun aineenope

Vierailija
33/67 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai vastaavassa vai ettekö vain vaivaudu katsomaan???

Meillä ainakin on ollut jo muutaman päivän (tai kauemminkin kun en katsonut aikasemmin) ja Turussa näin.

Vierailija
34/67 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta auttaisi aika tavalla, jos tietäisi, milloin hoitoa tarvitaan! Siitähän tässäkin ketjussa on kysymys. Harvalla meistä on sellaisia tukiverkkoja, että ihan milloin tahansa vaan voi sanoa, että klo 15-21 en hoidakaan lapsiani vaan olen töissä. Kokoukset sentään hoituvat päivähoidon puitteissa eli loppuvat viiteen mennessä, mutta vanhempainiltojen pitäminen on järjesteltävä etukäteen ja siksi olisi se myös tiedettävä hyvissä ajoin etukäteen.

Mahtaakohan tämän ketjun räyhähenki olla jonkun laiskan rehtorin puoliso vai miksi se niin jaksaa suuttua opettajan arkielämän harmeista...

Vierailija
35/67 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

äärellä tämäkin toiveikas on painanut refresh-nappulaa...

Ja tyhjää on täynnä vielä ne sivut.

Vierailija
36/67 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei näy.

Vierailija
37/67 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kyllä ihana yllätys! Meilläkin on rehtorien vaihtelevuuden takia tullut lukujärjestykset pahimmillaan vasta sen jälkeen, kun oppilaat ovat jo tulleet.

Neuvola-ajat varasin kesäkuussa ja sain yllätyksekseni ajat ekaa kertaa elokuun alkuun. Oma th:ni lomailee aina koulun alkuun asti, mutta nyt ilmeisesti oli jokin sijaisjärjestelmä, jonka piiriin pääsimme (1,5 v ja 5 v tarkastus, 5v täyttää elokuun puolessa välissä, joten aina ennen on aika mennyt syyskuun puolelle).

Hammaslääkäriajat varasin jo toukokuussa, ja menivät odotetusti sinne syyskuulle, myös aikuisten hammastarkastukset. Olen siinä mielessä ärsyttävä ope, että varailen näitä aikoja aamuun ja iltapäivään, ja otan sitten palkatonta, jos muu ei auta. Nyt tulee hammaslääkäriaikojen osalta palkatonta kaikille, kun otin aamuaikoja, ja menen joka päivä klo 8:ksi töihin. Ei niitä voi enää tässä vaiheessa peruakaan, kun menee niin monen kuukauden päähän ne ajat.

Meillä on sekä neuvolassa että hammaslääkärissä kesäsulku eli heinäkuulle ei saa aikoja normaalitarkastuksiin. Kesäkuun ajat on pitänyt varata jo talvella, eikä silloinkaan saa vuositarkastusta varten (liian aikaisin, kun on syntymäpäivä elokuussa).

Näin elokuun alussa ja syyskuussa menee muutenkin aika usein palkattomalle esim. lapsen puheterapian yms. takia. Harmittaahan se, että monissa muissa työpaikoissa voi tulla sen 30-60 min. myöhemmin ja tehdä se illalla sitten alta pois. Ei voi mitään.

Minä en siis hyötynyt lukujärjestysten saamisesta siinä mielessä, että saisin elokuun ja syyskuun aikoja väännettyä, ja lokakuussahan alkaa jo uusi jaksokin, joten ei voi sinne varailla aikoja. Yleensä olemme saaneet uuden jakson lukujärjestyksen 1-2 viikkoa ennen jakson alkua. Ei siinäkään kauhean kattavasti aikoja varata, kun ajat ovat aina niin monen viikon/kuukauden päähän. Meillä siis syksylle varattavia aikoja ovat toimintaterapeutin aika sekä pienemmän painokontrolli loka/marraskuun vaihteeseen.

Vierailija
38/67 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos tietää että kahden viikon aikana on kolme iltaa, niin ilmoittaa vaan sille isälle, ettei tämä ota siihen kahteen viikkoon nyt mitään ekstraa.

Eli tämä ihan lähtökohtaisesti hoitaisi oman kersansa kokonaista kaksi viikkoa. Siis ihan hyvin voi varata vaikka ihan 10 iltaa valmiiksi - tai 8, koska ei ne vanhempainillat koskaan ole perjantaisin.

Eli ihan kamala urakka! Isän varautua kahdeksi viikoksi. Ja sitten saada niistä illoista viisi vapaaksi. Voi kamala, jo on arkielämän harmia kerrakseen!

Mitä ihmeen järjesteltävää siinä kokouksessa on? Tilat on koulun puolesta, ja asiat on joka vuosi samat.

Vierailija
39/67 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi lasta käytetty yksityisellä. Ja koska olen yrittäjä, palkkaa ei kilahda senttiäkään noilta kahdelta tunnilta, jotka siihen kerralla kuluu.

Vierailija
40/67 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen pitää sumplia menonsa (eikä mitään hurvittelua, vaan ihan töitä...) kahdeksi tai kolmeksi viikoksi pois, ihan vaan siksi että opettajaäidillä on _jossain vaiheessa_ vanhempainiltoja. Miksi sitten vaikkapa sairaanhoitajaäidin tai tehtaan liukuhihnalla työskentelevän äidin kuuluu saada tietää vuorot ennalta?

Eikö nyt kuitenkin olisi helpompaa, että rehtori laskeutuisi kansan keskelle ja ilmoittaisi päivämäärät ja aikomansa systeemit, kun ne kuitenkin hänen on jossain vaiheessa päätettävä. Tiedän, että reksi on viime tipan ihminen ja varmaan tekee koulun aloitusta edeltävän päivän hommia yötä myöten, mutta saa kai sitä toivoa, että joskus ihme tapahtuisi ja hommat hoituisivatkin helpommin.

Lukkaritkin on kuitenkin viimeistään parin viikon päästä oltava kunnossa ja valmiit. Miksi siis sitäkin hommaa ei voisi tehdä ajoissa ja antaa tiedot työntekijöille ja myös koteihin ajoissa? Pitäähän oppilaidenkin sopia soittotuntinsa ja iltatyönsä yms, eli ajoissa toimimisesta olisi apua muillekin kuin opeille, vanhemmillekin siis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme