Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies: "Vertaistuki on ihan turhaa" *huoh...*

Vierailija
07.08.2011 |

Meillä on yhdellä lapsella diagnosoitu Touretten syndrooma, ja itse epäilen, että myös toisellakin olisi, mutta hän on vasta 3v, joten aika näyttää, olenko oikeasssa.

Mied ei tietenkään ole kanssani samaa mieltä, että toinenkin lapsi olisi sairas. Minä siis hössötän hänen mielestään...

Olen muutaman kerran tavannut perheitä, joilla myös eri-ikäisiä tourette-lapsia. Mies ei ole kiinnostunut tulemaan mukaan näihin tapaamisiiin. Hän on sitä mieltä, ettei vertaistukea tarvitse.

Silti jatkuvasti riitelemme siitä, mikä on lapsen huonoa käytöstä, ja mikä liittyy hänen sairauteen. Itsekään en aina tiedä, mihin rajan vetää, mutta kun kuulen, millaista muissa perheissä on, tiedän, ettei kaikki ole vain huonoa käytöstä.

Silti mies on itsepäinen. Hän on netistä lukenut tarvitsemansa tiedon, joten hän mielestään tietää kaiken tourettesta. Minä olen siis hänen mielestään värässä monissa asioissa lapseemme liittyen.

Onko kellään muulla näin ärsyttävän itsepäistä ukkoa?

Samanlaista on, jos yritän neuvoa jossain "teknisessä asiassa" esim. ilmalämpöpumpun käyttöön liittyvästä asiasta tuli riitaa, kun minä olin oikeassa ja mies väärässä. Ei missään vaiheessa kyennyt edes myöntämään virhettään, vaivihkaa vain alkoi käyttämään minun neuvojeni mukaan, vaikka ensin itsepäisesti väitti, että minä olin väärässä.

Hermot menee tuohon ukkoon!

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä